Web Analytics Made Easy - Statcounter

شناسایی پلاک‌های مخدوش در محدوده طرح ترافیک، راه‌های شکایت اولیا بابت لباس فرم مدارس، ثبت جهانی ۳۱۰هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی، کاهش سهمیه سربازان امریه و ... از جمله مهم‌ترین عناوین خبری تحریریه اجتماعی ایسنا طی یکشنبه - ۱۶ تیرماه است.

به گزارش ایسنا، برخی از مهم‌ترین عناوین خبری تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه ۱۶ تیرماه در زیر می‌آید که با کلیک روی تیترها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

پیشنهاد انجمن پزشکان عمومی درباره اجرای پرونده الکترونیک سلامت در مطب‌ها

دکتر عباس کامیابی - رئیس انجمن پزشکان عمومی با اشاره به پیشنهادات این انجمن برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت، گفت: هرچند گروه‌های پزشکی تمایل به تکمیل پرونده الکترونیک سلامت دارند، در عین حال موضوع حائز اهمیت، ایجاد اهرم تشویق و ترغیب دولتی برای پزشکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لنکرانی: "پیوند عضو" نباید با "اعدام" گره بخورد

وزیر اسبق بهداشت و فوق تخصص گوارش و کبد در واکنش به آیین‌نامه اخیر قوه قضاییه درباره پیوند عضو از اعضای زندانیان محکوم به اعدام، تاکید کرد: "اهدای عضو"، اساس "پیوند" است و نباید با موضوع اعدام گره بخورد.

کوچکترین واحد تقسیمات کشوری چگونه اداره می‌شود؟

روستا کوچکترین واحد تقسیمات کشوری است که توسط مدیر روستا یا دهیار اداره می‌شود. این دهیارها در مراکزی به نام دهیاری مشغول به کار هستند و براساس آخرین آمار در حال حاضر بیش از ۳۷ هزار دهیاری در روستاهای کشور تشکیل شده است که به حدود ۱۹ میلیون نفر جمعیت روستایی خدمات ارائه می‌دهند.

شناسایی پلاک‌های مخدوش در محدوده طرح ترافیک

محسن پورسیدآقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شناسایی خودروهایی که برای تردد در محدوده طرح ترافیک پلاک خود را می‌پوشانند، خبر داد.

ثبت‌نام ۱۱ هزار نفر در انتخابات شورایاری‌ها/ ۴۰ درصد زیر ۴۰ سالند

محسن هاشمی - رییس شورای شهر تهران از ثبت‌نام ۱۱ هزار نفر در انتخابات شورایاری‌ها خبر داد و گفت: ۴۰ درصد ثبت‌نام کنندگان زیر ۴۰ سال و ۱۴ درصد زیر ۳۰ سال سن دارند.

توضیحات حق‌شناس درباره بازداشتش درخصوص یک پست اینستاگرام

محمدجواد حق‌شناس - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران توضیحاتی را در مورد بازداشت چند ساعته‌اش در زمینه یک پست اینستاگرامی ارایه کرد.

پیگیری پرونده «زنان زندانی» دارای فرزند خردسال برای انتقال به زندان باز

معصومه ابتکار - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: درخصوص اجرای دستبند و پابند الکترونیکی آمادگی همکاری با قوه قضائیه را داریم تا برای زندانیان زن که شرایط استفاده از آن را دارند، میسر شود.

با کودکانی که «چُغلی» می‌کنند چگونه رفتار کنیم؟

لیلا صادقی - روانشناس کودک و نوجوان با بیان اینکه اغلب کودکان بعد از ورود به مدرسه به دلایل مختلفی شکایت دیگران را به والدین و معلمان خود می‌کنند، گفت: برخی از این کودکان برای حفظ دوستان خود از اشتباهات اخلاقی و فیزیکی و برخی دیگر برای تایید رفتار و بهتر جلوه دادن خود اقدام به چغلی یا جاسوسی همسالان خود می‌کنند، در این حالت والدین می‌توانند با چشم‌پوشی و نادیده گرفتن صحبت‌های کودک او را از این رفتار باز دارند.

«تریاک» و «گل» دو مخدر پرمصرف کشور /اشتباهات مصرف‌کنندگان گل

سردار منتظرالمهدی - سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش نگرانی در حوزه استفاده از ماده مخدر گل در کشور، گفت: با این حال هنوز هم تریاک مقام اول مصرف مواد مخدر در کشور را دارد.

راه‌های شکایت اولیاء بابت لباس‌فرم مدارس

سیدهادی دلبری - معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی با بیان اینکه شفاف سازی نحوه انتخاب جنس و کیفیت پارچه پوشاک مدارس را که اصرار داریم حتماً تولید ملی باشد، در سال جاری دنبال می‌کنیم، گفت: از سال آینده با همت انجمن اولیاء و مربیان و کمیته عفاف و حجاب، مدل‌های اسلامی-ایرانی پیاده‌سازی خواهد شد.

۳۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی ثبت جهانی شد

به دنبال ثبت جنگل‌های هیرکانی به عنوان میراث جهانی یونسکو، نماینده سازمان حفاظت محیط زیست در پرونده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی گفت: از دو میلیون هکتار جنگل هیرکانی موجود در ایران، ۳۱۰ هزار هکتار آن ثبت جهانی شده است، البته می‌توانیم از طریق کنترل بهره‌برداری از جنگل‌ها، بخش‌های بیشتری از جنگل‌های هیرکانی را در یونسکو به ثبت برسانیم.

وزش باد شدید در تهران و ۶ استان دیگر کشور

احد وظیفه - مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد نسبتا شدید و کاهش کیفیت هوای در تهران و شش استان دیگر کشور طی سه روز آینده خبر داد.

واکنش سازمان جنگل‌ها به عکس حیوانات دفن شده در مالچ‌ها

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه سازمان جنگل‌ها قبل از آغاز عملیات مالچ‌پاشی با سازمان حفاظت محیط زیست هماهنگ می‌کند، گفت: در حال حاضر من نمی‌توانم عکس‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر از بین رفتن گونه‌های جانوری با عملیات مالچ‌پاشی را تایید یا رد کنم.

سایه خلاء قانونی بر سر ایمنی درشهر تهران

مهندس محمود قدیری - معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران یکی از دلایل نبود تمهیدات ایمنی در ساختمان‌های پایتخت را خلاء قانونی اعلام کرد و گفت: در تمام نقاط دنیا یک مدیریت یکپارچه ایمنی تعریف کرده‌اند که اگر سازمان‌ها، افراد، نهادها و... ایمنی را طبق دستور اجرا نکردند، این مدیریت یکپارچه ایمنی می‌تواند آن‌ها را بازخواست، محکوم و جریمه کند، اما درحال حاضر در کشور ما چنین ضوابطی وجود ندارد و در هر حادثه یک سازمان مقصر شناخته می‌شود.  

کاهش سهمیه سربازان امریه

سردار موسی کمالی - رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از برنامه‌ریزی برای کاهش سهمیه سربازان امریه خبر داد.

همچنین پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی به انتخاب مخاطبان تا لحظه مخابره این گزارش نیز به شرح زیر است:

لنکرانی: "پیوند عضو" نباید با "اعدام" گره بخورد

واکنش سازمان جنگل‌ها به عکس حیوانات دفن شده در مالچ‌ها

تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال

تخریب ساختمان مسکونی در خیابان نصرت + عکس

کاهش سهمیه سربازان امریه

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسته اخبار اجتماعی ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است

غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قاچاق حیات وحش گفت: با حضور رییس سازمان محیط زیست و مقامات کشوری که دارای مسئولیت هستند از جمله فراجا، گمرک قوه قضاییه یک نشست هم اندیشی را در راستای مسئله حیات وحش برگزار کردیم.

او ادامه داد: در این نشست مسئله قاچاق حیات وحش را تبیین کردیم. قاچاق حیات وحش قاچاقی است که رتبه دوم یا سوم را به خود اختصاص داده است. قاچاق حیات وحش بسیار پر سود بوده که تمام کشور‌ها و به خصوص کشور خودمان به دلیل کریدور بودن مبدا قاچاقچیان قرار گرفته است.حیات وحش نقش اساسی و کلیدی در زندگی ما دارند که اگر بی تفاوت باشیم قطعا ژن‌های بی بدل را از دست خواهیم داد.

ابدالی تصریح کرد: امسال کمیته ملی قاچاق جانوری را تشکیل داده ایم که بتوانیم این رتبه را تغییر دهیم. 

او گفت: موضوع مهمی که تا به الان باید توجه شود آموزش است. آموزش لازم را به نیرو‌هایی که در ورودی‌های گمرک و فراجا هستند باید به خوبی ارائه شود تا بتوانند در کمترین زمان اقدام مناسبی را از خود نشان دهند. انواع و گونه‌های مختلف قاچاق را شناسایی بشناسند تا بتوانند موارد قاچاق را تشخیص دهند. 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست  تصریح کرد: فقر و بیکاری از علل قاچاق محسوب می‌شوند. ناآگاهی از عواقب قاچاق نیز باید مورد توجه قرار گیرد برخی از بازار قاچاق، حیوانات را خریداری می‌کنند و این موضوع‌ها باید فرهنگ سازی شود.

ابدالی بیان کرد: متولی اصلی در کشور ستاد مرکزی مقابله با کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری است. اما دستگاه‌هایی که می‌توانند به ما کمک کنند پلیس فراجا از جمله پلیس فرودگاه، راه آهن، قوه قضاییه، هستند که می‌توانند کمک کننده باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان