Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید محمدی تبار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش سه برابری جان باختگان غرق شدگی و تعداد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد افزود: تشکیل تیم واکنش سریع در استان نیازمند تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات و پرداخت حق الزحمه امدادگران است.

وی بیان کرد: حدود ۲۰۰ نفر نیروی متخصص و ماهر در زمینه‌های کوهنوردی و نجات غریق در کهگیلویه وبویراحمد شناسایی شده اما تجهیز این امدادگران برای اقدام سریع هنگام بحران نیازمند حداقل ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به غرق شدن یک کودک سه ساله در کانال یکی از پارک‌های یاسوج، تصریح کرد: ایمن سازی پارک‌ها و نصب علائم هشدار دهنده در ساحل رودخانه‌ها از دیگر راهکارها برای به حداقل رساندن خسارت‌های حوادث در استان است.

محمدی تبار همچنین از شهروندان خواست به هیچ وجه رودخانه‌ها را برای شنا انتخاب نکنند.

وی بیان کرد: در حالی که تعداد جانباختگان غرق شدگی استان در ۱۰۵ روز نخست پارسال سه نفر بود در مدت مشابه امسال ۹ نفر بر اثر غرق شدگی در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده اند که این امر نیازمند تدبیر برای پیشگیری از حوادث تلخ است.

کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود یکهزار و۴۰۰ کیلومتر رودخانه از استان های نخست کشور در زمینه غرق شدگی محسوب می‌شود.

این استان با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در ایران دارد.
وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.

امسال تا اول تیر ماه تیر ماه بیش از ۲۰ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که با وجود پای کار بودن مسئولان اما کمبود امکانات باعث نابود شدن بخشی از جنگل و مراتع استان شد.

استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی ایران قرار دارد و ۳۰ درصد کل گونه‌های گیاهی کشور را در خود جای داده است.

کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است.

این استان دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

۸۱۴۳/‏۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد