Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، روزنامه دیلی میل آورده است که کیم داروک، سفیر بریتانیا در آمریکا، طی اعلام نظر درخصوص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و اطرافیانش، کاخ سفید را "منحصراً ناکارآمد" نامیده است و آن را محل "چاقوکشان" خوانده است؛ همچنین وی با خطاب قرار دادن ترامپ و کاخ سفید، وی را "بی‌کفایت" و "بی منطق" خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع ادبیات می‌تواند با بی‌آبرویی برای بریتانیا همراه باشد.

داروک ۶۵ ساله، دیپلمات حرفه‌ای و مشاور امنیت ملی سابق بریتانیا، از ژانویه سال ۲۰۱۶ سفیر بریتانیا در واشنگتن بوده است.

طبق مشاهدات روزنامه دیلی میل از این پیام محرمانه، او در ادامه و با لحنی انتقادآمیز نوشته است: "ما واقعاً فکر نمی‌کنیم که این دولت اساساً عادی رفتار کند و از ناکارآمدی‌اش کم شود؛ نفاق پراکنی را کنار بگذارد و به بی کفایتی دیپلماتیک پایان دهد".

با اشاره به اظهارات رابرت مولر، بازرس پرونده رسیدگی به اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، داروک در این نوشته، بدهکاری ترامپ به "روس‌های حقه‌باز" را از قلم نینداخته است و از جان سالم به‌دربردن‌های متعدد او از زندگی "پر از رسوایی"اش نیز صحبت کرده است.

وی اظهار داشته است که ترامپ می‌تواند از "میان شعله بیرون بیاید، ضربه بخورد اما در نهایت جان سالم به در ببرد؛ همانند آرنولد در صحنه‌های پایانی فیلم ترمیناتور؛ از او غافل نباشید".

مقامات با دفاع از نوشته‌های بی‌پرده داروک، اعلام کرده‌اند که روابط آمریکا و بریتانیا، از این طرز بیان "شرورآمیز"، آسیبی نخواهد دید.

این پیام داروک در حالی نشر پیدا کرده است که ترامپ در اوایل ماه ژوئن برای ملاقات با ملکه الیزابت دوم و نخست‌وزیر بریتانیا، به انگلیس سفر کرد و در ضیافت شام نیز از وی پذیرایی شد.

داروک با این بیان که ترامپ و تیم او، از شکوه و عظمت این دیدار "خیره" مانده بودند، اظهار داشت که آن‌ها با خودشیفتگی به "نخست آمریکا" پایبندند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه بریتانیا، در جواب به سوال پایگاه خبری "پرس اسوشیشن"، اظهار داشته است که: "مردم بریتانیا از سفرای خود انتظار دارند که ارزیابی روراست و بی‌پیرایه‌ای از سیاست کشورها به وزارتخانه‌های بریتانیایی ارائه دهند". به گفته وزارت امور خارجه بریتانیا، نظرات سفرا، "الزاماً" نظر دولت بریتانیا نیست.

سفارتخانه بریتانیا در آمریکا، از پاسخگویی سریع به درخواست ارائه نظر در این خصوص و در خارج از وقت اداری، امتناع کرده است.

در یکی از اسناد منتشر شده اخیر، داروک به سیاست "ناهماهنگ و آشفته" آمریکا در قبال ایران پرداخته است و از ترامپ خواسته است تا دلیل لغو حمله هوایی تلافی‌جویانه در جواب انهدام پهپاد آمریکا توسط این کشور را برای عموم بیان کند.

اخیراً آمریکا و ایران بر سر تنش در خلیج فارس، با یکدیگر نزاع پیدا کرده‌اند؛ پیش‌تر ترامپ اعلام کرده بود که به دلیل بالا بودن تلفات احتمالی حمله هوایی، تنها چند دقیقه قبل از انجام حمله آن را لغو کرده بود.

کیم داروک در واکنش به توضیح ترامپ، آن را ناکافی عنوان کرده است و اقدام مذکور وی را با انتخابات پیش روی سال ۲۰۲۰ مرتبط دانسته است؛ به خصوص که ترامپ بارها وعده داده است تا آمریکا را درگیر منازعات و جنگ‌های بیرونی نکند.

او در همین مورد با بیان اینکه دولت آمریکا، "تقسیم شده" است، بیان داشت: "احتمال انسجام سیاست آمریکا در قبال ایران به این زودی‌ها وجود نخواهد داشت".

کد خبر 446916

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انگلیس آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • ویدیو/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را بدانند
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو
  • جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن