Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@07:16:54 GMT

شگفتی تازه سحر قریشی!

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۷۷۲۰

شگفتی تازه سحر قریشی!

حضور جنجالی سحر قریشی در برنامه دید در شب فرارو- "طی ۶ ماه دوم امسال، پشت دوربین نخستین فیلم خود که یک ملودرام اجتماعی است، می‌روم." این اظهار نظر سحر قریشی کافی بود تا موجی از واکنش طنز و تمسخر علیه این بازیگر سینما به راه افتاد. برای کسی باور پذیر نبود که بازیگری همچون سحر قریشی وارد حوزه کارگردانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش فرارو، این موضوع بیشتر به خاطر پیشینه هنری و حواشی سحر قریشی باور پذیر نبود. سحر قریشی در چند سال پیش در برنامه دید در شب و در گفتگو با رضا رشید پور به شکل عجیبی فرانسیس فورد کاپولا و کوئنتین تارانتینو کارگردانان شهیر آمریکایی را نشناخته بود.
این میزان ناآگاهی نسبت به سینما از سوی یک بازیگر مشهور موجب شگفتی بسیاری شد و واکنش‌های فراوانی در پی داشت.
حالا بسیاری از کاربران با یادآوری آن ماجرا دوباره شگفت زده شده اند و می‌گویند قریشی چگونه می‌خواهد یک فیلم را کارگردانی کند. یکی نوشته است: "شما رو ‏دعوت می‌کنم به دیدن نابغه سینمای ایران. وقتی امثال تقوایی و بیضایی ممنوع‌الکار هستند نباید تعجب کرد واقعا."
کاربری دیگر معتقد است:"آنقدر به جون سینما غر زدین که بفرما سخر قریشی می خواد ملودرام اجتماعی بسازه تنها ایرادش اینه نه میدونه فیلم چیه نه ملودرام نه اجتماعی."
یا کاربری دیگر گفته است: «خبر تلخ بود و جانکاه. استاد سحر قریشی طی چند ماه آینده کارگردانی اولین فیلم سینمایی خود را آغاز خواهد کرد.»
فردی دیگری تقاضای تخته شدن در سینما را داده و می‌گوید: «سحر قریشی ‏کاپولا رو نمی‌شناسه، حالا می‌خواد فیلم بسازه، خب نباید در این سینما رو به قول احمد ‏نجفی تخته کرد؟»
در این بین عده‌ای نیز ماجرا را خیلی مهم نمی‌دانند و معتقدند فیلم قریشی نیز مانند بسیاری دیگر از فیلم‌هایی که ساخته می‌شود، بی ارزش است.
کاربری در این باره گفته است: "متوجه نمیشم چرا اینقدر این قضیه کارگردانی سحر قریشی اعصاب همه رو خورد کرده مطمئنا فیلمی که اون بسازه چیزی در مایه «پات رو تو کفش من نکن» فیلم‌هایی با کمدین‌های سریال‌های ماه رمضون خواهد بود نه «جدایی نادر از سیمین» و نه حتی نزدیک فیلم‌های اونچنینی. این هم روی اون همه دیگه."
برخی دیگر می‌گویند که اساسا چه اشکالی دارد سحر قریشی وارد حوزه فیلمسازی شود؛ "اینکه سحرقریشی تصمیم گرفته فیلم بسازه، نمیدونم کجاش عیب و ایراده. این همه بازیگر ریز و‌درشت زن و مرد که فیلم ساختن تو‌این همه سال عمده فیلمهاشون هم مزخرف بوده. تهش فیلم اینم میشه یکی مثل مال اونا. اگه پولش از جیب من و تو میره یه بحث دیگه است." کارتونی در نقد کارگردان شدن سحر قریشی  
سحر قریشی کارنامه و حواشی اش سحر قریشی متولد ۶ دی ماه ۱۳۶۶ در تهران است. او بعد از ایفای نقش یلدا در سریال دلنوازان به شهرت رسید. اولین کار بازیگری سحر قریشی بازی در فیلم لج و لج بازی به کارگردانی سید مهدی برقعی بود.
او تاکنون در حدود ۳۴ فیلم سینمایی، ۱۳ مجموعه تلویزیونی سینمای خانگی بازی کرده است. از آثاری که او در آن‌ها نقش آفرینی داشته می‌توان به "گشت ارشاد"، "رسوایی ۲"، "پاتو کفش من نکن"، "خالتور"، "عشقولانس"، "آپاچی"، "ایکس لارج" اشاره کرد.
از حواشی که سحر قریشی در متن آن‌ها قرار داشته، یکی حضورش در برنامه دید در شب بااجرای رضا رشید پور است. همچنین او چندی پیش در مصاحبه‌ای بیان کرد که با رفتن به ورزشگاه مخالف است و در ورزشگاه منقلب می‌شود. این سخنان موجی از واکنش را به دنبال داشت. بسیاری این بازیگر سینما را زیر سوال بردند. پس از آن در مصاحبه دیگری دیدگاهش درباره حضور در ورزشگاه را نظر شخصی خود اعلام نمود و در پاسخ به اعتراضات مردم آن گفت گو را پیشنهاد و عقیده شخصی خود قلمداد کرد.
در اواخر مهر ماه سال ۹۵ صفحه شخصی سحر قریشی در اینستاگرام هک شد. به مدت چند ساعت عکسی از پادشاه عربستان و پرچم این کشور درصفحه منتشر شد. صفحه وی ۴٫۴ میلیون دنبال‌کننده داشت.   حواشی زندگی شخصی سحر قریشی نیز مورد توجه قرار دارد.
ورود بازیگران سینما و تلویزیون به حوزه کارگردانی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، اما بسیاری از آن‌ها نتوانسته اند به موفقیت درخور توجهی برسند. فرامرز قریبیان، نیکی کریمی، علی مصفا، پیمان معادی، رضا عطاران، رامبد جوان، مهران مدیری، شهاب حسینی، جواد رضویان، سروش صحت، حامد کلاهداری، فریبرز عرب نیا از دسته بازیگرانی هستند که وارد عرصه فیلمسازی نیز شده اند.
البته بازیگران سینما فقط کارگردانی را تجربه نمی‌کنند آن‌ها به دلیل موقعیت ویژه و محبوبیتی که دارند وارد حوزه‌هایی دیگر هنری نیز می‌شوند. در بسیاری از این حوزوه‌ها علی رغم اینکه سروصدای زیادی به پا می‌کنند، اما به موقعیت چشمگیری نمی‌رسند. بهاره افشاری در کنار سردار آزمون در جریان ساخت مستند سریک سحر قریشی و تجربه بهاره افشاری
تجربه فیلمسازی سحر قریشی احتمالا شباهت هایی با تجربه مستند سازی بهاره افشاری خواهد داشت. بهاره افشاری، بازیگر سینما حدود دو سال پیش مستند سریک را ساخت. مستندی که درباره اسب سردار آزمون ستاره تیم ملی فوتبال است.
ماهیت این مستند و حضور سردار آزمون در آن در کنار کارگردانی بهاره افشاری باعث شد که "سریک" در بسیاری از سینما‌های کشور اکران شود و با استقبال نیز روبه رو گردد. با این حال به عقیده منتقدان سینما مستند بهاره افشاری ارزش هنری چندانی ندارد. احتمالا تجربه فیلمسازی سحر قریشی نیز چیزی فراتر از تجربه مستند سازی بهاره افشاری نخواهد بود، شاید حتی یک پله هم نازل‌تر از آن باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فرهنگ سینما سحر قریشی کارگردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بهرام بیضایی به بهاره رهنما: بازیگری نکن!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • جراح ماهی ؛ از جالب ترین شگفتی های خلقت با 30 سال عمر (+عکس)
  • (ویدئو) بهرام بیضایی به بهاره رهنما: بازیگری نکن!
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید