Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@13:31:16 GMT

آمازون ماهواره اینترنتی به فضا می‌فرستد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۷۷۶۷

آمازون ماهواره اینترنتی به فضا می‌فرستد

 رویداد۲۴ به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، ماهواره‌های پروژه کوئیپر (Kuiper) از ارتفاع ۵۹۰ تا ۶۳۰ کیلومتری از زمین، به کاربران جهان خدمات اینترنتی ارائه خواهند داد.


در متن نامه آمازون خطاب به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا آمده است که سامانه اینترنتی کوئیپر به اپراتور‌های شبکه موبایل کمک می‌کند تا سرویس‌های بی‌سیم خود را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این شرکت همچنین چشم‌اندازی نویدبخش از ایجاد «سرویس‌های اتصال پهن‌باند موبایل با توان بالا برای هواپیماها، کشتی‌ها و وسایل نقلیه زمینی» در ضمن این پروژه ترسیم کرده است.

به گفته مدیرعامل آمازون پروژه مذکور برای این شرکت «چندین میلیارد دلار» هزینه دربرخواهد داشت.

آمازون در تأمین خدمات اینترنت پهن‌باند جهانی از فضا با شرکت‌هایی، چون OneWeb, SpaceX در رقابت است.

«اسپیس ایکس» SpaceX که مجوز ارسال نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره اینترنتی را به فضا دریافت کرده، ۶۰ فضاپیمای اول از صورت فلکی استارلینک خود را در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) و «وب وان» OneWeb شش فروند از ۶۴۸ ماهواره اینترنتی خود را در ماه فوریه به فضا فرستادند. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آمازون ماهواره اینترنتی فضای مجازی ارائه خدمات اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه‌ درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی