Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:56:56 GMT

اخبار کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۸۶۱۴

اخبار کوتاه از استان اصفهان

نائین

مجتبی اکبری به عنوان سرپرست جدید اراره امور مالیاتی شهرستان نائین مشغول به کار شد.

مهدلو ّمدیرکل سازمان امور مالیاتی استان اصفهان در این آیین گفت: امیدواریم همانند کشورهای پیشرفته فعالان اقتصادی با استفاده از مشاورین مالیاتی و وکلا در ساماندهی امور مالیاتی خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده‌ایم تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ همایش در خصوص آموزش مردم و فعالان اقتصادی برگزار کنیم تا بتوانیم در آگاه سازی بیشتر مودیان مالیاتی و اخذ مالیات در جهت تأمین آن بخش از بودجه که بر عهده سازمان ما می‌باشد به نحو احسن اقدام نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان نائین با بیش از یکهزار و ۸۰۰ و احد صنفی و بیش از ۳۵ کارخانه و شرکت فعال در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

۷۱۳۶

پدر شهید مرحوم کربلایی غلامحسین شبانی نایینی امروز یکشنبه پس از تشییع در بهشت کبری شهرستان نائین آرام گرفت.

پیکر کربلایی غلامحسین شبانی پس از تشییع و روضه خوانی و مداحی در بهشت کبری نائین با حضور مردم و مسؤولان به خاک سپرده شد.

پدر شهید شبانی در سن ۸۷ سالگی در اثر کهولت سن درگذشت.
شهید احمد شبانی نایینی در دهم آذر ماه سال ۱۳۴۲ در نائین متولد شد این شهید والامقام پس از عضویت در بسیج برای دفاع از کیان اسلامی عازم جبهه حق علیه باطل شد.

۷۱۳۶

خمینی شهر

شهردار خمینی‌شهر گفت: در دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار متر زیرسازی، ۱۰۰ کیلومتر جدول‌گذاری، بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع آسفالت در شمال شهر و شهرک منظریه اجرا شد.
علی‌اصغر حاج حیدری روز یکشنبه در مراسم افتتاح میدان پاکبان شهرک منظریه خمینی‌شهر افزود: ساکنین شهرک منظریه ۲۵ سال باوجود پرداخت هزینه خدمات بدون هیچ‌گونه دریافت خدماتی عمرانی و خدماتی در آن ساکن شده بودند.
وی تصریح کرد: در گذشته شهرک منظریه با جمعیتی بالغ‌بر بر ۷۰ هزار نفر به بیابانی که در آن فقط ساخت سازهای مسکونی وجود داشت شباهت داشت و حق مردم به دلیل اختلافات بین شهرداری با اداره راه و شهرسازی پایمال‌شده بود.
شهردار خمینی‌شهر با اشاره به اینکه در ۶ سال گذشته همه مسئولان شهرستان دست به دست همه دادند تا این مشکل شهرک منظریه حل شود گفت: مجموعه شهرداری در دو سال گذشته با همه توان و قدرت تلاش زیادی برای اجرای توافق‌نامه مشترک با اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در شهرک منظریه انجام داد.
شهردار خمینی‌شهر ادامه داد: از ابتدا سال تاکنون ۱۵۰ هزار متر آسفالت همراه با زیرسازی و جدول‌گذاری معابر اصلی و فرعی در محلات منظریه اجراشده است.
حاج حیدری با اشاره اینکه میدان پاکبان منظریه در راستای اجرای توافق‌نامه و ارائه خدمات عمرانی به اهالی این شهرک در مدت یک ماه انجام شد گفت: برای اجرای میدان پاکبان ۱۰ هزار متر زیرسازی، ۲ هزار متر جدول‌گذاری و ۸ هزار ۷۰۰ متر آسفالت بااعتباری حدود ۷ میلیارد ریال هزینه شد.
به گفته وی گام اول بلوار مرکزی با آزادسازی ۷ هزار مترمربع، ۲۴ هزار متر زیرسازی، ۲۲ هزار متر آسفالت و ۴ هزار ۵۰۰ مترمربع به همت مجموعه شهرداری خمینی‌شهر اجرا شد و با تکمیل روشنایی بلوار در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

۷۱۴۵/‏۶۰۲۶/‏

گلپایگان

شهردار گلشهر شهرستان گلپایگان گفت: حدود ۱۵ طرح عمران شهری بزرگ وکوچک با اعتبارحدود۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این شهر در حال اجرا است.

علی نیکبخت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بمناسبت روز شهرداری با اشاره به اینکه کل بودجه امسال شهرداری گلشهر افزون بر سه و نیم میلیارد تومان است که ۶۶ درصد عمرانی و ۳۴ درصد جاری است اضافه کرد: اعتبار این طرح ها از محل اعتبارات داخلی شهرداری تأمین شده است و در مجموع حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی زیرسازی و جدول گذاری بلوار اصلی شهر، احداث پل بهارستان، ساماندهی دفع آب های سطحی با دیوارسازی مسیل، اسفالت معابر، ساماندهی گلزار شهدا محله فیلاخص وتوسعه روش های نوین آبیاری فضای سبز را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

نیکبخت با اشاره به اینکه روش های نوین آبیاری برای مصارف فضای سبز شهر گلشهر از سال های گذشته و امسال در دستور کار شهر داری قرار دارد گفت: اکنون نزدیک ۷۰ درصد فضای سبز ۲۲ هکتاری این شهر، با روش های نوین آبیاری و لوله گذاری انجام می شود که این اقدام در صرفه جویی آب تاثیر گذار است

شهردار گلشهر با اشاره به اینکه این شهر با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت در سال ۸۱ از تجمیع چهار روستا تشکیل شد افزود: هنوز ۳۰۰ معبر خاکی در این شهر وجود دارد که همه ساله مبالغی با توجه به بودجه کم شهرداری هزینه می شود اما کافی نیست و با توجه به مطالبات مردمی نیازمند همکاری دستگاه های ذیربط در این زمینه هستیم.

وی کمبود امکانات ورزشی و رفاهی، نبود شهرک صنعتی، اشتغال جوانان و کمبود آبهای زیرزمینی را از دیگر نیازها و مشکلات شهر گلشهر عنوان کرد، افزود: برای توسعه گردشگری در این شهر چهار طرح شامل پارک آبی، بازسازی حمام قلعه وداغ، تاسیس باغ تالار و یک واحد بومگردی در این شهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همکاری دستگاه های ذیربط در دست اجراست.

رییس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: با پیش بینی برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت با همکاری شهردار این شهر پیگیری برای تاسیس شهرک صنعتی، اجرای طرح تفضیلی، توسعه گردشگری بقعه صالح پیامبر، راه اندازی مجدد معدن گدار سرخ و دیگر طرح های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و ورزشی از جمله اقدامات این شورا برای پیشرفت و آبادانی این شهر است.

احمد فیاضی به همدلی خوب بین شورای پنج نفره شهر گلشهر و شهرداری برای خدمت رسانی به مردم اشاره کرد: افزود در شورای شهربه روی شهروندان باز و آماده پاسخگویی و هر گونه مشاوره است.

شمس الله فیاضی نایب رییس شورای اسلامی شهر گلشهر با اشاره به فاصله ۲۰ کیلومتری این شهر با جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفز با گلپایگان گفت بدلیل نبودن ادارات و امکانات لازم به عنوان شهر زیر ۲۰ هزار نفر، بیشترمراجعات مردمی در زمینه های مختلف به شهرداری و شورای شهر است و می طلبد که در این زمینه مسوولان شهرستان همکاری بیشتری با تاسیس شعبه و یا اقدامات دیگر در زمینه های مختلف برای رفاه مردم داشته باشند.

شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

۶۰۲۶/‏/۷۱۳۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی ظهر شنبه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این جلسه تأکیدات بودجه ۱۴۰۳ و کنترل و پیشرفت پروژه‌های سال جاری مورد بررسی قرار گرفت

وی افزود: درباره واگذاری بخشی از یکی از پروژه‌های مشارکتی نیز بحث و تبادل نظر شد، همچنین درباره تسویه بخشی از مطالبات بانک شهر بابت اوراق مشارکت در شهرداری بررسی لازم انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه میزان اوراق مشارکت سال گذشته که در سال جاری محقق می‌شود، ۲,۹۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری و بخشی با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت است، تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این اوراق مربوط به خرید اتوبوس با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت، ۶۰۰ میلیارد تومان هم با تعهد ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد دولت و ۲ هزار میلیارد تومان با تعهد ۱۰۰ درصد شهرداری اصفهان است.

نورصالحی ادامه داد: ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سهمیه سال ۱۴۰۲ است که در ۱۴۰۳ محقق می‌شود و تمام این اوراق برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان از جمله خرید اتوبوس و واگن‌های مترو هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سال جاری که در مرحله عقد قرارداد یا تهیه طرح است، تا پایان خرداد سال جاری نهایی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان در سال جاری چند قرارداد در حال اجرا است که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، گفت: برای تعیین بهره‌بردار این مرکز برای اینکه مکمل سالن اجلاس تهران باشد و تحت بهره‌برداری برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی باشد، مذاکراتی با محوریت استانداری و معاونت ریاست جمهوری در حال انجام است و تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

کد خبر 6089907

دیگر خبرها

  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان