Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@23:12:22 GMT

تقدیر رییس جمهور از تخصیص آب کشت تابستانه اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۹۱۶۳

تقدیر رییس جمهور از تخصیص آب کشت تابستانه اصفهان

رئیس جمهور ضمن تقدیر از وزارت نیرو برای موافقت با تخصیص آب برای کشت تابستان اصفهان، نشاط مردم این استان و همچنین گردشگران را برای دولت حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد که با نزول رحمت الهی بتوان خدمات بیشتری به مردم ارائه کرد،

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بروز خشکسالی در ۱۱ سال اخیر مشکلاتی را در تامین آب کشاورزی ایجاد کرده و موجب کاهش درآمد اقتصادی بخش زیادی از کشاورزان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوضه آبریز زاینده‌رود علاوه بر این امر، با خشک شدن جریان آب در مسیر رودخانه و داخل شهر اصفهان، رونق صنعت گردشگری و کسب و کارهای مرتبط را نیز تحت تاثیر قرار داده بود که با دستور رئیس‌جمهور از اواخر سال گذشته تاکنون آب در این مسیر جاری شده و خوشبختانه اثرات و برکات فراوانی به همراه داشته است.
در سفر اخیر وزیر نیرو به استان اصفهان، درخواست تخصیص آب برای کشت تابستانه و حفظ وضعیت موجود توسط جمعی از کشاورزان، نمایندگان استان و استاندار مطرح شده بود که بدین منظور، موضوع در شورای هماهنگی مدیریت حوضه آبریز زاینده‌رود مطرح و در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و جبران سال‌های گذشته، برای اولین بار در ۱۱ سال اخیر موافقت شد در سال آبی جاری علاوه بر تامین آب کشت پاییزه، برای کشت تابستانه نیز آب تخصیص داده شود، به طوری که در پایان شهریورماه موجودی مخزن سد زاینده‌رود به کمتر از ۴۵۰ میلیون مترمکعب کاهش نیابد.
همچنین با هدف تقویت و ایجاد روحیه نشاط شهروندان و رونق گردشگری، آب در رودخانه زاینده‌رود تا پایان تابستان همچنان جاری باشد که در صورت بارش مناسب در سال آبی آینده، جای امیدواری است که علاوه بر تامین حقابه کامل کشاورزان جریان پایدار آب در این رودخانه تا پایان سال جاری همچنان ادامه یابد.
براساس این گزارش، طبق برنامه وزارت نیرو در سال رونق تولید و به منظور توجه جدی به معیشت کشاورزان زحمتکش، به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است که برنامه‌ریزی منابع آب با لحاظ درآمد اقتصادی مردم، خصوصا اقشار کم درآمد صورت بگیرد.
این دو مسئله (موافقت با تخصیص آب برای کشت تابستان استان اصفهان و ابلاغ برنامه‌ریزی منابع آب با لحاظ درآمد اقتصادی مردم به تمام استان‌ها) اخیرا طی گزارشی از سوی وزیر نیرو به رئیس جمهور ارسال شده بود که رئیس‌جمهور در این زمینه در پی‌نوشت این نامه از وزارت نیرو تقدیر کرده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی حقابه داران حقابه کشاورزان زاینده رود وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رییس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 6093346

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود