Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@14:15:39 GMT

فرصت معرفی شایستگی‌های کردستان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۹۲۴۸

فرصت معرفی شایستگی‌های کردستان

۱۱ و ۱۲ تیرماه مردم عزیز و شریف کردستان میزبان هنرمندان و نام آورانی بودند که در طول سال‌ها خدمت توانسته‌اند کارهای بزرگی را انجام دهند. کردها براحتی می‌توانند احساسات و درک واقعی خود را از دنیای پیرامون و حقیقت‌های هستی، اظهار کنند و در این میان هنرمندان این احساسات لطیف و درک ظریف خود را با خلق آثاری بی نظیر ماندگار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن مرادنیا استاندار کردستان

اکنون ما به عنوان خدمتگزاران این مردم موظفیم که بستر تداعی این کارهای جاودانه را فراهم کنیم باشد که مقبول این مردم فرهیخته و هنرپرور واقع گردد.
الحمدلله کنگره مشاهیر کرد در تمامی رسانه‌های دنیا جلوه کرد و توانست نام و تاریخ و فرهنگ این دیار از ایران اسلامی را متجلی‌تر از گذشته بکند. در جریان برگزاری کنگره مشاهیر مردم قدرشناس کردستان با هنرمندانی دیدار و گفت‌وگو کردند که سالیانی دراز است از آنها دور بوده‌اند و لحظه دیدار با این مشاهیر از قلم نویسندگان و لنز عکاسان دور نماند و همه به ثبت رسیدند و جلوه‌های زیبای وصال را رقم زدند.  از مهم‌ترین ویژگی‌های هنرمندان کرد، افتخار به ایرانی بودن‌شان است و در همه محافل بالادستی رسمی با مباهات به ایرانی بودن‌شان افتخار کرده‌اند و هرجا لازم بوده از تمامیت ارضی، حیثیت و ارزش‌های این سرزمین بزرگ دفاع کرده‌اند، کردها در طول تاریخ با هنجارشکنان و زورگویان مقابله‌هایی کرده‌اند بی نظیر! سنجر خان وزیری معروف به سردار اکرم، مالک روستای نران در نزدیکی سنندج، مبارز گمنام ضداستعماری، در حالی به مبارزه شجاعانه تن می‌دهد که روس‌ها، مناطقی از ایران ازجمله کردستان را اشغال کرده‌اند و سردار اکرم با جوانان کرد چنان علیه اشغالگران قیام می‌کند که جز نوید پیروزی و سربلندی ندایی را سر نمی‌دهد. هدف متعالی برگزاری کنگره مشاهیر کرد، این است که ایران سرزمین اقوام، زبان ها، مذاهب و گویش‌های متعددی است که این تنوع جدای از اینکه باعث غنای فرهنگی است باید به سراسر دنیا نشان داده شود. ما در این کنگره از خبرنگاران داخلی و خارجی دعوت کردیم تا همانند سفیری، امن بودن و فرهنگی ماندن این استان را به سراسر دنیا نشان دهند. خوشبختانه استان کردستان آمادگی کافی برای برگزاری چنین حرکت‌های هنری و فرهنگی را در حد و اندازه بین‌المللی دارد و همه مسئولان کشوری و لشکری در کنار مردم، با یک هدف معین، برای سربلندی ایران زمین و عزت و اقتدار این ملت همیشه قهرمان، از پای نمی‌نشینند.
این ایام، کردستان دو کنگره بزرگ را با سربلندی هرچه بیشتر برگزار کرد؛ در اواخر خردادماه کنگره 5 هزار و 400 شهید استان فرهنگی کردستان در راستای تجلیل و تکریم مقام شامخ شهدا و خانواده معززشان برگزار شد و  ۱۱ و ۱۲ تیرماه هم کنگره مشاهیر کرد. در این کنگره از مشاهیر و مفاخر عرصه‌های علوم انسانی، زبان و ادبیات، علوم پایه و مهندسی، علوم کشاورزی، هنر و علوم پزشکی تجلیل شد.
در پایان فراموش نکنیم کردستان سرزمینی است کهن و به درازای تاریخ، مشاهیر و مفاخر فراوانی را به جامعه بشری معرفی کرده است و در برهه‌هایی از زمان این مشاهیر مغفول و مظلوم واقع شده‌اند و این کنگره به منظور بهادادن بیشتر به مشاهیری که در قید حیات هستند مدال مشاهیر اعطا کرد و از آنجا که کردستان به عنوان استان فرهنگی معرفی شده است، انجام کارهای فرهنگی در سطح کنگره جهانی مشاهیر کرد ضرورت داشته و دارد. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با کنگره سه هزار شهید استان طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار منصور شوقانی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با این کنگره طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

وی افزود: پیشنهاد ما در بحث زمان برگزاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان، دهه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۴ است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: تهیه و تولید فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی با ویژگی توجه به ظرفیت بالای شهدای والامقام سطح استان سمنان مدنظر است.

شوقانی تصریح کرد: توجه ویژه به عملیات مرصاد، از دیگر موارد و مباحثی است که در قالب برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان باید در دستور کار باشد.

کد خبر 748454

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود