Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:12:14 GMT

پایان سه شب ارادت موسیقی محلی گیلان به امام رضا (ع)

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۹۳۹۹

پایان سه شب ارادت موسیقی محلی گیلان به امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، مسافران، گردشگران خارجی و مردم شهرک تاریخی ماسوله شامگاه یکشنبه میزبان اختتامیه ویژه برنامه «آوای ارادت رضوی» با حضور بزرگان موسیقی بومی و محلی گیلان در دو بخش تالشی و گالشی در قالب هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بودند.

ویژه برنامه «آوای ارادت رضوی» که در دو شب گذشته نیز با پنج اجرا مهمان مردم شهرهای لاهیجان و رشت بود شامگاه یکشنبه آخرین سانس خود را در میان بازار سنتی شهرک تاریخی و پلکانی ماسوله به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر بهترین ابزار برای انتقال یک فرهنگ و مفهوم به جامعه

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، اظهار کرد: اجرای ویژه برنامه «آوای ارادت رضوی» یکی از بخش‌های این جشنواره در حوزه موسیقی بوده است.

سید امیر مصباح افزود: این برنامه‌ها با رویکرد ترویج فرهنگ رضوی تدارک دیده شده و در همین راستا جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلفی با محوریت فرهنگ رضوی اجرا و برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال یک فرهنگ هنر بهترین و تأثیرگذارترین راهکار است، گفت: با هنر به ویژه موسیقی می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان یک مفهوم و یا فرهنگ را به مخاطب انتقال داده و در ذهن‌ها ماندگار کنیم.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با بیان اینکه به همین منظور امسال ویژه برنامه «آوای ارادت رضوی» با محوریت موسیقی بومی و محلی گیلان در دو بخش گالشی و تالشی برگزار شد، بیان کرد: این ویژه برنامه به مدت سه شب و در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به میزبانی شهرهای لاهیجان، رشت و شهرک تاریخی ماسوله برگزار شد.

وی با تأکید بر لزوم الگوبرداری از سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه ترویج فرهنگ رضوی در جامعه و انتقال مفاهیم معنوی و رضوی در میان نسل جوان، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با بهره گیری از حوزه‌ها و بخش‌های مختلف هنر و اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف به این مهم دست یابیم.

اجرای ویژه برنامه «آوای ارادت رضوی» با محوریت امام رضا

مصباح با اشاره به اجرای گروه‌های حاضر در این ویژه برنامه، اظهار کرد: در سه شب اجرا گروه‌ها در دو بخش تالشی و گالشی به اجرای برنامه با موضوع امام رضا (ع) پرداختند.

وی ادامه داد: در این ویژه برنامه صمد حبیبی، محرم‌علی بختیاری و علی‌اشرف قربانی به‌همراه کوهان شمامی (لَلِه) در بخش موسیقی تالشی اجرای برنامه پرداختند و در بهش موسیقی گالشی نیز صفرعلی رمضانی (آواز و نقاره) چاووشی‌خوانی، اسماعیل قلی‌پور (چاووشی‌خوانی) به‌همراه گروه کرنانوازان، صفرعلی رمضانی (آواز و کمانچه) منقبت‌خوانی انفرادی و به‌همراه گروه کرنانوازان چاووشی‌خوانی کردند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد گیلان افزود: هنرمندان موسیقی بومی و محلی استان گیلان در این دو بخش با موضوع امام رضا در ابعاد مختلف آواز و ساز و آواز و مولودی خوانی و مرثیه خوانی و مناجات خوانی، منقبت خوانی و چاووشی خوانی اجرای برنامه داشتند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تمامی گروه‌ها شرکت کننده در این ویژه برنامه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و تقدیر شد.

لازم به ذکر است ویژه‌برنامه «آوای ارادت رضوی» به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی گیلان و با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار شد.

کد خبر 4660612

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه‌ی کرامت فرصت مناسبی است تا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با محتوا سازی و تببین معارف دینی جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام در کنار ایجاد شادی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان نصب سخنان و روایت کوتاه از ائمه اطهار (ع) در مناطق مختلف را یکی از راه‌های تببین جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان جهادگران عرصه تبیین و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و با مشارکت مردمی به ویژه در این دهه برای اجرای کار‌های فرهنگی اثرگذار، برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید با جوان گرایی، نشاط و امید را در جامعه ایجاد کرد، گفت: برگزاری نشست‌های فصلی با حضور امامان جماعت و طلبه‌های جوان در پیشرفت کار‌های فرهنگی در جامعه بسیار موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست با تشریح مهمترین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت بیش از ۴۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست هر یک از اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان برنامه‌های خود را بیان کردند.
۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مصادف با یکم تا یازدهم ذی القعده، میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت