Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مسعودی رئیس واحد علوم و تحقیقات، در گفت‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره افزایش ظرفیت‌ رشته‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود در مقطع کارشناسی ارشد این واحد دانشگاهی گفت: امسال 342 رشته در مقطع کارشناسی ارشد داریم که شامل 124 رشته در حوزه علوم انسانی، 136 رشته در حوزه فنی و مهندسی و کشاورزی، 2 رشته دامپزشکی و 69 رشته هنری می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال گذشته 5 مجوز جدید گرفتیم و تعدادی رشته دیگر هم در مقطع کارشناسی ارشد، درخواست دادیم که بعد از دریافت مجوز نهایی در سال آینده ارائه خواهد شد.

وی افزود: 5 رشته‌‌ جدیدی که امسال در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات پذیرش دانشجو دارد شامل مطالعات جوان، مدیریت شهری، علم اطلاعات و دانش شناسی، کتابخانه دیجیتال، مهندسی نساجی و پوشاک و مهندسی ورزش می‌‌‌شود.

مسعودی درباره رشته‌‌های مورد استقبال در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات در سال گذشته یادآور شد: در حوزه علوم‌‌‌‌‌‌‌انسانی، رشته‌‌‌هایی مثل روان‌شناسی، حقوق، حسابداری و مدیریت؛ در حوزه علوم‌پایه رشته‌‌هایی چون بیوشیمی، ژنتیک و در حوزه فنی و مهندسی رشته‌‌هایی مثل مهندسی شیمی، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی عمران، مهندسی برق، مکانیک و طراحی شهری از بیشترین استقبال در میان دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در مقطع ارشد بهره‌‌مند شدند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد: هیئت علمی توانمندی در واحد علوم و تحقیقات وجود دارد و در کلیه رشته‌‌‌ها؛ این نقطه قوت قابل مشاهده بوده تا جایی که این واحد دانشگاهی به عنوان برند دانشگاه آزاد شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: واحد علوم و تحقیقات در بسیاری از رشته‌های تحصیلات تکمیلی جز بدنه قدرتمند دانشگاه آزاد محسوب می‌‌شود. بدون تردید، این واحد دانشگاهی با توجه به زیرساخت‌‌های آزمایشگاهی و پژوهشی مناسب همراه با بهره‌‌مندی از استادانی توانمند در رشته‌‌‌های مختلف، بهترین گزینه برای داوطلبان ورود به مقاطع مختلف تحصیلی از جمله مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات متذکر شد: مرکز نوآوری واحد علوم و تحقیقات به زودی افتتاح می‌‌‌شود که نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و گسترش فعالیت‌‌های دانش بنیان دارد. بدون تردید این مرکز، فرصت مناسبی را برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی جهت شرکت در فعالیت‌‌های دانش‌‌بنیان و کارآفرینی فراهم می‌کند.

مسعودی در پایان درباره برنامه‌‌های این واحد دانشگاهی جهت جذب دانشجویان برتر تصریح کرد: جهت اعمال تخفیف شهریه و برنامه‌‌هایی برای جذب دانشجویان برتر در مقطع ارشد، هنوز سیاستی تصویب نشده اما پیشنهادهایی در هیات رئیسه مطرح و در حال بررسی است.

انتهای پیام/

188 / 188 رئیس واحد علوم و تحقیقات رضا مسعودی کارشناسی ارشد مطالعات جوان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس واحد علوم و تحقیقات رضا مسعودی کارشناسی ارشد مطالعات جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در شهر یاسوج، امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است. این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یاسوج بدلیل مشکلات قبلی از بحث سردر غافل مانده بود و سعی کردیم در همین راستا محوطه سازی در شأن داشته باشیم. با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ زنی خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود