Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ابراهیم رضایی با اشاره به سفر احتمالی مکرون رئیس جمهور فرانسه به ایران ،گفت: در طول مدتی این که مسئولان وزارت خارجه ما درگیر موضوع تدوین معاهده برجام بودند ،فرانسوی ها بیش از همه با آمریکایی ها همراه بودند.

اخبار سیاسی- ​وی افزود: فرانسه علیه ما با آمریکا همراه بود و نقش پلیس منفی را بازی کردند،امروز هم به نظر می رسد که با توجه به اینکه جمهوری اسلامی تصمیم گرفته که گام به گام و متناسب با منافع خودش با توجه بدعهدی طرف های مذاکره به جایگاه اول خود بازگردد و از ظرفیت های انرژی اتمی خودش استفاده کند با باعث ترس و واهمه در دل اروپایی ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه کمتر از آمریکایی ها در برجام کارشکنی نکردند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی،مطرح کرد:این ها عملاً دارند از جانب  آمریکایی‌ها ایفای نقش می کنند و هرکدام  در برجام نقشی داشتند و نقش مکرون این است که بیاید و به نحوی با جمهوری اسلامی ارتباط برقرار کند و پیام آمریکایی‌ها و هم پیام خودشان را بدهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه  خود فرانسه کمتر از آمریکایی ها علیه ما در موضوع برجام اقدام نکردند، تاکید کرد: رفت و آمد اینها بیشتر جنبه تلاش برای بازدارندگی ایران از تصمیمات بسیار ارزشمند و کلیدی است که در مقطعی مسئولین نظام گرفته اند.

وی با تاکید براین که تصمیمات قاطعی در موضوع برجام گرفته شده است، ادامه داد: چنانچه غربی ها متناسب با همان تکالیفی که در برجام به عهده دارند  رفتار نکنند، جمهوری اسلامی با جدیت و قاطعیت گام های بعدی را برمی دارد و از منافع خود دفاع خواهد کرد.

مسئولین ما برای حفظ منافع ملی در موضوع  برجام بسیار مصمم تر از گذشته هستند

رضایی تاکید کرد: آمد و رفت کسانی مانند آقای مکرون ، هیچ اثری بر اراده جمهوری اسلامی ندارد ؛ بلکه مسئولین ما برای حفظ منافع ملی بسیار مصمم تر از گذشته هستند تا گام‌های جدی بردارند؛مگر اینکه آنها نسبت به تعهداتی که در برجام داشتند صد درصد وظایف شان را انجام دهند.

وی با تاکید براینکه فروش نفت ما باید کامل انجام شود، ادامه داد: هرجا آمریکایی های موانع ایجاد کردند، وظیفه اروپا است که در مقابل آمریکا رفتار کنند،گردش پولی و بانکی ما با دنیا باید صد در صد تامین شود،همانطور که اعلام شد بعد از امضای برجام کل تحریم ها برداشته می شود؛باید در عمل اجرایی شود. 

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما نه احتیاج به دلار آمریکا داریم و نه احتیاج به ارتباط با آمریکا، تصریح کرد: آمریکا به نظر ما کاملاً حذف شده است؛ ولی بقیه اعضای معاهده برجام باید صد درصد وظایفشان را انجام دهند؛ به همین نسبتی که تکالیفشان را انجام ندهند و یا کوتاهی کنند؛ جمهوری اسلامی به همان اندازه در انجام تعهدات خودش، قطعاً تجدیدنظر خواهد کرد و از منافع خود دفاع می کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مکرون فرانسه جمهوری اسلامی ایران فرانسه کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع هسته ای مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام رئیسی در این دیدار، نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه بر عزم مسؤلان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقا سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور‌های آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار خوب جهت آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط زیمباوه با جمهوری اسلامی ایران بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی تاکید کرد. 

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های آفریقایی را اصولی، اطمینان بخش و برآمده از ارزش‌های اعتقادی عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌های ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته آقای رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی