Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@23:24:01 GMT

رژیم سعودی فاقد توانایی برای حل بحران جنگ یمن

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۹۸۲۸

حسن نوروزی با اشاره به رفتار کشورهای مدعی اسلام با مردم مسلمان یمن گفت: عربستان و امارات منشاء بسیاری از تنش‌های منطقه‌ای و از حامیان تروریسم شده اند.

اخبار بین الملل- ​وی افزود: مسلمانان در کشورهای خودشان و حتی نسبت به مسلمانان دیگر در سایر کشورها باید با هم با محبت،رحیم و رفعت باشند و با دشمن مشترک و کفار حربی مثل رژیم اسرائیل کودک کش و خونخوار و یا تروریست های آمریکایی باید تقابل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به آیه "رحماء بینهم" مطرح کرد:فرقی بین شیعه و سنی، شیعه و شیعه،زیدیه و شیعه نباید باشد. اهل تسنن و تشیع نباید تفاوتی داشته باشند؛ شیخ مفید هم برای اهل تسنن فتوا می داد هم  برای اهل تشیع .نواب خاصه امام زمان (عج) هم  فتوایشان کلی بود. بسیاری از علمای شیعه مانند "محمد مغنیه "کتابشان را هم برای شیعه هم  برای مذاهب پنجگانه مسلمانان نوشته اند.

نوروزی با اشاره به کشورهای مدعی اسلام و کشورهایی مانند عربستان که ادعای خادم الحرمینی دارد عمل به قرآن کریم را به کلی فراموش کرده اند،مطرح کرد: مسلمانان باید با هم متحد و برادر باشند و امروز باید  قرآن کریم را در مجامع گسترش دهیم.

رژیم سعودی فاقد توانایی برای حل جنگ یمن

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رژیم سعودی فاقد توانایی برای حل آبرومندانه جنگ یمن است، ادامه داد:آل سعود در کثیف‌ترین جنگ دوران اخیر و در حمله به یمن، با وجود گذشت بیش از چهار سال تجاوزگری هیچ دستاورد نظامی و سیاسی را کسب نکرده است ،هرچه که از زمان وقوع این جنگ می‌گذرد، شکست‌های سنگین‌تری نصیب مزدوران سعودی در جنگ یمن می‌شود.

عمل به قرآن  کریم در جوامع اسلامی فراموش شده است

وی با بیان اینکه عمل به قرآن در جوامع اسلامی فراموش شده است، مطرح کرد:آل سعود با ادعای خادم الحرمینی،در واقع خائن به حرم اهل بیت است؛ خائن به حرم امن الهی و حرم پیغمبر(ص) همچنین اولاد پیغمبر ائمه بقیع است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با تاکید براینکه علمای کشورهای اسلامی باید  قرآن کریم را در میان جامعه گسترش دهند، خاطرنشان کرد: علما و اندیشمندان از آیات قرآن استفاده کنند. اما برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی آیه اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار" را نه تنها رعایت نکردند و در مقابل کفر نایستادند؛ بلکه به کفار هم در قتل عام مسلمانان و به خاک و خون کشیدن مردم مسلمان کمک کردند. 

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به سکوت برخی کشورهای مدعی اسلام در موضوعات یمن و فلسطین ،تصریح کرد:قرآن مجید می فرماید مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ، ویا در سوره مبارکه النساء می فرماید:  الَّذینَ آمَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ . آیه قرآن می فرماید:رسول الله و اصحاب ایشان با همدیگر مهربان با محبت و با دشمنان شدید برخورد می‌کنند؛ مومنان در راه خدا جهاد می کنند کفار در راه طاغوت. قرآن می‌فرماید: یا رسول الله(ص) ما قرآن را نازل نکردیم بر تو که به زحمت بیفتی؛ این بیانگر این است که اسلام دین صلح ، صفا و صمیمیت است و مسلمانان باید نسبت به هم رحم داشته باشند./

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسلمانان مقام معظم رهبری جنگ کشورهای منطقه مسلمان یمن حسن نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: جهان اسلام باید از کشتار مسلمانان در غزه جلوگیری کند

سخنگوی طالبان ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به شهرک رفح در جنوب غزه از جهان اسلام خواست تا از کشتار جمعی مسلمانان در غزه جلوگیری کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به شهرک رفح، نوشت: رژیم اشغالگر صهیونیستی برخلاف تمام اصول بین‌المللی به جنایت بزرگی دست زد و با بمباران بی رحمانه، مسلمانان فلسطینی را هدف قرار دادند.

وی افزود: امارت اسلامی افغانستان این عمل را جنایت جنگی و کشتار جمعی مسلمانان فلسطینی می‌داند و یکبار دیگر از جهان اسلام و سایر کشورها می‌خواهد جلو این فاجعه را بگیرند و از هر راه ممکن تلاش کنند مواد غذایی، دارو و کمک‌های بشری به مسلمانان محاصره شده غزه برسد.

طالبان: دولت فلسطین باید در سرزمین تاریخی‌شان تشکیل شودمعاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنندطالبان: در فلسطین مسلمانان نسل کشی می‌شوند

مجاهد تصریح کرد: متأسفانه تاکنون دولت‌های تأثیرگذار منطقه و جهان نتوانسته‌اند جلو نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را بگیرند و نبود اقدامات مؤثر در این خصوص باعث شده است که رژیم صهیونیستی یکبار دیگر پیشنهاد صلح حماس را رد نموده و به بمباران وحشیانه مسلمانان مظلوم و اشغال اراضی آنان ادامه بدهد.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: شهرک رفح آخرین شهر در جنوب غزه است و در آن در جریان شش ماه جنگ و بمباران 1.4 میلیون مسلمان فلسطینی آواره شده از شمال غزه، غزه مرکزی و خان یونس در شرایط دشوارساکن شده‌اند و در ترس و وحشت زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: جهان اسلام باید از کشتار مسلمانان در غزه جلوگیری کند
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • اصلاحات ، راه برون رفت از بحران مهاجرت سرمايه های انسانی
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر