Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با دهه کرامت پرچم سبز گنبد بارگاه منور امام رضا(ع) به همت خدام بارگاه رضوی به میان مدافعان وطن در نقطه صفر مرزی گزیک در خراسان جنوبی برده شد تا عطر و بوی حرم امام رئوف در این نقطه پراکنده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، شهر گزیک در نقطه صفر مرزی خراسان جنوبی شامگاه (۱۶ تیر) زیر سایه خورشید قرار گرفت و کاروان خدام حرم شمس الشموس علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور در نقطه صفر مرزی هنگ گزیک با مرزداران غیور کشور دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خدام حرم مطهر رضوی با حضور در میان مرزداران علاوه بر ایجاد فضای معنوی در بین آن‌ها روحیه مضاعفی به این مدافعان مرزهای کشور بخشید.

 

حضور خدام حرم مطهر رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید با حضور در نقطه صفر مرزی گزیک این فرصت را به وجود آورد تا مرزبانان این خطه از کشور پرچم مطهر آستان قدس رضوی را زیارت کنند.

 

در این مراسم پرچم سبز گنبد بارگاه منور امام رضا(ع) در نقطه صفر مرزی بین مرزداران و مرزبانان گردانده و آن‌ها نیز شمیم حرم مطهر رضوی را استشمام کرده و توفیق حفظ مرزهای کیان اسلامی را از حضرتش استمداد کردند.

 

همچنین در ادامه نیز خادمان حرم مطهر رضوی در هنگ مرزی گزیک حضور یافته و جشن باشکوه دهه کرامت با حضور سربازان و خدام حرم رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «محسن شرهانی» مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در این مراسم گفت: هر کسی نمی‌تواند در لباس مرزبانی خدمت کند و کسانی که در لباس جهاد قرار می‌گیرند مانند نور هستند و همانا جهاد دری از درهای بهشت است و خدا این درب را برای انسان‌های مخصوص باز کرده است.

 

وی تصریح کرد: با امام رضا(ع) بودن به معنای داشتن عزت و شرف است و فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و هر کسی در مسیر الهی کار کند زندگی آن روشن است.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه نماز جمعه جنوب کرمان مسجد خراسان جنوبي شبستان بیرجند کاروان خدام رضوی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند

هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی افزود: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او تصریح کرد: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته حوزه مبادلات تجاری گمرکات خراسان رضوی با کشور‌های هدف خود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد