Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امنیت مکزیک روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد­ نیرو‌های امنیتی این کشور­ ۵۱ مهاجر غیرقانونی را که با یک کامیون در ایالت ساکاتکاس در شمال این کشور تردد می‌کردند، بازداشت کردند.

طبق بیانیه وزارت امنیت مکزیک، بازداشت این گروه مهاجر غیرقانونی در منطقه کانسپشن دل اورو و زمانی اتفاق افتاد که نیرو‌های امنیتی با استفاده از دستگاه اشعه ایکس متوجه حضور چندین نفر در کامیون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۱ مهاجر غیرقانونی از جمله بیست و یک فرد خردسال که از کشور‌های گواتمالا، هندوراس، السالوادور، نیکاراگوئه و اکوادور بودند در این کامیون پنهان شده بودند.

وزارت امنیت مکزیک افزود­ مهاجران غیرقانونی پس از معاینات پزشکی اولیه در اختیار موسسه ملی مهاجران مکزیک قرار گرفتند تا ملیت و هویت آن‌ها مشخص شود. در مرحله بعد آن‌ها توصیه‌های لازم را برای بازگشت به کشورهایشان دریافت خواهند کرد.

در این عملیات نیرو‌های پلیس مکزیک راننده کامیون را که مسئولیت انتقال مهاجران غیرقانونی را بر عهده گرفته بود، ­بازداشت کردند و نزدیک به ۱۲ هزار دلار پول نقدی را که او همراه داشت ضبط کردند. ­راننده بازداشت شده و پول نقد کشف شده در اختیار دادستانی مکزیک قرار گرفتند.

از اکتبر گذشته شمار مهاجران غیرقانونی که از خاک مکزیک برای رفتن به آمریکا استفاده می‌کنند به شدت افزایش یافته و همین مسئله تنش‌هایی میان آمریکا و همسایه جنوبی اش به وجود آورده است.

ماه گذشته آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، به علت تهدید تحریم‌های تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قبول کرد که سیاست مهاجرت کشورش را به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا تشدید کند. دولت مکزیک در­ همین راستا بیش از بیست و یک هزار نیروی امنیتی در مرز‌های خود مستقر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا آمریکای لاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید

دریافت 2 MB

همشهری آنلاین: اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین همچنان ادامه دارد. در این اعتراضات بسیاری از معترضان بازداشت شده‌اند.

در این فیلم صحنه بازداشت یکی از اساتید دانشگاه نشان داده شده است. بازداشت‌ها در آمریکا در حالی است که واشنگتن خود را سرزمین آزادی‌ و دموکراسی می داند.

کد خبر 848132 برچسب‌ها خبر مهم ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم