Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد لاریجانی معاون اسبق وزارت خارجه با انتقاد از بخشی از اظهارات اخیر حجت‌الاسلام روحانی در گفتگوی تلفنی‌اش با امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت: روحانی در بخشی از این گفتگوی تلفنی به مکرون گفته بود که "توقف کلیه تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای یک حرکت بین ایران و 1+5 باشد."

محمدجواد لاریجانی تاکید کرد: اساساً این موضع که توقف تحریم‌ها می‌تواند آغاز اقدامی از سوی ایران در نسبت با 5+1 باشد، موضعی "اشتباه" و "ساده‌بینانه‌" و همراه با برداشت‌های خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی گفت: ایران و آمریکا و مجموعه‌ی دیگر کشورهای عضو 5+1 پس از سالها مذاکره، به توافق برجام دست یافتند که هرچند از نظر ما توافق معیوب و دارای ایرادات اساسی است، اما توافق‌کنندگان موظفند که به این قرارداد کاملاً پایبند باشند، لذا این وظیفه آمریکاست که به تمام تعهداتش پایبند بوده و تمام تحریم‌ها را بر اساس تعهداتش لغو کند و اروپا نیز موظف است به همین شیوه رفتار کند. لذا سخن گفتن از اینکه با توقف تحریم‌ها از سوی آمریکا، ایران هم کاری انجام دهد، موضع نادرستی است.

وی همچنین اضافه کرد که اساساً لفظ «توقف» تحریم‌ها نیز غلط است و دولتمردان ما نباید همان اشتباهی که در گذشته مرتکب شدند را تکرار کنند؛ موضع رسمی جمهوری اسلامی همواره بر ضرورت لغو و برداشته‌شدن کامل تحریم‌ها بر اساس معاهده‌ است که باید دارای پایداری و ثبات باشد. توقف می‌تواند اثدامس موقتی باشد و هروقت میلشان کشید آن را کم و زیاد کنند. یعنی ابتدا یک توقف می‌دهند برای مذاکره و هر وقت لازم شد آن را تنظیم می‌کنند!

لاریجانی در پایان گفت که البته تعهد اروپا به برجام نمی‌تواند منوط به تعهد آمریکا باشد. این امر در برجام نیامده و «تحریم» هم ناظر به واقعیت خارجی است نه «برچسب تحریم», یعنی اینکه برچسبی را بردارند و برچسب جدید بزنند. لذا موضع درست همان است که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد: هیچ مذاکره جدیدی درباره برجام وجود ندارد و بخصوص با آمریکا هیچ مذاکره‌ای معقول و موجه نیست.

منبع: تسنیم

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی درباره تهدیدهای مداوم مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه گفت حمله به رفح تنها به جنایت علیه غیرنظامیان منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمد الهندی» در گفت‌وگو با «العربی الجدید» درباره مذاکرات آتش‌بس اعلام کرد: در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است، اما از آنجایی که مذاکرات برای بازگرداندن اسرا از غزه مورد نیاز آمریکا و کابینه رژیم اشغالگر است، انتظار می‌رود که از سر گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع مقاومت درباره پیشنهاد جدید آمریکا گفت: پیشنهاد آمریکا بر این اساس مطرح شد تا شکاف میان پیشنهاد مقاومت و پیشنهاد دشمن را پر کند، پس نسخه «بدتر» پیشنهاد رژیم اشغالگر با عبارت‌ها و تبلیغات «گمراه‌کننده» است و مقاومت با تاکید بر موضع خود به این پیشنهاد پاسخ داد.

الهندی ادامه داد: پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد، یک پیشنهاد کاملا آمریکایی است و بنابراین کاملا تابع خواسته اسرائیل است و مقاومت نیز به آن پاسخ داد و جنبش جهاد اسلامی موضع جداگانه‌ای ندارد و حماس مجاز است در این زمینه به نام مقاومت مذاکره کند.

وی افزود: آنچه کابینه رژیم اشغالگر و بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) درباره مانع‌تراشی مقاومت ادعا می‌کنند، دروغی برای به تعویق انداختن و طفره رفتن از انجام معامله است. طرفی که مدام در حال عقب‌نشینی و مانع‌تراشی است، نتانیاهو است.

وی درباره تهدیدهای صهیونیست‌ها برای حمله به رفح نیز تاکید کرد: تهاجم به رفح به عنوان تصویری از پیروزی و دستیابی به هدف «درهم شکستن مقاومت» در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، اما در واقع مانند حمله به خان‌یونس، شمال یا مرکز نوار غزه خواهد بود و سپس ما به همان نقطه قبل از تهاجم باز می‌گردیم و این در حالی است که رژیم اشغالگر چیزی جز جنایت علیه غیرنظامیان به دست نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»