Web Analytics Made Easy - Statcounter



«سید حسین موسویان» سخنگوی سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به گام دوم ایران در راستای کاهش تعهداتش در برجام تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید متوجه شود، ایران زیر بار حرف زور نمی رود.

به گزارش ایرنا،موسویان با انتشار یادداشتی که در نشریه گاردین منتشر شد افزود: اگر ترامپ می خواهد این بحران غیر ضروری را که خود بوجود آورده، حل کند بایستی سریعاً راهبردش را تغییر دهد به گونه ای که دو کشور بتوانند وجهه خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن خواهد بود که رویکرد دیپلماسی معتبر، دوباره ممکن می شود.

وی عنوان کرد، تحریم های اقتصادی و سیاسی آمریکا بر ایران، امکان تلاش های دیپلماتیک برای حل این بحران را از بین برده و نه تنها برای ایران و آمریکا بلکه برای کل منطقه عواقب جدی در پی خواهد داشت.

موسویان افزود: ظهور دوباره خصومت ایران و آمریکا پس از یک دوره تنش زدایی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، یکی از چالش های فوری برای صلح و امنیت خاورمیانه به شمار می رود. در همین حال سیاست های خصمانه ترامپ تمام کانال های دیپلماسی را بسته است.

سخنگوی سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به دور جدید تحریم های آمریکا که دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی را شامل می شود، افزود: نباید فراموش کنیم ایشان کسی بود که اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را در مذاکرات هسته ای صادر کردند. اما با تحریم آیت الله خامنه ای، ترامپ احتمال هرگونه روابط دیپلماتیک را تا زمانی که در کاخ سفید است از بین برد.

موسویان درباره احتمال تحریم محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران توسط آمریکا هم گفت: او کسی است که در آمریکا تعلیم دیده و یکی از دیپلمات های برجسته در تاریخ ایران است. او کسی است که با فردی چون محمد مصدق نخست وزیر اسبق ایران قیاس می شود که صنعت نفت ایران را ملی کرد اما در جریان کودتایی که در سال ۱۹۵۳ توسط انگلیس و آمریکا سازماندهی شد، برکنار گردید.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا قصد تعامل مجدد با ایران را دارد، تحریم ظریف یک اشتباه خواهد بود. او رئیس کانال های دیپلماتیکی است که برای حل این بحران لازم است.

موسویان در ادامه این یادداشت، برجام را یکی از جامع ترین توافق های تاریخ عدم اشاعه سلاح های هسته ای خواند که در آن ایران یکی از شدید ترین تدابیر شفاف سازی و محدودیت های سختگیرانه که می تواند بر روی برنامه هسته ای یکی از اعضاء پیمان عدم اشاعه هسته ای اعمال شود پذیرفته است. بیشتر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی تایید کرد، ایران به تمام تعهداتش در این توافق پایبنده بوده است.

سخنگوی سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادامه داد که در عوض ایران با تحریم ها و فشارهای بیشتری مواجه شد و مزایایی که قرار بود در ازای پایبندی به برجام کسب کند ربوده شد. دولت ترامپ تصمیم گرفت که میراث دیپلماتیک باراک اوباما را از بین ببرد، بدون آنکه متوجه باشد که با این کار احتمال حل و فصل دیپلماتیک این مساله را برای خودش هم از بین می برد.

وی اضافه کرد: ترامپ به طور پیوسته پیشنهاد مذاکره با ایران را مطرح کرده اما بیشترین رویکرد خصمانه را پس از انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ در پیش گرفته است. پیشنهادهای لفظی برای مذاکره و در عین حال اعمال شدیدترین تحریم ها راهبردی نیست که ایران به آن تن دهد.

موسویان در پایان تصریح کرد ترامپ نتیجه ۱۲ سال مذاکرات فشرده میان ایران و قدرت های جهانی را با خروج از برجام باطل کرد. او مسیر خطرناک سیاست اقدام خصمانه علیه ایران را در پیش گرفت که این مساله احتمال بروز درگیری فاجعه بار در خاورمیانه را افزایش داده است.

وی افزود: به نظر می رسد که او متوجه شده تقابل نظامی با ایران به هر شکلی فاجعه آمیز خواهد بود اما بایستی این نکته را هم درک کند که ایران هرگز زیر بار حرف زور نمی رود.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...) سایر خبرهای داغ اعتراض تهیه‌کننده فیلم "شبی که ماه کامل شد" به اظهارات مسعود فراستیاینلاین هاکی قهرمانی جهان/ برتری قاطعانه ایران مقابل هندافشاگری پژمان منتظری؛ ماجرای استقلال و رامین رضاییانسیب‌زمینی چند نرخی و ترفندهای جدید برای گران‌فروشی ماداگاسکار در ماراتن پنالتی‌ها به یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های آفریقا راه یافتاسکالونی: مسی کاری انجام نداد که اخراج شود/ مسی:حرکت من کارت زرد داشت مشمولان خدمت سربازی برای اخذ معرفی نامه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند جگوار خودروی برقی تازه ای می سازدمسمومیت ۳ نفر در استهبان بر اثر مصرف مشروبات الکلیتمام کالاهای مصرفی خانوار قابل ردگیری شدآمریکا با غلبه بر هلند قهرمان جام جهانی بانوان شد شفر رسما سرمربی بنی یاس امارات شد سایر خبرهای داغ

پکیج لاغری در 4 ماه / تماس بگیرید

انوع کاندوم تاخیری + تنگ کننده واژن

انواع شال،روسری،بلوز زنانه و مردانه

بدون پیش پرداخت لوازم خانگی بخرید

اگر شما هم می خواهید مدیر باشید کلیک کنید

هدیه شگفت انگیز برای کسی که دوستش دارید

کسب درآمد پر سود با دستگاه جوجه کشی!!

درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان

به همین راحتی ویزای کانادا را دریافت کنید

اعضای کانال تلگرام خود را افزایش دهید

به راحتی به استرالیا مهاجرت کنید

موسیقی سه بعدی را تجریه کنید

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • عکس | خانم ژیلا صادقی، سفر به آمریکای لعنتی، نوش جونت! صفا باشه
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین