Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:12:29 GMT

خشونت و قاچاق انسان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۱۰۷۰

خشونت و قاچاق انسان

روزنامه اطلاعات در این گزارش آورده است: قاچاقچیان زنان، برده خود را ناچار به استفاده از مواد مخدر می‌کنند؛ آنان را در خانه زندانی می‌کنند و به مشت و لگد می‌گیرند و گرسنه نگاه می‌دارند تا بتوانند فرمانبردار بار آورند. زنان و دختران بیشترین قربانیان قاچاق جنسی‌اند.

قاچاقچیان، گذرنامه و مدارک شناسایی زنان را می‌گیرند و از شیوه‌های تهدیدگر برای سوءاستفاده از زنان بهره می‌برند؛ برای آنان پاترس می‌گذارند که اگر به خواست‌شان پاسخ ندهند به خانواده هاشان آسیب خواهند زد یا مهاجر بودن شأن را به دولت گزارش خواهند داد که از کشور اخراج شأن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برده ‎داران مدرن، زنان به گفته خود نازیبا را برای کار در کشتزار و پاکیزه کردن خانه و نگهداری از کودکان اجاره می‌دهند که سرنوشت بهتری نخواهند یافت. از دیگر موردهای خشونت بر زنان، برتری بیجا (تبعیض)، حکم‌های غیرانسانی، ازدواج ناچاری و ازدواج زودهنگام است.

خشونت جنسی نیز یک رفتار تجاوزگرانه است که ارمغانش توامانی از آسیب‌های فیزیکی و روحی و مالی است که چه‌بسا به مرگ یک انسان بینجامد. به هر رو زنان به شیوه‌های گوناگون مورد خشونت و سوءاستفاده قرار می‌گیرند؛ از آزار و خشونت فیزیکی گرفته تا سوءاستفاده مالی و آزار جنسی و قاچاق. خشونت‌ها بر زنان در هر ریختی می‌تواند برایشان پیامدهای ناگوار فیزیکی یا احساسی به همراه داشته باشد.

سوءاستفاده در دوران دوستی، گونه‎ای خشونت است و در زمانی روی می‌دهد که زن با فردی در رابطه‌ای احساسی و شخصی باشد و مرد در جریان این رابطه به زن آسیب بزند. این آسیب می‌تواند فیزیکی، جنسی، کلامی یا احساسی باشد و ممکن است زمانی روی دهد که زن عاشق اوست.

سوءاستفاده کلامی و احساسی می‌تواند گوناگون باشد مانند فریاد زدن، قلدری‌کردن، نام زن را با کوچکی صدا زدن، توهین به زن در برابر دوستان و خانواده یا او را سزاوار آزار دانستن. گاه نیز پس از ارتکاب این آزارها، مرد می‌کوشد با دادن یک شیء پیشکشی، لغزش خود را بپوشاند و قول تغییر دهد.‏

از جمله سو‬ءاستفاده‌‬ های جنسی این‎که زن را ناگزیر از انجام رفتار جنسی خلاف خواسته اش کنند یا او را در زمانی که موافق نیست مجبور به رابطه جنسی کنند. از نمونه‌های سو‬ استفاده‌‬ های فیزیکی نیز می‌توان به زدن، هل دادن، لگد پراندن، پرتاب شیء، کوشش برای خفه‌کردن اشاره کرد. حتی زن را بر سر ناچاری قراردادن به بارداری، گونه‌ای خشونت است.‏

خشونت علیه زنان سالمند زمانی روی می‌دهد که مراقب‌شان، آگاهانه به آنان آسیب فیزیکی، احساسی و کلامی یا مالی بزند. نادیده‌‬ انگاشتن سالمندان و نیازهایشان مانند دور کردن غذا و امکانات بهداشتی تا جایی که به آنان آسیب برسد، خشونت است.‏

آزار زنان سالمند و سوءاستفاده از آنان بسیار بیشتر از آزار مردان سالمند است. این آزار و اذیت‌ها می‌تواند در خانه، در مراکز مراقبت از آن‌ها یا در مکان‌های عمومی انجام شود. سوءاستفاده احساسی و کلامی به مراتب آسیب‌زننده‌تر است. برخی گمان دارند آسیب‎زدن فقط به آسیب جسمی محدود می‌شود حال آنکه خشونت‌های احساسی و کلامی می‌تواند هم در کوتاه‌زمان و هم تا آینده برای زنان پیامدهایی منفی و جدی به اندازه‎‏ پیامدهای خشونت‌های فیزیکی به همراه داشته باشد.‏ خشونت به زنان مدام چهره نشان می‌دهد. مرد از زن می‌خواهد تمامی کارهایی را که در روز انجام داده به آگاهی‌اش برساند یا در تماس دائمی با او باشد، از او می‌خواهد رمز تلفن، ایمیل و شبکه اجتماعی خود را در اختیارش بگذارد. به این‌‬ ها تا بی‌نهایت می‌توان افزود: عصبانی شدن به‌گونه‌ای که باعث ترس زن شود، کنترل درآمد و وضعیت مالی زن و بازخواست چگونگی هزینه‌های او از دیگر گونه‌های خشونت‌های احساسی و کلامی است.

سو‬ استفاده مالی زمانی رخ می‌دهد که مرد می‌کوشد با رسیدگی به امور مالی زن او را کنترل کند و بر زن برتری یابد. در چنین وضعیتی مرد شاید اطلاعات مالی زن را از او پنهان نگه دارد که گاه همراه با سوءاستفاده‌های فیزیکی است.‏‬ سوءاستفاده مالی از زن سبب می‌شود که نتواند با وجود اینکه قربانی خشونت است رابطه خود را با مرد ببرد زیرا می‌ترسد که نتواند به تنهایی هزینه‌های مالی خود و فرزندانش را تأمین کند. آزار و اذیت زنان، همان رفتار ناخوشایند یا بیان ناخوشایند در برابر آنان است. ‏

مزاحمت جنسی نیز در همین چارچوب می‌گنجد و دربرگیرنده تماس یا رفتار ناخوشایند است که می‌تواند در مکان کار، خانه یا در مدرسه روی دهد. آزار جنسی / کلامی همیشه منفرد و به دور از رفتارهای فیزیکی خصمانه نیست؛ که گاه پای مدیر یا همکاران در میان است و گاه صاحبخانه، معلم یا هم دانشگاهی؛ که برخی کشورها آن‌ها را غیرقانونی خوانده‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خشونت علیه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد

روز دیدار با ذوب آهن بود که نام رضا اسدی در فهرست این تیم قرار نگرفت تا ستاره سپاهانی‌ها دربی اصفهان را از دست بدهد و سپس مشخص شد که این بازیکن دچار مصدومیت شده و نتوانست تیمش را همراهی کند.

البته مصدومیت اسدی به طول انجامید، چرا که او دیدار برابر ملوان و جدال روز گذشته مقابل استقلال ملاثانی را نیز از دست داد تا مشخص شود آسیب‌دیدگی این بازیکن طولانی‌تر از چیزی است که تصور می‌شد.

حالا نیز تسنیم نوشته است که رضا اسدی بازی با پرسپولیس را هم از دست خواهد داد. این بازیکن به دلیل مصدومیت، در چند بازی اخیر تیمش به میدان نرفته است و مراحل درمانی را پشت سر می‌گذارد.

روند بهبود آسیب‌دیدگی رضا اسدی مثبت است، ولی او نمی‌تواند در بازی مقابل تیم سابقش نیز به میدان برود.

منبع: ورزش سه

tags # سپاهان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • عکس خبرساز یک زن بی‌حجاب در سخنرانی رئیسی
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • ستاره سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد