Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین با حضور ۲۵ استان کشور در یاسوج افتتاح شد. ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین شامگاه یکشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به حضور 25 استان کشور در پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین، اظهار داشت: در این جشنواره آداب و رسوم و صنایع دستی عشایر استان‌های مختلف کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا 20 اردیبهشت‌ هر شب از ساعت 20 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به فرهنگ عشایری است، افزود: در طول مدت برگزاری این جشنواره برنامه‌های شاد، مفرح و متنوعی از آداب و رسوم عشایر استان‌های مختلف کشور به صورت زنده اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقتصاد و معیشت عشایر همان اقتصاد مقاومتی است که همه مسئولان به دنبال آن هستند و این قشر از گذشته تاکنون جامعه مولد کشور بوده‌اند که کمتر به گروه‌های دیگر وابسته هستند.

"آب" مطالبه عشایر استان کرمانشاه از مسئولان؛ هر سیاه‌ چادر عشایری یک پایگاه مقاومت در نقاط مرزینقش عشایر در صیانت از مرزهای شمال اردبیل غیرقابل چشم‌پوشی است‌حضور تیم‌های ایرانی در جشنواره جهان عشایر در قزاقستان

باقری عنوان کرد: امیدواریم این جشنواره بتواند ظرفیت‌های گردشگری و آداب و رسوم عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد را به خوبی معرفی کرده و لحظات شادی را برای مردم استان و گردشگران در این جشنواره شاهد باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم در این آیین با تقدیر از حضور استان‌های مختلف در این جشنواره، گفت: همه ظرفیت‌های عشایر همچون قطعات پازل فرهنگ ایران را شکل داده است.

ولی تیموری افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای نمایش فرهنگ ایران زمین و رونق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش تسنیم، در حاشیه این جشنواره یکصد غرفه صنایع دستی و سوغات محلی دایر شده است.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقا سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم‌های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.

حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان به سینما آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است