Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@18:21:10 GMT

نسخه پیچیده شده برای کارگردانی سحر قریشی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۱۱۱۵

به گزارش پارس نیوز، 

خبری از زبان خود ‌جناب کارگردان؛ که از همان روزی هم که رسانه‌ای شده، حتی یک آن از بین ترندهای فضای مجازی خارج نشده است. انگار ‌کارگردان شدن سحر خانم قریشی که همین چند وقت پیش در گفت‌وگو با رضا رشیدپور سوتی داده و فرانسیس فورد کاپولا و کوئنتین ‌تارانتینو را نشناخته بود، چنان به مذاق مخاطبان خوش آمده که نمی‌خواهند حتی لحظه‌ای هم لذت نشر و بازنشر آن را از دست ‌بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین هم هست که فضای مجازی پر است از کامنت‌ها و پست‌هایی درباره فیلمسازی خانم سحر قریشی: «شما رو ‌دعوت می‌کنم به دیدن نابغه سینمای ایران. وقتی امثال تقوایی و بیضایی ممنوع‌الکار هستند نباید تعجب کرد واقعا»، «سحر قریشی ‌کاپولا رو نمی‌شناسه، حالا می‌خواد فیلم بسازه، خب نباید در این سینما رو به قول احمد ‌نجفی تخته کرد؟» یا این‌یکی: «اونی که نه تارانتینو می‌شناسه نه کاپولا نه مارلون براندو نه ال‌پاچینو کیه؟ کارگردان خوش آتیه ‌سینمای ایران: سحر قریشی!»

ماجرا این بود که ‌‎ ‎سحر قریشی در گفت‌وگو با ویکی سینما از کارگردانی نخستین فیلم خود خبر داده و در کنار آن اخبار دیگری را هم ‌رسانه‌ای کرده بود، ازجمله این‌که «قرار بود سحر قریشی در برادرجان بازی کند» یا «چک‌های رقص روی شیشه برگشت ‌خورده» یا این‌یکی: «در پروژه رقص روی شیشه ٢٨‌میلیارد گم شده است.»

اما خبرسازی سحر قریشی منحصر به این اخبار نبود و علاوه بر این‌ها، این بازیگر با لباس جالب و سیاه‌رنگ خود که به‌گفته ‌برخی کاربران «یادآور جک اسپارو در دزدان دریایی کارائیبی بود» و به‌گفته برخی دیگر «شبیه نامزد علی‌بابا» در فضای ‌مجازی عکس‌العمل‌هایی را موجب شد. ازجمله نظر کاربری که درباره عکس قریشی گفته بود: «پس شمشیرت کو؟» یا آن‌یکی که نوشته بود: «تیپ جدید سحر قریشی منو یاد ‌سندباد می‌ندازه؛ فقط شیلا رو کم داره که رو شانه‌هاش بشینه.»

اما فارغ از تمام این مسائل؛ عده‌ای هم به این نکته اشاره کرده بودند که فیلم‌ساختن سحر قریشی یا هر کس دیگر اتفاق چندان دور ‌از ذهنی هم نیست و در سینمایی که مهمترین کار یک کارگردان جلب نظر سرمایه‌گذار است، سحر قریشی هم می‌تواند فیلم بسازد ‌و «تازه مگر او چه کم از سیامک اطلسی، حامد کلاهداری، ماشاءالله شاهمرادی، اسماعیل سلطانیان، سید جواد‌هاشمی، شاهد ‌احمدلو، بهزاد بهزادپور‌، سهیلا گلستانی یا مهشید افشارزاده دارد که پیش از او فیلم ساخته‌اند؟» ‌

بله؛ در سینمای ایران کارگردانان زیادی با سابقه بازیگری وجود دارند، کارگردانانی چون نیکی کریمی، شهاب حسینی، مهدی ‌فخیم‌زاده، مجید مجیدی، فرامرز قریبیان و ایرج قادری. در این میان کارگردانانی هم هستند که در قیاس با این تعداد از موقعیت ‌کمتر تثبیت‌شده‌تری در سینما بهره‌مند بوده‌اند (همان‌ها که در بالا نامشان آمد) و حالا می‌توان سحر قریشی را نیز در کنار آنها ‌گذاشت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی رضا رشیدپور بازی دزدان دریایی سینمای ایران بازی دزدان دریایی رسانه رضا رشیدپور سینمای ایران سحر قریشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل همراه اظهار داشت: از فرهنگسرای نیاوران بیرون آمدم که امسال بیشتر به کار هنری‌ام برسم و از تمامی ظرفیتی که داریم، دوستان و هنرمندان خوب و کسانی که سالیان سال است در کنارشان کار و شاگردی کردم کمک بگیرم تا امسال بتوانیم یک سری کارها را انجام دهیم. اولین پروژه‌ای که در دست داریم یک مجموعه تلویزیونی طنز است و پیگیری می‌کنیم که به نتیجه برسیم.

وی که پیشتر پیشینه کارگردانی فیلم کوتاه را در کارنامه کاری‌اش دارد، خاطرنشان کرد: این نخستین کارگردانی من در ساخت مجموعه بلند تلویزیونی خواهد بود. تشکیل اتاق فکر و کارهای مقدماتی و رایزنی‌های آن در دست انجام است و متعاقبا اسامی عوامل اعلام می‌شود. این مجموعه کاری متفاوت در حوزه کمدی است و بی‌شک مخاطبان بسیاری خواهد داشت. موضوعات روز جامعه محوریت کار در ساخت این مجموعه تلویزیونی است.

بازیگر اخراجی‌ها گفت: در ساخت این مجموعه از بازیگران پیشکسوت و قدیمی با تجربه همراه با ترکیبی از بازیگران نسل جدید و بازیگران تئاتر استفاده می‌کنم.

وی اظهار داشت: در جشنواره‌های مختلف تئاتر، هنرمندان بسیار خوب و مستعدی را در تمامی شهرستان‌ها دیدم و یکی از دلایلم تربیت نیروی انسانی و هنرمندان خوب و متعهد است و به گمانم می‌شود از این ظرفیت برای حضور استعدادهای بازیگری در شهرستان‌ها استفاده کرد.

همراه گفت: این مجموعه تلویزیونی در تهران فیلمبرداری می‌شود اما در کستینگ آن حتما از هنرمندان شهرستانی دعوت خواهم کرد. این روزها مشغول نوشتن هستم و تلاش می‌کنم بیشتر فیلم ببینم.

کد خبر 849313 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
  • نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • باخت بدموقع ویلا، معادله سهمیه را پیچیده کرد!‏
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • عصر حجر: نسخه بدنساز! (عکس)
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • شرایط پیچیده سردار آزمون در رم | ستاره ایرانی را نه رم می‌خواهد، نه لورکوزن!