Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@13:12:13 GMT

رسانه‌ها کارکرد مالیات در جامعه را انعکاس دهند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۱۶۴۰

رسانه‌ها کارکرد مالیات در جامعه را انعکاس دهند


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: رسانه‌ها کارکرد مالیات در جامعه را انعکاس دهند .


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، میرحیدر رضوی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، به مناسبت هفته مالیات در رابطه با فرهنگ‌سازی مالیاتی، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی همواره جزو مواردی است که زمان زیادی را برای نشان دادن نتایج خود نیاز دارد و فرهنگ‌سازی مالیاتی نیز از این الگو تبعیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: یکی از مواردی که در فرهنگ‌سازی مالیاتی تاثیر به‌سزایی دارد، نمود کارکردهای مالیات در جامعه است و عملیات شهری جزو آن بخش‌هایی است که با توجه به تردد روزانه مردم در سطح شهرها و معابر، می‌تواند کارکرد مالیات را به مردم نشان دهد .


وی افزود: از سال ۸۷ تاکنون همواره ۳ درصد از سهم مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور عشایری واریز می‌شود که مبلغ قابل توجهی است، ولی متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با کارکردهای این بخش از مالیات برای اطلاع‌رسانی به مردم انجام نشده است .


رضوی با اشاره به اعلام رغبت کسبه خیابانی در یکی از شهرستان‌ها به پرداخت مالیات پس از ساماندهی خیابان از محل وصول مالیات، تصریح کرد: از سال ۹۵ بر اساس دستورالعمل صادره، خیابان، پل و یا بوستان‌هایی در همه شهرستان‌ها به نام مالیات نام‌گذاری شده که منابع انجام‌ و ساخت آن از محل مالیات بوده و این مهم سبب آشنایی و شناخت اقشار مختلف جامعه با کارکردهای مالیات می‌شود و خوشبختانه پس‌ از نام‌گذاری‌ها شاهد افزایش وصولی‌ها در آن بخش‌ها بودیم .


مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با تاکید بر نقش رسانه در نمود کارکردهای مالیات پرداختی توسط مردم، یادآور شد: پرداخت سهل و آسان مالیات نیز نقش مهمی است که بر عهده سازمان امور مالیاتی است که در این راستا طرح جامع مالیاتی برای همه منابع مالیاتی اجرا شده است .


این مسئول با اشاره به اقداماتی که برای سهولت کار مودیان مالیاتی انجام‌ شده است، خاطرنشان کرد: شهر زنجان به ۱۵ بخش تقسیم شده و مودیان بر اساس جغرافیا تفکیک شده تا سطح دسترسی مودیان به خدمات مطلوب افزایش یابد و باید توجه داشت که تسهیل در انجام کار، مهم‌ترین عامل وصول مالیات است .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان زنجان جامعه فرهنگ سازی مالیات مالیات بر ارزش افزوده قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی

سازمان امور مالیاتی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکتهای خام فروش صادراتی بابت مالیات عملکرد وصول کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش عمکلرد سازمان مالیاتی در فروردین ماه امسال حدود 1000 میلیارد تومان مالیات از شرکتهای صادرکننده مواد خام و نیمه خام وصول شده است.

لازم به ذکر است، کل سال 1402 حدود 11.5 هزار میلیارد تومان از این شرکتها مالیات و عوارض صادراتی دریافت شده بود.

گفتنی است، این عوارض مرتبط با مالیات عمکلرد شرکتهای صادرکننده مواد خام طبق حکم بند ن تبصره 6 وصول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد