Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سردار حسن مهری در مراسم بدرقه زائران خانه خدا – حج تمتع 98 -با بیان اینکه زائران ایرانی مهمان کشور عربستان هستند و باید به قوانین و مقررات موضوعه آن کشور احترام بگذارند و آن را رعایت کنند، گفت: هر زائر 15 سال در انتظار تشرف به خانه خدا بوده و باید نهایت دقت را داشته باشد تا مشکلی برای خروج از کشور و ورود به کشور عربستان نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه شاهد آن بودیم برخی از عزیزان به دلیل عدم رعایت مقررات با مشکلاتی مواجه بودند که پس از 15 سال انتظار، امکان تشرف به خانه خدا را از دست دادند و به دلیل ارتکاب به برخی از جرایم از ادامه سفر باز ماندند.

وی گفت: حمل مواد مخدر و برخی از داروهای ممنوعه به کشور عربستان ممنوع است و بارها این موضوع را به حجاج تذکر داده‌ایم و قبل از بازرسی‌ها هم موضوعات را یک بار دیگر به حجاج یادآوری می‌کنیم.

وی افزود: امسال در تمام فرودگاه‌ها میز خدمت به زائران را تشکیل داده‌ایم تا به مشکلات زائران رسیدگی شود که احیاناً از ادامه سفر آنها به دلیل بروز برخی از مشکلات، جلوگیری نشود.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: وقتی با مشکلی مواجه می‌شویم بر اساس قوانین باید برای آن زائر پرونده قضایی تشکیل دهیم که تشکل پرونده قضایی باعث می‌شود آن زائر از سفر جا بماند و یا تعدادی از روزهای سفر خود را از دست بدهد.

وی تاکید کرد: از تمام زائران درخواست داریم به قوانین کشور عربستان احترام بگذارند تا مشکلی برای آنها در این مدت به وجود نیاید.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حج تمتع رئیس پلیس عربستان فرودگاه داروهای ممنوعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در آستانه سفر زائران و حاجیان به سرزمین وحی در حاشیه دیدار حجاج با مقام معظم رهبری، گفت: این دیدار به رسم هر سال قبل از انجام سفر به سرزمین وحی برگزار می‌شود و از رهنمود‌های رهبری در این دیدار استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه مقدمات حج امسال از جمله در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، سازماندهی کاروان‌ها و بهداشت و درمان انجام شده است. هتل‌های مورد نیاز اجاره شده و آشپزخانه‌ها برای تغذیه زائران پیش‌بینی‌های شده همچنین بیمارستان‌ها و واحد‌های درمانی مورد نیاز حجاج ایرانی در عربستان نیز اجاره شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: زائران بیت الله الحرام از هفته آینده اعزام خواهند شد. فرق حج امسال مسئله غزه و جنایت رژیم صهیونیستی است. همه جهان و مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین ناراضی هستند. ما در حج امسال بازتاب طوفان الاقصی و وعده صادق را منعکس خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی آغاز شد