Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو تن از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید بر منویات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج گفتند: امت اسلامی باید یک صدا و هماهنگ در مراسم جهانی و رسمی حج به تمامی مظاهر شرک نه بگویند؛ در این کنگره بزرگ مسلمانان ضمن تبادل نظر با ملت های مسلمان دیگر از احوالات آنها با خبر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ با توجه به اینکه از ماه های ذیقعده و ذیحجه به عنوان ماه های حج یاد می شود و همچنین اعزام حجاج به منظور انجام مناسک حج تمتع در این دو ماه صورت می گیرد؛ فلذا اول تا هفتم ماه ذیقعده عنوان هفته حج نامگذاری شده است. کارگزاران حج پیش از آغاز هفته حج با مقام معظم رهبری دیدار داشتند؛ معظم له در این دیدار بر موارد متعددی تأکید داشتند.

علیمرادی:

مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری حج حقیقی تلاش کنند

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در گفتگو با راه آرمان گفت: مسئله حج در احکام اسلام یک حکم استثنائی است و با نگاهی به آیات و روایات در این زمینه فهمیده می شود که حج ضامن حفظ اسلام، اتحاد امت اسلامی، حفظ هویت امت اسلامی و حفظ رابطه عبودیت بندگی با خدا است.

وی ادامه داد: احکام فریضه حج به گونه ای طراحی شده که قدرت این را دارد تا همه نیازمندی های جامعه اسلامی را در برابر جهان کفر و در  تمامی عرصه ها از بندگی خدا، حمد و ثنا خدا، ارتباط نزدیک با مبدأ هستی، امور اقتصادی، سیاسی امت اسلامی و رقابت امت اسلامی را تأمین کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مناسک حج اگر آن گونه که پیامبران ابراهیم خلیل، موسی کلیم و پیامبر اکرم (ص) تعریف کرده اند، برگزار شود؛ جلوه تام توحید، نفی شرک، بت پرستی و طاغوت خواهد بود.

این مقام مسئول ابراز کرد: با رمل جمرات هر انس و جن غیر اسلامی،  هر مشرک و بدخواه امت اسلامی را طرد می کنیم؛ وقتی به شیاطین نه می گوییم این مسئله نفی شرک در اعتقادات و عمل شخصی و اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه امت اسلامی باید یک صدا و هماهنگ در مراسم جهانی و رسمی حج به تمامی مظاهر شرک نه بگویند، عنوان کرد: در این روزگار مظهر شرک اجتماعی حرف شنویی از طاغوت و مستکبران است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نظام سیاسی عربستان مأموریت فراهم آوردن حج حقیقی را به عهده دارد؛ این در حالی است که این دولت عملا سرسپرده و مطیع شیاطین و مستکبران است و این مسئله موجب می شود که آن حج حقیقی محقق نشود.

وی با اشاره به مطلب فوق تأکید کرد: با این شرایط وظیفه جمهوری اسلامی ایران و مسئولین مرتبط با امر حج این است که تمام سعی خود را به کار گیرند تا حج ابراهیمی به معنای واقعی محقق شود؛ چرا که این مسئله جنبه عبودیت، درونی و برونی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان خاطر نشان کرد: به امید آنکه شر این مزدوران، نوکران و مستکبران کنده شود و امت اسلامی در سرزمین وحی برای انجام یک حج حقیقی و قرآنی حاضر شوند.

بهرامی خوشکار:

ضرورت اتحاد امت اسلامی در اجتماع بزرگ حج/ پیام حج رهبری دشمنان اسلام را نا امید می کند

حجت الاسلام والمسلمین محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگزاران حج گفت: دین مقدس اسلام دارای اصول و فروع می باشد؛ همچنان که نماز، زکات، خمس و جهاد از فروعات اسلام محسوب می شوند حج نیز از فروعات اسلام است.

وی ادامه داد: بر هر فرد مسلمانی که استطاعت و توان مالی داشته باشد واجب است که در طول عمر خود مناسک حج را در مکه به جا آورد و این حکم اسلامی جنبه عبادی، سیاسی و اجتماعی دارد؛ چرا که حاجیان علاوه بر آنکه با اعمال حج عبادت خداوند متعال را انجام می دهند و اعمال و رذائل اخلاقی خود را زیر پای می گذارند آموزش این مطلب را می بینند که همواره با مال و جان خود در قربانگاه خداوند آماده باشند و از اسارت و خودخواهی خارج گردند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در این کنگره بزرگ مسلمانان ضمن تبادل نظر با ملت های مسلمان دیگر از احوالات آنها با خبر شوند و متوجه شوند که همیشه باید در مقابل ستمگران اتحاد داشته باشند و برائت از کفار و مشرکین را همواره مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار ابراز کرد: این اجتماع بزرگ مشتمل بر حج ابراهیمی است که دیو و بت گناه و آلودگی را باید شکست و نمرود درونی خود را باید افسار زد و او را اسیر عقل خود نمود.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد:  جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که در چهار دهه حج ابراهیمی را با تمام شرایط آن به جا آورده است؛ جانمایه این حج و اجتماع بزرگ پیام رهبری است که همچون آبی زلال و گوارا دل های مسلمین را جلا می دهد و کفار و دشمنان اسلام را نا امید می نماید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب‌یزدی در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران با تشریح تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام صادق (ع) در مسیر توسعه و نشر ارزش‌های تشیع و دین مبین اسلام، گفت: پس از شهادت حضرت امام حسین (ع) امامان بزرگواری همچون امام سجاد (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام صادق (ع) با دعا، نشر علوم و تربیت اندیشمندان و دانشمندان متعدد سعی و تلاش کردند انحراف در دین را که نتیجه آن شهادت امام حسین (ع) بود اصلاح کنند و تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی ثمره تلاش‌های آنان بود.

وی افزود: دوران امام صادق (ع) به دلیل فضاسازی مناسبی که در زمان امام محمدباقر (ع) ایجاد شده بود تبدیل به دورانی شد که از همه ادیان برای علم اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

دبیر جامعه مبلغین تهران، تلاش‌های امام صادق (ع) برای تربیت پانزده هزار شاگرد و نشر علوم متعدد را سرآغازی برای تمدن نوین بشری عنوان کرد که دانش امروزی وام دار این دانش‌ها و علوم اسلامی زمان آن حضرت است.

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم را مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) دانست و گفت: به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.

وی با عنوان اینکه در دوران امام صادق (ع) دشمنان از هر تلاشی برای جلوگیری از تربیت شاگردان و زدودن چهره اسلام واقعی از خرافه و شرک فروگذار نکردند، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی امروزه هم گروه‌هایی تلاش می‌کنند ارزش‌های اسلامی را سست کرده و به اسلام ضربه وارد سازند که موضوع حجاب هم یکی از این موضوعات است.

دبیر جامعه مبلغین تهران افزود: عده‌ای با برنامه ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و بی شرمی ببرند که باید هوشیار بود و در دام ان‌ها گرفتار نشد.

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی با اشاره به اینکه این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم، تاکید کرد: در کیش هم با وجود ساکنان ولایی و ارزشی که حضور دارند، باز هم عده‌ای از بیرون تلاش می‌کنند چهره این جزیره را که پیشانی گردشگری کشور محسوب می‌شود، خدشه دار کنند و هم بر مردم و هم بر مسولان جزیره لازم است تا در مقابل این تحرکات ایستادگی کنند.

وی تبیین و تشریح ابعاد قیام عاشورا و بیان دستاورد‌های ائمه معصومین علیهم السلام همچون امام صادق (ع) را موضوعی مهم در مسیر معرفی درست اسلام و تشیع عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • پایان کار شمشیربازان ایران درسئول
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند