Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد شهرستان پلدختر گفت: در حوزه بازسازی و نوسازی حدود ۱۳۰۰ واحد مسکونی تخریب شده افراد تحت پوشش مشغول فعالیت هستیم.

نبی الله ناظری، رئیس کمیته امداد شهرستان پلدختر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: حدود ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان پلدختر که در حاشیه رودخانه سکونت داشتند، در جریان سیل اخیر آسیب‌های جدی دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظری افزود: جهادگران و نیرو‌های جهادی دانشجویی از همان ابتدای وقوع سیل در منطقه حاضر شدند و کمیته امداد شهرستان پلدختر نیز با همکاری و همراهی آنان توانست خدمات قابل توجهی به سیل زدگان ارائه دهد.
رئیس کمیته امداد شهرستان پلدختر اضافه کرد: تا پیش از وقوع سیل، نزدیک به ۲۱ درصد از جمعیت این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد بودند و این نشان می‌دهد که این منطقه پیش از وقوع سیل نیز در محرومیت به سر می‌برده و اکنون با وقوع سیل و خسارت‌های وارده ناشی از آن، درصد محرومیت اهالی شهرستان پلدختر افزایش دو برابری داشته است.
وی ادامه داد: کمیته امداد شهرستان پلدختر از ابتدای وقوع سیل در این منطقه، شروع به خدمت رسانی به مردم کرد و با همکاری گروه‌های جهادی دانشجویی و مجمع جهادگران استان در زمینه اسکان، گل روبی و لایروبی ساختمان‌ها،  طبخ و توزیع غذا و خشکبار بین سیل زدگان فعالیت داشته و در این بازه زمانی حدود ۴۰۰ هزار بسته غذایی بین سیل زدگان توزیع کردیم و به همین میزان، لوازم ضروری را به دست مردم رساندیم.
ناظری ابراز کرد: همچنین بعد از رفع این بحران، در زمینه اسکان دائم سیل زدگان با هماهنگی سایر دستگاه‌ها و عوامل اجرایی شروع به فعالیت کردیم و در حوزه بازسازی و نوسازی حدود ۱۳۰۰ واحد مسکونی تخریب شده افراد تحت پوشش، مشغول فعالیت هستیم و در همین راستا ۴۰۰ پرونده تشکیل داده‌ایم و پیگیر این موضوع شدیم.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، از محل کمک‌های مردمی و اهدایی‌ گروه‌های مختلف توانستیم اثاثیه منزل و لوازم ضروری را بین نزدیک به ۱۰۰۰ خانوار‌ تحت پوشش توزیع کنیم. همچنین با هماهنگی فرماندار و امام جمعه پلدختر، بسته‌های اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام را در قالب پک‌هایی بین حدود ۱۵۰۰ خانوار سیل زده تحت پوشش کمیته امداد توزیع کردیم.
رئیس کمیته امداد شهرستان پلدختر یادآور شد: کمیته امداد شهرستان پلدختر اکنون در حال فراهم سازی فضایی برای ارائه وام‌های کارگشایی با سقف ۵ میلیون تومان به افراد تحت پوشش و سیل زده تخریبی و خسارت دیده این شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: البته طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم، قرار است حدود ۱۵۰۰ خانوار سیل زده کم بضاعت و بی بضاعت که دچار آسیب شده اند را، تحت پوشش قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیل لرستان مناطق سیل زده لرستان سیل وعده ها کمیته امداد شهرستان پلدختر خسارات سیل لرستان گروه های جهادی دانشجویی وضعیت مردم سیل زده لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه که در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش جهت کمک به نیازمندان این شهر و همچنین کارکنان وظیفه بی‌بضاعت مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی از تعامل ۲ جانبه و مشارکت ارتش با کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعامل به ویژه در حوزه مهندسی و اجرای طرح مردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم این استان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: بر اساس این تعامل ۲ جانبه، کارکنان وظیفه دارای مهارت و بی‌بضاعت جهت دریافت وام از کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی خواهند شد.

به گفته طاهری، مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش در راستای کمک به نیازمندان و کارکنان وظیفه بی‌بضاعت پویا خواهند شد.

کد خبر 6092839

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است