Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: امسال طرح تولید محصول سالم برای تولید بادام زمینی، کیوی، برنج و سبزیجات و صیفی جات در شهرستان‌های آستانه اشرفیه، رودسر و رشت با هدف آموزش و توانمند سازی زنان روستایی برای تولید محصول سالم اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه در این طرح کشاورزان محصول سالم را بر اساس دستورالعمل‌های کارشناسان جهاد کشاورزی تولید می‌کنند، گفت: کارشناسان بر همه مراحل کاشت، داشت و برداشت نظیر آزمایش خاک و آب، رقم محصول، کودهی، چگونگی مبارزه با آفات و شیوه‌های آبیاری نظارت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به اینکه این طرح پارسال در گیلان برای محصول بادام زمینی اجرا شد، افزود: امسال ۵ هزار تا ۱۰ هزار مترمربع برای کشت بادام زمینی، کیوی، برنج و سبزیجات و صیفی جات درنظر گرفته شده است که برای تولید هر محصول ۲۰ تا ۵۰ زن روستایی فعالیت می‌کنند.

درجانی، با بیان به اینکه در تولید محصول سالم حد مجاز کود و سموم کشاورزی استفاده می‌شود، گفت: کشاورزان باید اطلاعات محصول خود را برای دریافت کد استاندارد و گواهی محصول سالم در سامانه حد مجاز آلاینده‌های وزارت جهاد کشاورزی وارد کنند.

وی، با اشاره به اینکه همه هزینه‌های اجرای این طرح برای فرهنگ سازی و آموزش را دولت پرداخت می‌کند، افزود: کد ۱۶ رقمی که سازمان جهاد کشاورزی و گواهی محصول سالم که اداره استاندارد به کشاورز می‌دهد بر روی محصول درج می‌شود که خریدار می‌تواند آن را رهگیری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: طرح تولید محصول سالم در راستای تفاهم نامه‌ای معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای طرح تولید محصول سالم در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری با اشاره به اجرای حکم قلع و قمع دو بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بهشهر، گفت: این قلع و قمع برای جلوگیری از تغییرکاربری‌های غیرمجاز و اجرای بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها با هماهنگی دادستان و دبیر حفظ حقوق بیت المال این شهرستان اجرا شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: با قلع و قمع این بناهای غیرمجاز 182 متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

 

وی تصریح کرد: مردم می توانند هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را به شماره تلفن 131 اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و قلع و قمع اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است، جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای مانور مبارزه با بیماری‌های لکه برگی غلات خصوصاً زنگ زرد در شهرستان میاندوآب 
  • اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • مرثیه‌ای برای رنج شالیکاران گیلانی/ برنجی که فروش نمی‌رود‌
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر