Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال انتشار خبری مبنی بر جاسوسی فرمانده عملیات الانبار برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، گردان‌های حزب‌الله عراق خواستار بستن سفارت واشنگتن در بغداد شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، به دنبال انتشار خبری مبنی بر جاسوسی محمود الفلاحی، فرمانده عملیات الانبار برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، گردان‌های حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای خواستار بستن مقر سفارت واشنگتن در بغداد و اخراج سفیر آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه حزب‌الله عراق آمده است: رسوایی جاسوسی که ادله موثق آن توسط شبکه رسانه مقاومت فاش شد، شوک بزرگی برای ملت عراق و تشکیلات نظامی آن ایجاد کرد. این رسوایی نقش تخریبی، جاسوسی و توطئه‌ای سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه عراق و نیروهای ملی آن را فاش کرد.

حزب‌الله عراق در ادامه بیانیه خود تأکید کرده است: این رسوایی ماهیت حضور نظامی آمریکا در عراق و اهداف آن را برملا کرد. هدف از این حضور آن گونه که آمریکا ادعا می‌کند و برخی از طرف‌های دولتی نیز آن را ترویج می‌دهند، برای اهداف آموزشی، مشاوره‌ای و یا مقابله با داعش نیست، بلکه هدف از آن جنگ با گروه‌های مقاومت و حمایت از فعالیت‌های جنایتکارانه و اجرای آنها برای تخلیه عراق است.

روز جمعه در رسانه‌های وابسته به حشد شعبی فایلی صوتی منتشر شد که اعلام می‌کند تماس تلفنی بین سرلشگر محمود خلف الفلاحی و فردی دیگر که گفته شده  مزدور سیا و عراقی الاصل بوده، انجام گرفته است.

در این فایل صوتی، عنصر سیا از فرمانده عملیات الانبار می‌خواهد جزئیاتی از مواضع ارتش عراق، نیروهای عراقی و حشد شعبی را در اختیار او بگذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق گردان های حزب الله عراق آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد