Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی مبارزه با مگس زیتون که با حضور معاونین ومدیران سازمان و رییس انجمن زیتون استان برگزار شد اظهار کرد: این باور در باغداران باید ایجاد شود که مبارزه و کنترل آفت مگس با مشارکت کشاورزان و باغداران امکانپذیر است.

وی افزود: اگرمشارکت کشاورزان نباشد واقعاً در امر کنترل و آفت مگس زیتون با مشکل مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه تصریح کرد: اکیپ های مبارزه با آفت مگس زیتون با حضور باغداران و انجمن زیتون و کارشناسان جهاد کشاورزی تشکیل و مبارزه انجام شود.

این مقام مسئول یاد آور شد: برای کنترل آفت مگس زیتون در سه استان گیلان، زنجان و قزوین هماهنگی های لازم انجام شود و این امر نیازمند همکاری و برگزاری جلسات مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی و استانداری سه استان با محوریت سازمان حفظ نباتات کشور خواهد بود.

وی بر لزوم اهمیت ترغیب و مشارکت کشاورزان و باغداران برای مبارزه با آفت مگس زیتون تاکید کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: برای کنترل آفت مگس زیتون لازم است در باغات قدیمی هرس باردهی و جوان سازی به طور مستمر انجام شود.

خمسه افزود: مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح باغات طارم سفلی در حال انجام است و باغداران باید مشارکت بیشتری در این امر داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح ۳ هزار هکتار از باغات زیتون طارم سفلی برنامه ریزی شده است.

خمسه اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار هکتار مبارزه با این آفت انجام شده که خسارت آفت زیر ۵ درصد بود که این عدد بسیار مطلوب می باشد.

به گفته ی وی؛ هم اکنون ۹ هزار و ۵۲۰ هکتار باغ زیتون در سطح استان وجود دارد که از این میزان شش هزار و ۷۰۰ هکتار بارور و۲ هزار و ۷۲۰ هکتار غیر بارور است.

خمسه پیش بینی کرد: با توجه به اینکه امسال سال بارآوری زیتون است بیش از ۲۵ هزار تن زیتون در استان تولید شود.

وی؛ برگزاری دوره های آموزشی، گردهمایی، جلسه با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و باغداران همچنین توزیع اقلام ترویجی و آمورشی را از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه ذکر کرد.

کد خبر 4660913

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برای کنترل نوسانات ارزی بحث‌هایی در کمیسیون‌های مجلس مطرح شد که در این رابطه دولت مجموعه کارهای مدنظر را در اختیار خانه ملت قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد حسینی امروز چهارشنبه - دوازدهم اردیبهشت- در حاشیه جلسه هیئت دولت و در مجمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی کمیسیون های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه نوسانات ارزی کنترل شود.

وی افزود: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این خصوص اعلام نظر نکرده و برنامه خود را اعلام نکند مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که بر همان مبنا هم پاسخی تهیه شد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است و یا در آینده مدنظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر مساله خاصی وجود نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری از اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، تصریح کرد: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.

حسینی یادآورشد: البته از مجلس آینده هم انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

ادامه دارد..

کد خبر 749672

دیگر خبرها

  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • درس‌هایی برای روانپزشکان از پروژه‌های کنترل ذهن سیا
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید