Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-09@00:27:06 GMT

فعالیت ۱۲۰ هزار خیّر سلامت در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۳۴۵۱

فعالیت ۱۲۰ هزار خیّر سلامت در کشور

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، هرروز اخبار مختلفی در حوزه بهداشت و درمان کشور منتشر می‌شود و مسئولان مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالب مختلفی را بیان می‌کنند. گروه سلامت خبرگزاری فارس هرروز در قالب  اخبار سلامت شما مخاطبان را از این خبرها آگاه می‌کند.

*فعالیت ۱۲۰ هزار خیّر سلامت در کشور
اسماعیل غنیان، معاون امور استان‌ها مجمع خیّرین سلامت کشور در سومین دوره انتخابات مجمع خیرین سلامت استان یزد، اظهار کرد: بیش از یک دهه از عمر این مجمع می ‌گذرد و با استقبال بسیار خوبی که توسط خیّران صورت گرفت، در ۳۰۰ نقطه کشور و با جمعی بیش از ۱۲۰ هزار خیّر سلامت فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌ های خیر، توسط این مجمع و بخشی توسط سایر نهادها جذب شده‌ اند، گفت: تا پایان سال گذشته خیّران بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کردند.

معاون امور استان‌ها مجمع خیّرین سلامت کشور ادامه داد: در این مجمع، از لحاظ تشکیلاتی به دنبال اداری کردن این مجموعه نبودیم و درحال حاضر نیز همین نگاه را دنبال می کنیم و قصد داریم مدیریت هم بر عهده خیّران باشد.

وی تصریح کرد: هر کجا که مدیریت بر عهده خیّرین بود پیشرفت‌ های بسیاری را شاهد بودیم و امروز هم توفیق بسیاری در این حوزه کسب شده است.

غنیان عدم ورود به مسائل سیاسی توسط خیران را یکی از اصلی‌ ترین مباحث عدم انحراف این مجموعه دانست و عنوان کرد: اگر با هر تغییری در کشور از جمله تغییر دولت ها، مجمع هم دستخوش تغییر می ‌شد، فعالیت‌ ها با مشکل روبرو بود، اما با جلوگیری از این موضوع، فعالیت‌ ها به خوبی ادامه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: شاید در کل استان یزد نهایتا بتوانیم یک یا دو نفر نیروی عملیاتی داشته باشیم، اما با این وجود و با تمام محدودیت‌هایی که داریم، این مجمع در یزد و سایر استان‌های کشور توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

معاون امور استان‌ها مجمع خیّرین سلامت کشور افزود: زمانی که ما مجهزترین ساختمان‌ها با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها را آماده می‌کنیم تا در حوزه سلامت فعالیت کند، باید به فکر آموزش و پژوهش هم باشیم که بتوانیم نیروهای کاردان و با تخصص لازم در این حوزه را هم داشته باشیم.

غنیان از خیّران خواست که به حوزه پژوهش هم ورود داشته باشند و در ادامه افزود: استان یزد در این حوزه در کشور پیشرو است، اما لازم است که بیشتر در حوزه پژوهش سلامت در یزد و کشور سرمایه ‌گذاری شود تا بتوانیم با تقویت علوم، زمینه رفع بسیاری از بیماری‌ها و درمان آنها را فراهم کنیم.

وی استفاده از ظرفیت بانوان را بسیار مهم دانست و یادآور شد: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های کشور ما زنان بوده و در واقع آنها موتور محرکه مردان هستند.

*تلاش ما کاهش زمان رسیدن ارگان از اهداکننده به گیرنده عضو است
محمد سرور اظهار داشت: مهمترین چالش در پیوند اعضا، زمان لازم برای اهدا و پیوند عضو است و زمان طلایی برای جداسازی، انتقال و پیوند، می تواند حداکثر ۴ ساعت باشد و هر قدر این زمان کوتاه تر باشد، علاوه بر افزایش شانس پیوند، مدت زمان کارایی قلب نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در سازمان اورژانس کشور با استفاده از هواپیماها، هلی کوپترها و هماهنگی با سازمان کنترل ترافیک، پلیس راهور و سایر بخش ها توانسته ایم در سال جاری چندین ماموریت انتقال و پیوند عضو را در کشور انجام دهیم و در آخرین عملیات، یک قلب از بیمارستان رازی رشت در کمتر از ۵۰ دقیقه به بیمارستان قلب شهید رجایی تهران منتقل و به یک بیمار نیازمند ۱۱ ساله اهدا شد.

رئیس اداره اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: سیستم اورژانس کشور در حال تبدیل به یک سیستم اتوماسیون یکپارچه کشوری است و قادر خواهیم بود که در کنار اداره کل پیوند وزارت بهداشت، زمان انتقال و پیوند عضو را کاهش دهیم.
درحال بروز رسانی... کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف از صنعت گاز ایران برای برگزاری کارگاه آموزشی ساخت داخل

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در نخستین روز برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در غرفه این شرکت دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید چگنی در دیدار با محمد حامل گفت: شرکت ملی گاز ایران پروژه‌های متنوعی در حوزه پالایشگاهی در حال اجرا دارد که از این میان می‌توان به ساخت پالایشگاه ایلام اشاره کرد که فاز دوم آن تا نیمه امسال تکمیل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دیگر فعالیت‌های این شرکت، افزود: در دو سال گذشته ۱۳۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز احداث و پنج ایستگاه تقویت فشار گاز راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: شرکت ملی گاز ایران در دو سال گذشته فعالیت‌های قابل توجهی در حوزه حمایت از مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است و تلاش کردیم تجهیزات موردنیاز خود را با همکاری این شرکت‌ها تأمین کنیم.

محمد حامل، دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف نیز در این دیدار گفت: ایران در حوزه صادرات گاز با کشور الجزایر، رقابت دارد؛ زیرا الجزایر هم صادرکننده گاز به شمار می‌رود.

وی از برگزاری ورکشاپ تخصصی با محوریت ساخت داخل خبر داد و افزود: این ورکشاپ با همکاری ۲۰ عضو جی‌ائی‌سی‌اف و برخی شرکت‌ها برگزار خواهد شد.

دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف با اشاره به تجربه‌های شرکت ملی گاز ایران در حوزه ساخت داخل، از کارشناسان این شرکت برای برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی دعوت و بیان کرد: توانمندی شرکت ملی گاز ایران در تأمین و تولید تجهیزات از طریق همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان دستاورد بسیار ارزشمندی است و پیشنهاد می‌کنم که این تجربه مدیریتی را در قالب یک دوره آموزشی در اختیار دبیرخانه مجمع قرار دهید؛ زیرا برخی کشورهای عضو مجمع طبق قوانین داخلی‌ خود امکان همکاری با شرکت‌های خارجی برای تأمین برخی کالاهای صنعت گاز را ندارند و چنانچه این تجربه مدیریتی از طریق شما در اختیار دیگر کشورهای عضو مجمع قرار گیرد، آن‌ها نیز می‌توانند دستاوردهای خوبی در صنعت گاز خود داشته باشند. این همکاری مشترک به نفع طرفین خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دعوت دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف از صنعت گاز ایران برای برگزاری کارگاه آموزشی ساخت داخل
  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • نهاد‌های غیر تخصصی برای جامعه پزشکی تصمیم گیری نکنند
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی