Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-07@02:22:27 GMT

سفر مشاور دیپلماتیک مکرون به تهران در روزهای آتی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۳۷۰۱

سفر مشاور دیپلماتیک مکرون به تهران در روزهای آتی

به گزارش وانانیوز، 

سفر مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه پس از مکالمه تلفنی رئیس جمهوری ایران و امانوئل مکرون،رئیس جمهوری فرانسه صورت می‌گیرد. کاخ الیزه به تازگی درباره نتایج این مذاکره تلفنی خبر از توافقی ۱۰ روزه تا ۲۴ تیرماه برای سنجش شرایط جهت از سرگیری مذاکرات میان طرف‌های برجام برای حفظ این توافق خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس عراقچی،معاون وزیر امور خارجه در نشست مشترک روز گذشته هم اعلام کرد که تماس روحانی و مکرون سازنده بوده است و مشهود است که تمایل برای پیدا کردن یک راه حل وجود دارد البته به خاطر سیاست فشار حداکثری آمریکا کار آسانی نیست. 

وی همچنین اعلام کرد که در مذاکران ایران و ۴+۱ در صورت توقف تحریم‌ها از نظر ایران حضور آمریکایی‌ها مانعی ندارد. 

سید عباس موسوی،سخنگوی وزارت امور خارجه  در نشست هفتگی با خبرنگاران با اعلام خبر این سفر گفت:  ایران به هیچکس و هیچ کشوری امید نبسته چه دوستان چین و روسیه باشند چه کشورهای اروپایی. به گفته موسوی ایران همچنین قرار است در اجلاس آینده جنبش عدم تعهد شرکت کند. 

 

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه

به گزارش "ورزش سه"، نوامبر گذشته بود که امباپه در یک مصاحبه به مسئله حضورش در المپیک پاریس اشاره کرد.

امباپه گفت: «من دوست دارم برای کشورم در المپیک به میدان بروم و فکر می‌کنم مردم نیز این را می‌خواهند، اما همه چیز به باشگاهی که در آن بازی می‌کنم، بستگی دارد. اگر اجازه بدهد، بازی خواهم کرد و در غیر این صورت خیر. من مدت زمان زیادی برای پرداختن به این قضیه احتصاص نمی‌دهم. به من بگویند بله، با کمال میل برای المپیک فرانسه بازی خواهم کرد و اگر بگویند، نه، دیگر تمام است.»

ماه گذشته باشگاه رئال مادرید رسما اعلام کرد که به بازیکنانش اجازه حضور در المپیک نخواهد داد چرا که با یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا تقویم تابستان شلوغ است و خطر مصدومیت ها بالا خواهد رفت.

در فرانسه و اسپانیا انتقال کیلیان امباپه به رئال را قطعی می دانند و معتقدند با اتمام فصل خبر رسمی اعلام خواهد شد. با پیوستن کیلیان به رئال، شانس حضور او در المپیک نیز به صفر می رسد در حالی که تیری آنری (مربی تیم المپیک فرانسه) رویای داشتن امباپه در تیم خود را دارد و همچنان در تلاش است بتواند راهی برای راضی کردن رئال پیدا کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز مشتاق است امباپه در المپیک پاریس حاضر باشد. او که انتقال کیلیان به رئال را قطعی می داند، در مصاحبه امروز خود بدون اینکه نامی از رئال و فلورنتینو پرز ببرد، گفت: «واقعا امیدوارم همه باشگاه های اروپایی به بازیکنانشان اجازه حضور در المپیک را بدهند. همانطور که باشگاه های فرانسوی بازیکنانشان را برای شرکت در این رقابت ها آزاد گذاشته اند، آرزو می کنم باشگاه های اروپایی دیگر نیز مانعی ایجاد نکنند.»

مکرون ادامه داد: «من هفته قبل با پدر امباپه ملاقات کردم و او به صراحت گفت کیلیان دوست دارد در المپیک باشد.»

امباپه خود اخیرا گفته بود که موضعش در مورد المپیک تغییر نکرده ولی فعلا همه تمرکزش روی بازی های حساس پی اس جی است.

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی