Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:46:26 GMT

سی ان ان: اروپا در تنگنا بیشتری قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۳۸۵۵

سی ان ان: اروپا در تنگنا بیشتری قرار گرفته است

سی ان ان امروز (دوشنبه) در این گزارش افزود: آمریکا در یکسال گذشته علاوه بر خروج از توافق هسته ای، تحریم ها یی را علیه ایران از سرگرفت و اکنون تهران پاسخ داده و حال برای دومین بار از افزایش سطح خلوص غنی سازی اورانیوم خبر می دهد.

"نیک پتن والش" (Nick Paton Walsh) خبرنگار سی ان ان از لندن گزارش داد: این دومین اعلام ایران درکاستن از تعهدات خود از برجام است که این بار اندکی خطرناک تر از گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران می گوید قادر است خلوص غنی سازی را که اکنون ۳.۶۷ درصد است بالا تر ببرد اما این اتفاق با خلوص غنی سازی ۹۰ درصد که برای ساخت سلاح هسته ای کاربرد دارد، فاصله بسیاری خواهد داشت.

والش افزود: آنچه که ایران در کاستن از تعهدات برجامی خود جستجو می‌کند، فشار آوردن به کشورهای اروپایی امضا کنندگان برجام است تا راهی برای کاستن از تحریم‌هایی که با خروج آمریکا تشدید شد، فراهم کنند.

خبرنگار سی ان ان گفت: اکنون با لحظه مشکل سازی مواجه ایم از یک سو این را می‌توان اقدامی نمادین از سوی ایران دانست ولی در برخی موارد بسیار تهدید کننده است و پرسش این است که بعد چه خواهد شد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز گذشته (یکشنبه) در نشست خبری مشترک با «علی ربیعی» سخنگوی دولت و «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی از اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد و گفت: امروز در پایان زمان شصت روزه، گام نخست کاهش تعهدات برجامی برداشته شد و به طور رسمی از مرز ۳.۶۷ درصد اورانیوم غنی شده عبور می‌کنیم.
وی افزود: از آنجایی که خواسته‌های ما در توافق هسته‌ای تحقق نیافت، گام دوم خود را شروع کردیم.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این ارتباط به ارسال نامه‌ای از سوی آقای ظریف به خانم موگرینی اشاره کرد و افزود: «در این نامه بندهایی که در برجام درباره غلظت غنی‌سازی آمده است را اعلام کردیم که دیگر رعایت نمی‌کنیم و غلظت غنی‌سازی را افزایش خواهیم داد.»
این دیپلمات در عین حال خاطرنشان ساخت: حرکت ما به گونه‌ای است که فرصت برای گفت وگو، دیپلماسی و تعامل در این مدت فراهم شود.
عراقچی تصریح کرد: اگر از این فرصت استفاده نشود، نباید کسی در تصمیم ایران تردید کند که کاهش روند تعهدات ادامه می‌یابد.
کاهش تعهدات برجامی ایران در پی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی این کشور علیه ایران و عدم انجام تعهدات از سوی دولت‌های اروپایی و بقیه کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از اعلام رسمی گام دوم برجامی ایران، در توئیتی نوشت: همه این گام‌ها فقط از طریق پایبندی سه کشور اروپایی قابل بازگشتند.
وی، این گام دوم جبرانی ایران را منطبق با پاراگراف ۳۶ برجام اعلام کرد و افزود: ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که به اتخاذ اقدامات جبرانی قانونی در چارچوب برجام برای حفاظت از منافع خود برابر تروریسم اقتصادی آمریکا ادامه دهیم. «همه این گام‌ها فقط از طریق پایبندی سه کشور اروپایی قابل بازگشت است».

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانزاده: امسال انگیزه بیشتری برای کسب سهمیه داریم

بازیکن تیم ملی والیبال گفت: امسال نسبت به سال گذشته انگیزه بیشتری برای کسب سهمیه المپیک داریم و تنها راه رسیدن به این هدف لیگ ملت‌ها است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پوریا حسین‌خانزاده امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت) در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال در گفتگو با خبرنگاران، افزود: خدا را شکر تمرینات خوبی را از نیمه دوم فروردین شروع کردیم. فدراسیون والیبال هم سرمربی برزیلی انتخاب کرده است که انگیزه بسیار زیادی دارد و کارش را با قدرت شروع کرده است.

وی با بیان این‌که بازیکنان نیز با تمام توان در خدمت تیم ملی خواهند بود، تاکید کرد: بازیکنان امسال انگیزه بیشتری نسبت به سال گذشته برای کسب سهمیه المپیک دارند و تنها راه رسیدن به این هدف لیگ ملت‌ها است. همه همدل شدیم پائز هم با بازیکنان هم دل شده است، کار سختی است، اما تلاش می‌کنیم که به پاریس برویم.

خانزاده در پاسخ به این سئوال که آیا با باشگاهی در ایتالیا به توافق رسیده است، گفت: بله با یک تیم ایتالیایی قرارداد بستم و در فصل جدید برای تیم لوبه به میدان می‌روم.

وی درباره پاداش یک میلیاردی کسب سهمیه المپیک گفت: این پاداش روحیه مضاعف به تیم ملی والیبال ایران داد. البته آرزوی هر بازیکنی حضور در المپیک است و تیم ایران نیز تلاش خود را برای کسب سهمیه خواهد کرد.

ششمین دوره مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها روز سه‌شنبه یکم خردادماه ۱۴۰۳ در کشور‌های برزیل و ترکیه آغاز می‌شود و دهم تیرماه سال جاری با معرفی تیم‌های برتر گروه مردان به پایان می‌رسد.

این مسابقات آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشور‌های بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی براساس رنکینگ تیم‌ها، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • خانزاده: امسال انگیزه بیشتری برای کسب سهمیه داریم
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • تضمین تعهدات بیش از ۲۰۴ هزار پرونده «کشاورزی قراردادی» با عاملیت بانک کشاورزی
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته