Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:57:49 GMT

ذخیره آب سد سفیدرود گیلان ۵۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۳۹۸۲

ذخیره آب سد سفیدرود گیلان ۵۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای گیلان گفت: ذخیره آب سد سفیدرود گیلان امسال در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت. ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، وحید خرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ذخیره آب سد سفیدرود امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: مشکل کمبود آب زراعی که در روزهای اخیر در برخی نقاط استان گیلان ایجاد شده به‌خاطر نقص در خطوط انتقال آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای گیلان حجم و گنجایش محدود خطوط و کانال‌های آبرسانی در فومنات و صومعه‌سرا را از دلایل اصلی کمبود آب زراعی در این مناطق اعلام کرد و افزود: اگر شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای انتقال آب سفیدرود به این مناطق با محدودیت‌های زیرساختی مواجه نبود این مشکلات نیز حادث نمی‌شد.

خرمی با بیان اینکه نیاز آبی در فومنات و صومعه‌سرا بسیار بیشتر از گنجایش و ظرفیت کانال‌ها و خطوط آبرسانی آن‌ها است تصریح کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ، حفر چاه‌ها و یا اجرای طرح نوبت‌بندی آب از جمله راهکارهایی است که شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای حل مشکل کمبود آب این مناطق در پیش گرفته است.

شالیکاران گیلانی نگران کمبود آب نباشندبرخورد با ساخت ‌و ساز غیرقانونی برای حفظ زمین‌های کشاورزی گیلان حیاتی استبرداشت هندوانه 110 میلیارد تومان درآمد نصیب کشاورزان گیلانی می‌کند1500 هکتار از اراضی ملی گیلان برای زراعت چوب واگذار می‌شود

وی اجرای طرح نوبت‌بندی کردن آب در صومعه‌سرا و بروز یکسری چالش‌‌ها در آن منطقه را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: احیاء آب‌بندان‌ها به ویژه با اجرای شیوه‌نامه خوبی که برای آن در استان گیلان به تصویب رسید می‌تواند در سنوات بعدی معضل کمبود آب در برخی مناطق را تا حد بسیار زیادی برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای گیلان امکان انتقال آب بیشتر از سد سفیدرود به مناطقی نظیر فومنات یا صومعه‌سرا را به علت نبود زیرساخت‌های لازم فعلاً شدنی ندانست و گفت: با وجود حجم زیاد برداشت‌های بیشتر از حد مجاز آب و یا حتی برداشت غیرمجاز، شرکت آب منطقه‌ای گیلان هیچ وقت به دنبال درگیری با کشاورزان نبوده است.

خرمی با تأکید بر اینکه حل مشکل کمبود آب در برخی شالیزارهای استان گیلان نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی است عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان لنگرود در انتهای شبکه آبرسانی سد سفیدرود قرار دارد کشاورزان آن هر ساله در همین مواقع به صورت لکه‌ای و پراکنده با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند.

وی احیاء آب‌بندان کیاکلایه لنگرود را راهکاری مناسب برای جبران کمبود آب زراعی در شالیزارهای برخی از قسمت‌های این منطقه اعلام کرد و افزود: ظرفیت این آب بندان هم‌اکنون حدود 2 و نیم میلیون مترمکعب است که در صورت احیاء و ساماندهی، گنجایش آن به 3 و نیم میلیون مترمکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ ز

 

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با قدردانی از عملکرد تولید و فروش، سودآوری، استانداردسازی فعالیت‌ها، سازماندهی نیروی انسانی و انجام اقدام‌های نو و تحول‌آفرین پتروشیمی سبلان گفت: تولید پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه پارسال تا پایان فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نشست ارزیابی عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی سبلان بیان کرد: پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال نزدیک به ۷۰۰ هزار تن متانول کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی سبلان با تلاش مجموعه کارکنان در سطوح مختلف وارد سود عملیاتی شده است، تأکید کرد: افزایش سوددهی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت باید در دستور کار شرکت‌های تولیدی باشد و به این منظور ملزم به ارائه گزارش به‌طور مستمر هستند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ خواستار کاهش هزینه تمام‌شده تولید و افزایش سودآوری از سوی مدیران ارشد شرکت‌ها شد و اظهار کرد: برای توسعه بازار فروش محصول، برنامه‌های مدونی در دستور کار داریم که امیدوارم به سرانجام برسند.

دیگر خبرها

  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است