Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار کرد: ابتدای انقلاب وضعیت آموزشی و مشارکت اجتماعی کشور خوب نبود، اما اکنون مشارکت اجتماعی بهتری وجود دارد و برای توسعه همکاری‌ها،در یک چارچوب معین کار کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اشتغال موضوع مهمی است و ما این حوزه را به عنوان یک برنامه مستقل تعقیب کرده ایم و توجه به اینکه اشتغال مفهوم جامعی است و نمی‌توان آن را به معنای تک بعدی و تنها به عنوان پول ایجاد کرد.

شریعتمداری گفت: باید بتوانیم هماهنگی میان بخش‌های مختلف اقتصادی را فراهم کنیم و از پنجره جمعیتی تحصیلی جدید کمک بگیریم، همچنین با برنامه ریزی درست سیاستگذاری خود را به سمت و سویی جدید هدایت کنیم. مشکلاتی در تربیت نیروی مهارتی و تکنسین وجود دارد وزیرکار تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید از تجربه کشور‌هایی همچون کره جنوبی در دهه ۹۰ کمک بگیریم. آن‌ها با پیش بینی‌هایی شبیه ما مواجه بودند، اما از انباشت نیروی انسانی غیر مورد نیاز بازار کار جلوگیری کردند. ما در تربیت نیروی مهارتی و تکنسین با مشکل مواجه هستیم و باید قدم‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف گفت: متاسفانه بدون آنکه تناسبی میان رشته‌های مختلف باشد؛ آن‌ها را وارد بازار کار می‌کنیم، اما باید برنامه‌های مناسب با آموزش عالی را برای خود به وجود آوریم و باتوجه به شرایط اقتصادی و چالش‌های موجود، جوانان فارغ التحصیل را وارد بازار کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: ما نیروی تحصیل کرده و کارآمد در بسیاری از رشته‌ها همچون جهانگردی نداریم و باید فضای مناسب تحصیلی و آموزشی را برای آنان ایجاد کنیم، همچنین با تغییر در ساختار آموزشی برخی از مراکز می‌توانیم نیروی انسانی مناسب را تربیت کنیم.

وزیرکار تعاون و رفاه اجتماعی درباره انقضای دانش بنیان گفت: از این اقتصاد زیاد صحبت می‌کنیم، اما راهکار مناسبی برای آن‌ها ارائه نمی‌کنیم. در وزارت تعاون نیاز مالی را یکی از مهمترین مشکلات شرکت‌های دانش بنیان دانستیم و برای اولین بار در کشور صندوق تأمین مالی خرد تضمین شده را در کشور ایجاد کردیم. با تاسیس تعاونی یا استفاده از برخی طرح‌های تعاونی این امکان وجود دارد که مشکل تامین مالی بهش اقتصاد دانش بنیان حل شود.

وی گفت: اولین صندوق خطر پذیر با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شد و اگر بخواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم، باید از طرح‌های زود بازده استفاده کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: ایجاد شرایط مطلوب در کشور و ایجاد کارگروه تخصصی برای حل مشکلات اقتصاد مهم است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر کار موسسات آموزشی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان