Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@10:01:17 GMT

سنگ قبر چینی در بازار ایران!

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۴۲۲۰

رئیس اتحادیه سنگ‌بر و سنگ‌تراش با بیان اینکه سنگ قبرهای چینی کیفیت مناسبی ندارند، گفت: این سنگ‌ها عمر مفید بسیار کمی دارند و در اثر تابش نور آفتاب و بارندگی، کیفیت و رنگ خود را از دست می‌دهند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، مهدی ملک‌زاده، در رابطه با وضعیت بازار سنگ، اظهار کرد: به دلیل رکود بازار مسکن و ساخت و ساز، بازار سنگ همچون دیگر بازارهای مرتبط با مسکن، در رکود قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه سنگ‌بر و سنگ‌تراش بیان کرد: بدون توجه به شرایط رکود بازار و از گذشته، بازار سنگ کشور نیازی به واردات نداشته و تنها برخی از محصولات سفارشی که مشتری خواهان خرید آن است، از طریق واردات در کشور تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد از نیاز بازار داخلی از طریق تولید تأمین می‌شود و تا زمانی که درهای صادراتی کشور باز نشود، بازار سنگ از رکود خارج نخواهد شد و این در حالی است که تنها سنگ خام به دیگر بازارها صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه سنگ‌بر و سنگ‌تراش با بیان اینکه سنگ خام به بازارهای عراق و افغانستان صادر می‌شود، تاکید کرد: صادرات منطقی، اقتصادی و اصولی به معنای آن است که کار به صورت سفارشی در ابعاد قابل توجه و آماده مصرف به بازارهای هدف ارسال شود.

ملک‌زاده گفت: ۸۰ درصد تولید داخلی به عنوان مازاد مصرف داخلی شناخته می‌شود که باید این میزان از تولید به صادرات اختصاص یابد که متأسفانه شرایط تحریمی و داد و ستدهای مالی شرایط صادرات به صورت منطقی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه قابل توجه بازاریابی و شرایط تحریمی بر بازار صادراتی سنگ تأثیر قابل توجهی داشته و این موارد دستیابی به بازارهای صادراتی را زمان‌بر و سخت کرده است.

رئیس اتحادیه سنگ‌بر و سنگ‌تراش در رابطه با بازار سنگ قبر گفت: بخشی از عرضه سنگ قبر از طریق واردات تأمین می‌شود که کیفیت محصولات چینی به مراتب ضعیف‌تر از محصولات داخلی است و بررسی‌ها حکایت از آن دارد که سنگ‌های چینی از سنگ ریزه و چسب تولید شده که تحت فشار دستگاه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: سنگ قبرهای وارداتی به خصوص سنگ‌های چینی عمر مفید بسیار کمی دارند و در اثر تابش نور آفتاب و بارندگی، کیفیت و رنگ خود را از دست می‌دهند.

ملک‌زاده یادآور شد: قیمت‌گذاری سنگ قبر به مولفه‌هایی همچون کیفیت، طراحی و خدمات ارائه شده بر روی سنگ و قطر سنگ بستگی دارد و معمولی‌ترین سنگ تولید داخل قیمتی در حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سنگ قبر چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند. آن‌ها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد