Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@20:23:24 GMT

چرایی های تحصیل در روسیه و کانادا

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۴۴۱۹

قطعا تحصیل در بهترین دانشگاه های ایران از اهداف و مقاصد دانش آموزان و دانشجویان می باشد اما وجود سدی به نام کنکور رسیدن به این مهم را برای بسیاری مشکل کرده است. به همین منظور خانواده ها و دانشجویان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را به دلیل بالا بودن سطح علمی و همینطور امکان بورسیه تحصیلی در اولویت خود قرار می دهند و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان، برای آینده شغلی روشن و افزایش سطح دانش خود به کشورهای مختلف جهان مهاجرت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که دارای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با سطح علمی بالایی هستند که در این میان کشورهای روسیه و کانادا در بین دانشجویان ایرانی بسیار محبوب هستند. در این مقاله به بررسی تحصیل در هر یک از این کشورها می پردازیم.

تحصیل در روسیه

روسیه کشوری فرهیخته است که بیش از نیمی از مردم روسیه دارای تحصیلات عالی هستند و طبق گزارشات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، روسیه دارای بیشترین جمعیت تحصیل کرده در جهان می‌باشد که در مقایسه با کانادا، ژاپن و آمریکا  عملکرد بهتری دارد و بیش از ۲۰۰.۰۰۰ نفر از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های روسیه به این کشور سفر می‌کنند همچنین. براساس رتبه بندی  QS در سال ۲۰۱۸  قدرت آموزشی کشور روسیه بیش از فنلاند و نیوزیلند بوده است، که این خود عاملی مهم در جذب دانشجویان است.

روس­ها پیشینه آموزشی غنی دارند و دانشگاه‌های آنها شرایط تحصیلی و اقامتی راحتی برای دانشجویان فراهم می‌کنند و به دانشجویان در سازگاری با کشور روسیه کمک می‌کنند. دانشگاه‌های روسیه به آموزش انواع مختلفی از تخصص‌ها در مهندسی، پزشکی و علوم انسانی می‌پردازند و اغلب در جایگاه دانشگاه‌های برتر قرار دارند. تحصیل در کشور روسیه  نسبت به تحصیل در انگلستان  یا آمریکا بسیار مقرون به صرفه‌تر است. علاوه براین، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با استفاده از بورسیه دولتی به‌صورت رایگان تحصیل کنند. هرساله دولت روسیه دانشجویانی را از سراسر جهان بورسیه می‌کند که حدود ۱۷۰ کشور می‌شود و امکان پیوستن شما در این بورسیه فراهم می‌باشد. همچنین بسیاری از دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه‎های خارجی در حال اجرای برنامه‌های مشترک می باشند و به دانشجویان خود مدرک دوگانه اعطا می‌کنند. به بیان دیگر، در صورت تحصیل در روسیه ، دانشجویان می توانند یک مدرک روسی و یک مدرک از دانشگاه‌های اروپایی دریافت کنند.

از لحاظ امکانات تحصیلی، دانشگاه‌های روسیه با بسیاری از دانشگاه‌های غربی برابری می‌کند. آزمایشگاه‎های مجهز، مراکز علمی و امکانات مطالعاتی از الزامات زندگی دانشجویی امروزی می‌باشد. بیشتر دانشگاه‎ها دارای خوابگاه‌ می‌باشند که هزینه‌های اقامتی آنها کم است.

 

تحصیل در کانادا

کانادا در میان مقاصد تحصیلی برتر دنیا جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است. انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک که میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا هستند، جزو محبوبت‌ترین استان‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی نیز به حساب می‌آیند. احتمالا درخواست تحصیل در کشور کانادا گزینه‌ی جذابی برای آن دسته از افرادی‌ است که دنبال تحصیل در یک دانشگاه برتر در یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها هستند. در مجموع ۲۶ دانشگاه کانادا در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌های QS در سال ۲۰۱۹ حضور دارند که از بین آن‌ها سه دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا و بیش از ۱۱ دانشگاه نیز در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا جا گرفته‌اند. این موفقیت‌ها دستاورد بارز و برجسته‌ای است که فقط برخی کشورها توانسته‌اند از پس آن بربیایند.

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است چرا که بهترین تجربه ها و فرصت ها در این کشور پهناور در انتظار افراد است. اگر شما قصد تحصیل در کانادا را دارید باید بدانید که هزینه های تحصیل در کانادا معمولا از سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.این بدان معنی است که یک دانشجوی خارجی در کانادا می‌تواند در رشته انتخابی خود در یکی از دانشگاه‌های مطرح کانادا با هزینه‌ای تقریباً معادل نصف هزینه دانشگاه‌های غیرانتفاعی همان رشته در آمریکا به تحصیل بپردازید.

دوره‌ی کارشناسی در کانادا، بسته به دانشگاه ها، 3 الی 4 سال طول می‌کشد. جهت تحصیل مقطع لیسانس در کانادا،  دانشجو باید مدرک دیپلم یا ۱۲ ساله دوره دبیرستان را دارا باشد. دوره کارشناسی ارشد در کانادا یک یا دو سال تحصیلی به طول می انجامد که شامل پایان‌نامه، کارآموزی، یا مقاله پژوهشی یا آموزش محور می باشد. دوره دکتری در کانادا ۳ الی ۵ سال به طول می انجامد. برای ورود به‌ اين‌ دوره‌ معدل‌ بالای ۱۴ در دوره‌ کارشناسی ارشد مورد نياز است. علاوه‌ بر اين‌ دانشجو بايد توصيه نامه‌های کتبی استادان‌ قبلی را داشته‌ باشد که‌ توانايی او را برای پژوهش‌ نشان‌ دهد.

بورسیه تحصیلی یکی از بهترین راه ها برای تحصیل رایگان در کانادا می باشد. بورسیه‌ های تحصیلی کانادا  به دانشجویان بین‌المللی با رزومه بالا تعلق می گیرد. مبلغ و نوع کمک‌ هزینه بین موسسات متفاوت است. رقابت برای اخذ بورسیه بسیار بالاست و باید درخواست‌ ها به طور مستقیم از هر دانشگاه صورت گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در روسیه و کانادا می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با موسسه سفیر ساعی در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان را در راستای دسترسی به آمارهای مهاجرت نخبگان دانست و گفت: بخش زیادی از توفیقات کشورهایی چون هند و چین به لطف محققانی است که در سایر کشورها به تحقیق و پژوهش اشتغال دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی در نشست خبری امروز که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه‌ «وعده صادق» دارای دو بال علم و فناوری بومی و شجاعت و تدبیر در استفاده صحیح از علم و فناوری است، گفت: هر انسان آزاده‌ای که این عملیات را مشاهده کرد، دریافت که ایران توان ساخت تجهیزات دفاعی، پدافندی و آفندی را دارد.

وی ادامه داد: امسال و سال قبل از سوی مقام معظم رهبری بر مردمی‌سازی اقتصاد تاکید شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان مصداق مردمی‌سازی اقتصاد به شمار می‌روند.

ایجاد فراجا در بنیاد ملی نخبگان

دهقانی فیروزآبادی در خصوص سؤال ایسنا مبنی بر ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان برای رصد نخبگان با تاکید بر اینکه همه کشورهای دنیا ورود و خروج افراد به کشورشان را رصد می‌کنند، افزود: بازگشت محققان ایرانی در قالب عضو هیات علمی و غیره به کشور دو برابر شده است.

وی ادامه داد: محققان همه کشورهای دنیا یا از کشورشان خارج شده و یا محققانی به کشورشان وارد می‌شود و کشور چین بزرگترین مهاجر فرست دنیا به شمار می‌رود، ولی رویکرد این کشور آن است که هر محققی که از کشور خارج می‌شود، سفیران علم و فناوری آن کشور به شمار می‌رود.

معاون علمی رئیس‌جمهور، وطن‌پرستی را شاخص اصلی شهروندان هر کشوری ذکر کرد و گفت: بخش زیادی از توفیقات کشورهایی چون هند و چین به لطف محققانی است که در سایر کشورها به تحقیق و پژوهش اشتغال دارند.

وی  با تاکید بر اینکه مساله کشورها باید رصد شود، خاطر نشان کرد: هر فردی که از کشور خارج می‌شود، یک سرمایه است؛ ولی ما آمارهای دقیقی از مهاجرت در اختیار نداریم و قصد تصمیم‌گیری‌های کیفی داریم و ابن در حالی است که یکی از اساسی‌ترین پارامترهای تصمیم‌گیری در اختیار بودن عدد و ارقام درست لست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، اضافه کرد: تمام کسانی که آمارهای مهاجرت‌ها را ارائه می‌دهند، مرجع و عدد و ارقامی در اختیار ندارند و بهترین مرجعی که می‌تواند در این زمینه آمارها را ارائه دهد، پلیس گذرنامه است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت علوم در خصوص ترجمه مدارک، یادآور شد: فراجا اطلاعات لازم از مهاجرت را که جزء اطلاعات محرمانه است، در اختیار دارد و کمک می‌کند تا بنیاد ملی نخبگان به آمارهای مهاجرت نخبگان دسترسی داشته باشد.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اسلام مبنی بر این‌که علم را بیاموزید ولو در چین، گفت: پیامبر اسلام نیز با مهاجرت نخبگان مخالف نبوده است و باید یاد بگیریم، آن کسی که از کشور خارج می‌شود، دشمنی با کشور ندارد.

تعطیلی کسب و کارها

دهقانی‌ فیروزآبادی درخصوص رویکرد معاونت علمی درباره تعطیلی پلتفرم‌ها و کسب و کارها، گفت: ما تاکید کرده‌ایم کسب و کارهایی که تعطیلی آنها منجر به آسیب رساندن به مردم می‌شود، اقدام درستی نیست.

وی افزود: ما بر این باوریم که اگر تشخیص داده می‌شود که مدیریت کسب و کارها و فرهنگ حاکم بر آنها مشکل دارند، جریان‌هایی چون بسیج دانشجویی و غیر را حمایت و تقویت کنید تا قضای رقابت ایجاد شود.

هواپیمای مسافربری ۷۲ نفره از نظر فنی اصلا زیرساخت ندارد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، درباره آخرین وضعیت ساخت هواپیمای مسافربری ٧٢ نفره که به عنوان یک پروژه دانشگاهی در دانشگاه امیرکبیر پیگیری می‌شود، گفت: از این پروژه بازدید کردیم، پروژه خوبی است؛ اما از نظر فنی اصلا زیرساخت ندارد. این پروژه در ٧-٨ جلسه بررسی شد و مشخص شد که به دلایل متعدد، پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی باشد. 

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در این حوزه به سراغ ساخت و طراحی بخش‌های مختلفی از جمله سیم‌های کنترل، ناوبری هدایت، ابزارهای موتور بروند و همچنین با کشورهایی که روابط خوبی داریم، در صنعت هوایی کنسرسیوم تشکیل دهیم. در نهایت جمع‌بندی شد که به عنوان عضوی از یک کنسرسیوم در ساخت یک هواپیمای جدید روسیه مشارکت داشته باشیم.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟