Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صمصام الدین قوامی همزمان با جشن‌های دهه کرامت و سال رونق تولید ملی در بازدید از جشنواره اقوام و عشایر استان قم با اشاره به اینکه عنوانِ «قم دوست‌داشتنی» که برای شعار این جشنواره انتخاب‌شده بسیار جالب است، اظهار داشت: قم به‌ظاهر خشک و غم‌انگیز تلقی می‌شود و این نمایشگاه تلاش دارد که نشان دهد در این شهر شادی هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه علیرغم برخی نظرات نادرست کنار حوزه علمیه و مراجع تقلید، زیبایی و شادی و آرامش هم وجود دارد، افزود: جمعیت و مدنیت قم رو به افزایش بوده و مهاجر هم در این شهر زیاد است و این نشاط اجتماعی، بهترین پیام از یک مرکز جهانی است.

امام‌جمعه پردیسان با تصریح بر اینکه این نمایشگاه سبب وحدت بین عشایر نیز شده است، گفت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند صنعت گردشگری را به‌شدت کمک کند و برخلاف تصوری که گردشگری در قم ضعیف است، می‌توان قم را در کنار حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران که مرکز و محوریت گردشگری بوده را با انواع و اقسام جاذبه‌های باستانی و قومی و صنایع‌دستی که داشته جلوه بیشتری ببخشد.

وی معنویت را دارای چهار پایه دانست که یکی از آن‌ها شادی و دیگری امید و آرامش و اطمینان بوده که بدون شادی، معنویت امکان ندارد و خاطرنشان کرد: این چهار موضوع باهم بوده و اگر یکی نباشد.، مانند میزی بوده که یک پایه نداشته باشد، شما می‌بینید که علمای بزرگ در زندگی خودشان و در بین شاگرد و کرسی‌های درسی که داشتند شاد هستند.

قوامی یادآور شد: شادی باید تعریف شود و روی آن کار جدی صورت گیرد تا با تولید و مدیریت شادی، آثار آن به معنویت ختم شود، چراکه مبنای معنویت، شادی و امید است و در این چهار موضوع، اصل نخست شادی است که ما باید آن را فرهنگ حاکم بر شهر کنیم.

امام‌جمعه شهرک پردیسان تأکید کرد: بدون شادی و نشاط، معنویت امکان ندارد و این خود یک کد بوده که شادی ملاک است که معنویت را تقویت کند. در جشنواره اقوام و عشایر، شادی‌های خوبی دیدیم که سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم باید آن را در تمام شهر توسعه دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دین شادی صنعت قم گردشگری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ تهران خبر داد. 

رضا حیدری ادامه داد: در نمایشگاه ایران اکسپو علاوه بر ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان آذربایجان غربی ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز معرفی شده است. 

وی افزود: برای این فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد کیوآر تعریف شده است که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به دست آورند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربیاو تصریح کرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری استان نیز در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ترکمن‌های گلستان غرق در شادی؛ یسنا در آغوش مادر آرام گرفت
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو