Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:56:48 GMT

اوژانس گناباد سال پرکاری را شروع کرده است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۴۸۹۰

اوژانس گناباد سال پرکاری را شروع کرده است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شمار ماموریتهای انجام شده اورژانس این دانشگاه ظرف سه ماه نخست امسال به میزان ۲۵ درصد نسبت به زمان مشابه پارسال بیشتر شده است.

دکتر امین زمانی افزود: از مجموع ۳۳ هزار و ۹۲۸ مورد تماس شهروندان برای طلب کمک با اورژانس گناباد طی این مدت ۳۰ هزار و ۶۲۹ مورد منجر به اعزام آمبولانس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به فعالیت اورژانس هوایی گناباد ظرف یک سال اخیر اشاره و بیان کرد: این واحد نیز تاکنون ۱۲۶ سورتی پرواز به محل حوادث برای امدادرسانی به سوانح ترافیکی، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی داشته است. در این چارچوب ۱۲۰ بیمار به وسیله بالگرد به مراکز درمانی و بیمارستانها انتقال یافتنه اند که ۴۰ مورد مأموریتها مربوط به بازه زمانی یه ماه اخیر است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: اورژانس هوایی این دانشگاه یک دستگاه بالگرد BK۱۱۷ غیرنظامی را به عنوان بالگرد تخصصی مجهز به ادوات امداد و نجات در اختیار دارد که محدوده‌ای گسترده را در حوزه شهرستانهای گناباد، کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، فردوس، خواف، بجستان، رشتخوار و مه ولات از جنوب غرب تا جنوب شرقی خراسان رضوی و حتی بخشهایی از شمال استان خراسان جنوبی را ر پوشش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم گفت: با پیگیری صورت گرفته این دانشگاه به عنوان یکی از ۴۴ نقطه مصوب برای استقرار اورژانس هوایی در سطح کشور انتخاب شد و بالگرد پیشرفته BK۱۱۷ در اختیار اورژانس آن قرار گرفت.

دکتر جواد باذلی افزود: با توجه به موقعیت گناباد از نظر قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه خراسان رضوی، نقطه تلاقی و ارتباط چهار استان و وجود برخی نقاط سختگذر استقرار پایگاه اورژانس هوایی برای شتاب در امدادرسانی، نجات در زمان حوادث، حفظ جان بیماران و مصدومان و کاهش تلفات بسیار مهم است.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.
۲۰۹۵/‌۱۸۵۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن نقی پور در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان، با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز بیش از ۲۰ نفر در این طرح مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

وی افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عاملی بسیار مهم در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناسایی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر اعلام و اظهار کرد: متأسفانه آمارهای مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

کد خبر 6087477

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی