Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@11:22:56 GMT

بی اعتمادی شالیکاران آستارا به بیمه کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۵۱۰۳

به گزارش اکوفارس، مدیر جهاد کشاورزی آستارا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کشت غالب در این شهرستان برنج است و متأسفانه از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار، امسال ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار بیمه شده و بقیه فاقد پوشش بیمه است.

ایرج شیارکار افزود: بی اعتنایی و بی اعتمادی بیمه گذاران به صندوق و شرکت‌های بیمه کشاورزی در حقیقت بازتاب عملکرد صندوق و شرکت هاست و اینها کل خسارات وارده به اراضی کشاورزی را پوشش نمی‌دهند، زمان بازدید و برآورد خسارت‌ها را طولانی کرده و پایین‌ترین مقدار خسارت‌ها را پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برنج مرغوب آستارا از گونه هاشمی و متوسط عملکرد و تولید آن، چهار و نیم تن شلتوک در هکتار است و سالانه بالغ بر پنج هزار تن محصول مازاد مصرف به مناطق دیگر منتقل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا ادامه داد: خدمات صندوق و شرکت‌های بیمه به زنبورداران، دامداران و باغداران کیوی نیز شامل می‌شود و استفاده از بیمه را به همه بهره برداران توصیه می‌کنیم، اما در کل نسبت به بهره مندی از خدمات بیمه دلسرد هستند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز در این خصوص گفت: این شهرستان از مناطق پربارش کشور است و گاه خسارت‌هایی به علت تداوم بارش‌ها به اراضی کشاورزی وارد می‌شود.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: توسعه و ترویج فرهنگ بیمه کشاورزی ضرورت دارد و باید بهره برداران به صورت جمعی و در قالب اتحادیه صنفی، از خدمات بیمه استفاده کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و یکهزار و ۲۰۰ میلیمتر بارش سالانه در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است

سرحدی گفت: ولی الان باید به خانه بهداشت بروید و یک کد ارجاع می‌دهند که با آن به پزشک مراجعه کنیم و اگر پزشک آزمایش بنویسد باید برای جواب آزمایش یک کد ارجاع دیگری بگیریم و این کار وقت زیادی از بیمار را ضایع می‌کند و اگر زیر ساخت این کار آماده نشده چرا مردم را سردرگم می‌کنند.

وی افزود: افراد بر اساس ارزیابی وضع که متولی آن وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است ارزیابی وسع می‌شوند و پنج دهک اول درآمدی کاملاً به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و در مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد دولتی دانشگاهی و خصوصی خدمت می‌گیرند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل استان در خصوص بیمه روستاییان و عشایر تصریح کرد: با بیان اینکه پوشش بیمه، بیمه‌شدگان روستایی و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا پنج درآمدی، به‌صورت سیستمی و متمرکز به‌صورت رایگان به مدت یک سال تمدید شد.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات بیمه سلامت جهت تمدید پوشش بیمه خود ندارند و در مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت صرفاً با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

سرحدی اظهار کرد: دهک‌های یک تا پنج درآمدی به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و دهک‌های ۶ تا ۹ در آمدی مشمول تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصد سرانه از پوشش بیمه برخوردار می‌گردند؛ همچنین دهک یک تا سه درآمدی خدمات بستری را در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

معاونت بیمه و خدمات سلامت استان بیان کرد: بیمه سلامت دارای چهار صندوق است که عبارت‌اند از: صندوق روستاییان و عشایر، صندوق سلامت همگانی ایرانیان، صندوق سایر اقشار و صندوق کارکنان دولت و در صندوق روستائیان، ساکنین روستاها و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان صندوق روستاییان و عشایر به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند گفت: بیمه‌شدگان صندوق روستاییان و عشایر با رعایت نظام ارجاع می‌توانند از خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی در سطح دو و سه بهره‌مند شوند؛ هر نوبت ارجاع تا یک ماه معتبر است و بیمه‌شدگان می‌توانند با هر نوبت ارجاع به دو یا سه پزشک متخصص دارای تخصص‌های متفاوت مراجعه نمایند.

سرحدی خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در بحث دولت الکترونیک پیشرو است؛ یکی از قابلیت‌های خوب خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان سامانه شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir است، بیمه‌شدگان می‌توانند برای تکمیل روند پوشش بیمه سلامت خود به‌صورت حضوری به نشانی مذکور مراجعه نمایند و یا با گرفتن کد دستوری استحقاق سنجی #۱۶۶۶* از استحقاق و پوشش بیمه خود مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی