Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش کبک کانادا گفته، ملاله یوسف‌زی می‌تواند در این ایالت کانادا تدریس کند، اگر که حجابش را بردارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کبک اخیراً لایحه ۲۱ را اجرایی کرده که بر اساس آن، کارمندان دولتی نباید از نمادهای مذهبی در زمان رسیدگی به امور مردمی استفاده کنند و این کارمندان شامل آموزگاران، پرستاران و راننده‌های اتوبوس‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژان فرانسوا روبرژ، وزیر آموزش کبک روز جمعه با انتشار تصویری در توئیتر، خودش را در کنار ملاله یوسف‌زی، فعال دارای حجاب پاکستانی نشان داد که شهروند افتخاری کانادا است. این تصویر نشان دهنده "دورویی" تعبیر و باعث خشم در توئیتر شد. این تصویر در جلسات آماده سازی گروه ۲۰ که این دو اخیراً در فرانسه در آن حضور داشتند، گرفته شد و وزیر آموزش کبک و ملاله درباره دسترسی به آموزش با یکدیگر گفتگو کردند.

سلیم ندیم ولجی، یک خبرنگار در توئیتر نوشت: آقای روبرژ، چگونه می‌خواهد به این درخواست پاسخ دهد، اگر ملاله یوسف‌زی، دانش‌آموز پاکستانی که از گلوله طالبان پاکستان جان سالم به در برد، بخواهد در کبک تدریس کند؟

وزیر آموزش کبک به این سوال اینگونه پاسخ داد که اگر ملاله در کبک تدریس کند مایه افتخار است اما در چنین کشورهایی، آموزگاران نمی‌توانند در زمان تدریس، نمادهای مذهبی داشته باشند.

یوسف‌زی در ۲۰۱۲ و در حالی هدف اصابت گلوله طالبان قرار گرفت که از حق آموزش و تحصیل دختران پاکستان دفاع می‌کرد. این حمله باعث خشم در پاکستان و در سطح بین‌المللی شد.

یکی دیگر از کاربران توئیتر نوشت: آیا به ملاله گفته‌اید که زنانی که شبیه به او لباس می‌پوشند به لطف دولت شما، نمی‌توانند مشاغلی در سطح دولتی و عمومی داشته باشند؟

ماه گذشته میلادی، وزیر آموزش کبک گفت، در حالی که این قانون باید در مدارس رعایت شود، هنوز هیچ بازرسی برای اجرای آن اعزام نشده است.

چالش حقوقی برای این لایحه از سوی جامعه آزادی‌های مدنی کانادا و شورای ملی مسلمانان کانادا مطرح شده است.

این گروه‌ها می‌گویند، لایحه ۲۱ به صورت ناعادلانه زنان مسلمان را هدف قرار می‌دهد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ملاله حجاب کبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی صنعت نفت و مس رفسنجان + فیلم

دیدار دو تیم صنعت نفت و مس رفسنجان با تک گل علی یوسف به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال صنعت نفت و مس رفسنجان در چارچوب هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه تختی آبادان مقابل هم صف‌آرایی کردند.

تک گل این دیدار را علی یوسف در دقیقه ۱۹ به‌سود صنعت‌نفت به ثمر رساند.

خلاصه بازی صنعت نفت و مس رفسنجان کد خبر 751253

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی صنعت نفت و مس رفسنجان + فیلم
  • گل اول صنعت نفت به مس رفسنجان با سوپرگل علی یوسف
  • گل تماشایی علی یوسف به مس رفسنجان (صنعت نفت - مس رفسنجان)
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • نشانی یوسف آسمانی به زمین رسید
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم