Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد مدیرکل مدیریت بحران در شهرستان های سردسیری و گرمسیری و حضور وی در بحران های پیش امده در این مناطق تفاوتی نداشته است چه بسا حضور او در شهرستان های دیگر استان بسیار بیشتر از زادگاه خود بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس علی مرادی در یادداشتی نوشت:  مدیریت بحران در تمام نقاط دنیا یکی از مهمترین مواردی است که در زمان مواجهه با بحران ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل، زلزله، سقوط هواپیما و موارد مشابه دیگر می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت بحران در کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر کم حاشیه و مشکل نداشته است و البته در دو  سال اخیر حوادث مهمی مانند سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، زلزله در شهرستان های بویراحمد و دنا و همچنین سیل و اتش سوزی در بیشتر مناطق استان رخ داد که آزمون های جدی برای محک زدن مدیریت بحران در کهگیلویه و بویراحمد بود.

در برخی اتفاقات مانند سقوط هواپیمای تهران-یاسوج انتقاداتی نسبت به مدیریت بحران استان وجود داشت و در نهایت در ایامی که امدادگران مشغول جستجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی یاسوج بودند، استاندار کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بحران استان را تغییر داد.

 

 

هر چند در این مدت انتقاداتی نسبت به عملکرد مدیرکل مدیریت بحران استان وجود داشت و همین رسانه نیز در مواردی به ان پرداخته است اما می توان گفت در این مدت شاهد پیشرفت و تحول در مدیریت بحران استان بوده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان معمولا در زمان وقوع هر اتفاقی در محل حضور داشته و از نزدیک در جریان امور قرار می گیرد و نظارت می کند، حتی در برخی از موارد با خانواده های آسیب دیده از سوانح و حوادث بازدید کرده و به ان ها در حل مشکلاتشان کمک کرده است.

یکی از انتقاداتی که این روزها از مدیرکل مدیریت بحران وجود دارد این است که در زمان حوادث و بحران ها تنها فیلم سلفی می گیرد و در صفحات اینستاگرام منتشر می کند که این موضوع این روزها به یک امر معمولی در بین مدیران تبدیل شده است بنابراین موضوع غیرعادی نیست از طرفی وی با این کار علاوه بر اطلاع رسانی موثر در فضای مجازی می تواند افراد دیگری برای کمک کردن در یک بحران دعوت کند بنابراین شایسته نیست اقدامات وی را نمایشی نامید.

 

 

وحید محمدی‎تبار در همه مواقع بحرانی از جمله سیل و زلزله و آتش سوزی حضور فعالی در صحنه داشته است و این که حضور وی را نمایشی و تنها برای گرفتن عکس سلفی قلمداد کنیم جفا به حق او خواهد بود.

از طرف دیگر گفته می شود وی نگاه منطقه گرایی در رسیدگی به مشکلات دارد که این گفته را تصاویر و خبرهای زیادی که از وی در شهرستان ها و نقاط مختلف استان منتشر شده است را کاملا رد خواهد کرد، و عملکرد وی در شهرستان های سردسیری و گرمسیری و حضور وی در بحران های پیش امده در این مناطق تفاوتی نداشته است چه بسا حضور او در شهرستان های دیگر استان بسیار بیشتر از زادگاه خود بوده است.

این که  بحران های طبیعی و غیرطبیعی و حوادث مختلف را به دلیل کاهلی های دیگران بخواهیم به یک فرد معطوف کنیم شایسته نیست و حضور فعال وی و پای کار بودن او در تمامی سوانح و حوادث و بحران ها و حضور گواهی بر این ادعای باطل است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش‌های سیل‌آسا از بعد از ظهر امروز تا آخر وقت شنبه مرکز و شمال استان اردبیل را در بر می‌گیرد. - اخبار استانها -

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر اردبیل در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی به سر می‌برد که با تغییر جوی به سطح زرد هواشناسی از بعد از ظهر امروز، شاهد بارش‌های متناوب و سیل‌آسا در اردبیل و شمال استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران اردبیل در آمادگی کامل به سر می‌برد، تصریح کرد: با توجه به حادثه تلخ فوت هفت نفر از هموطنانمان در سیل سال گذشته، آمادگی‌های لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی اندیشیده شده و مدیریت بحران اردبیل با اعلام آماده‌باش در میدان کار قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: به کوهنوردان توصیه کرده‌ایم در صورتی که صعود اجباری ندارند، برنامه‌های ورزشی و کوهنوردی خود را به روزهای آینده موکول کرده و مسافران نیز باید از هرگونه اتراق در مسیل‌ها و مناطق آبگیر خودداری کنند.

خدمتی افزود: مدیریت بحران اردبیل با برگزاری جلسات فوق‌العاده تمهیدات لازم را برای وقوع سیلاب اندیشیده و با توجه به اینکه احتمال سیلابی شدن شهرهای شمال استان وجود دارد، در تمامی شهرستان‌‎ها مدیریت بحران اعلام آماده‌باش کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: از بعد از ظهر امروز شاهد طوفان باران، رگبار رعد و برق و تگرگ در مناطق مختلف استان خواهیم بود که شایسته است مردم به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه