Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@05:34:15 GMT

رقابت 180 نفر در مسابقات قرآن کریم اوقاف گیلان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۵۶۳۱

رقابت 180 نفر در مسابقات قرآن کریم اوقاف گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در خصوص برگزاری چهل و دومین دوره مسابقه های استانی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه گیلان به خبرنگار ایرنا، گفت: شرکت کنندگان برگزیده شهرستانها به مدت چهار روز با هم رقابت می‌کنند.

حجت الاسلام و والمسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه خواهران طی امروز و فردا (سه شنبه) و برادران نیز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با هم رقابت می‌کنند، اظهار داشت: مرحله استانی رقابت‌های آوایی از امروز آغاز شده و تا پنجشنبه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مرحله استانی رشته‌های معارفی پنجشنبه هفته جاری در دارالقرآن پورباقی رشت، با حضور ۵۷ برادر و خواهر، به صورت کتبی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ۲۰ داور برادر و خواهر در مدت ۴ روز این رقابت‌ها را داوری خواهند کرد.

وی اظهار داشت: جلسات سبک زندگی اسلامی، معرفی اماکن زیارتی گردشگری استان و مسابقه فرهنگی همراه با اهداء جایزه نقدی از مهمترین برنامه‌های جانبی در مدت چهار روز مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در گیلان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان داشت: مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقه های استانی قرآن کریم اوقاف گیلان غروب پنجشنبه هفته جاری در رشت برگزار می‌شود.

در چهل و دومین دوره برگزاری مسابقه های شهرستانی قرآن کریم اوقاف گیلان، ۹۱۷ قاری گیلانی شرکت کردند، این مسابقه ها در رشته های آثار کوتاه رسانه‌ای (دینی و قرآنیِ کلامی)، انشاد انفرادی (تک خوان محور) مقطع خوانی گروهی قرآن کریم، همسُرایی دو یا چند زبانه (عربی، فارسی، انگلیسی، ترکی)، همسُرایی و همخوانی قرآن کریم، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، ترتیل، قرائت، اذان، دعا خوانی، تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث برگزار شد.

۷۲۸۶ /‏۶۰۳۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه مشترک اداره اوقاف و امور خیریه استان با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: عملی کردن تفاهم نامه مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در چند بحث تعریف شده که بحث اول مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به خصوص مساجد تاریخی، امامزاده‌ها و… می‌باشد که در سطح استان وجود دارد و بالغ بر ۳۰۰ اثر نیز در این حوزه به ثبت ملی رسیده که امید است بتوانیم به صورت مشترک این آثار را مرمت و بازسازی کرده و تحویل مردم و گردشگران دهیم.

وی ادامه داد: بحث دوم برگزاری تورهای گردشگری مذهبی و تعریف مسیرهای گردشگری مذهبی استان است که با توجه به وجود چشم اندازهای مذهبی به ویژه امامزاده‌هایی که در استان وجود دارد بتوانیم این مسیرها و این تورها را به خوبی تعریف کرده و در اختیار گردشگران ورودی استان دهیم‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: بحث سوم راه اندازی موزه وقف، قرآن و کتابت استان آذربایجان شرقی است که برای اولین بار قرار است در سطح کشور انجام شود که با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در محل مسجد کبود تا پایان تابستان سال جاری برنامه ریزی شده تا انجام شده و به پایان برسد.

حجت الاسلام حسینی همچنین پیگیر ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری بعنوان اولین باغ مزار ایران شد تا با ثبت آن هم موقوفه احیا شده و هم مجموعه برای گردشگری ایجاد گردد.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه افزود: مولدسازی و استفاده بهینه از بناهای تاریخی موقوفه استان یکی دیگر از موضوعات اساسی است که در این راستا بسته‌های سرمایه گذاری برای پروژه تاریخی استان تعریف شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت تا تبدیل به یک کاربری‌های فرهنگی گردشگری مرتبط با موضوعات فعالیت حوزه همچون هتل بوتیک، رستوران‌های سنتی و مراکز عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان شوند در این خصوص مصوب شد تا ۵ پروژه از جمله کاروانسرای جمال آباد شهرستان میانه، کاروانسرای الخرج، حمام میلان و حمام شنب غازان به صورت مشترک تعریف بسته شود تا در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

کد خبر 6097646

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان