Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@21:54:32 GMT

افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم مغایر برجام نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۶۱۹۶

افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم مغایر برجام نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی معتقد است که افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران مغایر برجام نیست و ایران برجام را نقض نکرده است. ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصمیم اخیر ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم، این اقدام ایران را مغایر با بندهای برجام ندانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته، با عمل به تعهداتش در برجام، صبر استراتژیک داشت، اما متأسفانه اروپایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش سطح غنی‌سازی و نیز کاهش سطح تعهدات برجامی ایران به صورت جدی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور دنبال می‌شود و اروپایی‌ها نیز باید بدانند که عزم جمهوری اسلامی ایران در این راستا جدی است.

بادامچیان: «اینستکس» طرح اروپایی‌ها برای فرار از تعهدات برجام استگفت‌وگو| افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در چارچوب برجام استنظر یک نماینده مجلس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایرانعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: درخواست اروپایی‌ها برای عقب‌نشینی ایران از افزایش سطح غنی‌سازی و کاهش تعهداتش در چارچوب برجام بی مورد است، زیرا خودشان در اجرای مفاد برجام بدعهدی کرده‌اند، اما از ایران انتظار دارند که منفعلانه عمل کند.

حسن‌بیگی اضافه کرد: ساختار "اینستکس" تاکنون نتواسته خواسته‌‌های ایران را فراهم کند، بنابراین کاهش سطح تعهدات منطقی، در چارچوب برجام بوده و مغایرتی با اصول و قواعد بین‌الملل ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ایران از برجام خارج نشده و از آن حمایت می‌کند، اما طرف‌های غربی، به‌خصوص اروپایی‌‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند، اما جمهوری اسلامی ایران نیز معطل اقدامات آنها نخواهد ماند.

انتهای پیام/      

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون امنیت ملی کمیسیون های مجلس ابوالفضل حسن‌بیگی برجام نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی کمیسیون های مجلس برجام نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم کمیسیون امنیت ملی کمیسیون های مجلس برجام نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کار‌های جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است