Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@09:14:13 GMT

علم بهتر است یا ثروت؟

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۶۹۶۵

به گزارش ایکنا، جهان اقتصاد نوشت: آن زمان مجبورت می کردند علم را به ثروت ترجیح دهی. وقتی هم در انشائت میان علم و ثروت، پول و پله را انتخاب می کردی، آقای معلم آنقدر سیخ دار نگاهت می کرد تا غلط اضافه ات را پس بگیری. اصلا درک نمی کردم چرا این قدر پول ستیز بودند. آن روزها زنگ انشاء پر از موضوعات بی ربط و سردی بود که به نظر می رسید همه شان سوالات بی پاسخ و ناتمام معلمانی است که می خواهند جوابش را از زبان ما بچه دماغو ها بشنوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و بیشترمان، در جواب موضوعات تابستان خود را چگونه گذرانده ای؟ می خواهی چکاره شوی؟ معلمت را چگونه دیده ای؟ این گونه انشاء گذایی خود را شروع می کردیم: اکنون که بر تخته سنگی نشسته ام و به افق خیره گشته ام ، به این فکر میکنم که …

موضوعات احمقانه وقتی با جوابهای کلیشه ای ترکیب شود نتیجه اش انشاء بچه ای می شود که جرات ندارد انباشته های مهم درونی اش را بر زبان بیاورد. عاقبت هم تبدیل به کسانی می شوند که نه علم دارند و نه ثروت و بچه هایشان را مجبور می کنند که رویاهای سوراخ شده شان را برآورده کنند. راستش اگر این لب تاپ قراضه نبود نمی دانستم چه خاکی باید بر سرم بریزم. چند روز پیش که خواستم با مداد بنویسم، آنقدر به انگشتانم فشار آمد که خاطره معلم کلاس سومم جلو چشمانم زنده شد، روش تدریسش این بود که خودکار را لای انگشانت بگذارد و تا زمانی که خوب نفهمیده ای به فشار دادن ادامه دهد. یادش بخیر، چقدر خوب با کتک درس می خواندیم. اصلا ولش کن. به سرعت باد تایپ می کنم و با همین سرعتی که دارید متن را می خوانید ، من در حال تایپ کردن هستم، بعضی وقتها سرعتش آنقدر زیاد می شود که کلمات از انگشتانم عقب می مانند. من یک خط جلو هستم و تازه کلمه ها شروع به نمایان شدن بر صفحه وورد می کنند. امان از روزی که بخواهم با خودکار بنویسم، درد آور است. مثل بچه های کلاس اولی که تازه مجورشان کرده اند با دو مداد قرمز و سیاه بنویسند. سیاه برای حرکات اصلی و قرمز برای علائم ها و …. کار مشقت باری است. زمان ما برای زیبا نویسی از روشی به نام ترکه درمانی استفاده می کردند. هر کلمه ناجوری که بر روی کاغذ نقش می بستیم، با یک ترکه محکم میزان می شد. اما امروز بچه های لوپ کاراملی، با تبلت و خانم معلم خوشگل و رقص و آواز درس می خوانند. اگر هم ناراحت شوند معلم را اخراج می کنند.

درآخر: فرایند یادگیری را هر چه قدر هم لذت بخش کنیم، بسیار دردناک و سخت است. مخصوصا عده ای که دوست دارند هر روز بهای نفهمیدن هایشان را به شیو های سخت بپردازند. ورشکستگی، بی پولی، صف نان و گوشت، طلاق و خیانت های زناشویی روش های درد ناک آموختن از زندگی است که خیلی ها تا آخرین لحظه عمرشان مثل کارگرهای معدن زغال سنگ، علاقه شدیدی به یادگیری های سخت و سوراخ کننده دارند. نمی دانم چرا امروز این قدر بی ربط می نویسم. خواستم بگویم همین نوشتن خنده دار به من کمک می کند که راحت و آرام تصمیم بگیریم. واقعیت این است که من علم و ثروت را با هم انتخاب کردم و نمی دانم به کدامشان رسیده ام. اما این را به خوبی فهمیده ام که اگر نتوانم در دنیای تجارت، راهی برای فرو ریختن تنش های روانی ام پیدا کنم، کارم تمام می شود. نوشتن مرا آرام می کند که به پول درآوردن ، درست فکر کنم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»

رادیو صبا با برنامه‌ای جدید تحت عنوان «دخل و خرج» با موضوع مدیریت مالی بهتر مخاطبانش را همراه می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دخل و خرج» عنوان یکی از برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی است که در فضایی متفاوت مخاطبان را دعوت به مدیریت مالی می‌کند.

امیر اکبری، تهیه‌کننده و مجری این برنامه در توضیح «دخل و خرج» خاطرنشان کرد: امروزه با افزایش تورم و تغییر شرایط اقتصادی به خصوص افزایش هزینه‌های اقتصادی نمی‌توانیم براساس آنچه خواسته‌ ما هست و مد نظر داریم، خرج کنیم به همین دلیل ممکن است با مسائل مالی مواجه شویم که برای برطرف کردنشان نیاز داریم روش‌های مدیریت هزینه زندگی را بشناسیم.

وی ادامه داد: پول، عامل مهمی است که می‌تواند در خوشبخت بودن یا نبودن انسان‌ها موثر باشد و همه افراد به دنبال افزایش پول خود هستند تا بتوانند کارهایی را که دلشان می‌خواهد، انجام بدهند تا در نهایت احساس رضایت و خوشبختی کنند. ما در این برنامه به دنبال این نیستیم که به مردم بگوییم خرج نکنید و پس‌انداز کنید، این برنامه راهکارهای ساده‌ای برای ترک عادت‌های بد اقتصادی ارائه می‌کند تا با درآمدی که داریم زندگی خوبی داشته باشیم.

این برنامه‌ساز یادآور شد: در این برنامه مردم را به مشارکت‌های اقتصادی دعوت می‌کنیم و به آنها راهکارهایی پیشنهاد می‌کنیم تا با سرمایه‌های اندکی که دارند کسب و کار راه بیندازند و به دنبال کسب درآمد باشند.

به گزارش ایسنا، «دخل و خرج» در هر قسمت یک موضوع اقتصادی را بیان می‌کند و از نگاه‌های متفاوت به نقد و بررسی آن می‌پردازد و در پایان نظر کارشناسان اقتصادی و روانشناسی را پخش می‌کند.

«دخل و خرج» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به تهیه‌کنندگی و اجرای امیر اکبری از رادیوصبا پخش می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • نظافت تهران از پاریس بهتر است
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان