Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@16:33:06 GMT

آیت الله العظمی شاهرودی زندگی سراسر معنویت داشت

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۶۹۶۹

آیت الله العظمی شاهرودی زندگی سراسر معنویت داشت

آیت الله شاهچراغی، ضمن صدور پیامی در پی درگذشت عالم ربانی، آیت الله العظمی حسینی شاهرودی، آن عالم گرانقدر جهان تشیع را فردی با زندگی سراسر معنویات توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، آیت الله «سید محمد شاهچراغی» در پی درگذشت آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی فرزند آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به این شرح است: خبر درگذشت عالم وارسته، فقیه عالیقدر، حضرت آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی فرزند برومند مرجع فقید جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی، موجب تألم و تأثر خاطر اینجانب، علما، حوزه‌های علمیه قم، نجف و مردم شریف و شهیدپرور استان سمنان به ویژه شهرستان عالم‌پرور شاهرود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بخشی از پیام تسلیت نماینده ولی فقیه دراستان سمنان آمده است: حضور ایشان در سایه محیط معنوی و پاک و نزد والد ماجد و والده ماجده خویش ریشه‌های ایمان و تقوی و تعالیم اسلامی را در وجودشان مستحکم کرد تا آنجا که پدر بزرگوارشان در وصف ایشان فرمودند «سید محمد در تطبیق اخلاقیات و احکام اسلامی ضرب‌المثل بودند و به صدق لهجه و خلوص نیت اشتهار داشتند».

 

ضایعه ارتحال این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و آن جناب، فرزندشان حضرت آیه الله سید عبدالهادی، اخوی گرامی‌شان حضرت آیه الله سید حسین حسینی شاهرودی، بیت مکرمشان، حوزه‌های علمیه قم، نجف، علما، ائمه جمعه استان به ویژه مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان شاهرود تسلیت عرض کرده، رحمت واسعه الهی را برای آن عالم عامل و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.

 

آیت الله العظمی شاهرودی روز گذشته در سن ۹۴ سالگی چشم از جهان فروبست.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت انقلاب اسلامی اردبیل امامزادگان و بقاع متبرکه خبرگزاری شبستان غنی سازی اوقات فراغت خراسان جنوبي بیرجند پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟

آیت الله جوادی آملی در یکی از خطبه های نماز جمعه در مورد روزی و علت اوضاع نامساعد اهل علم اینگونه بیان کرده اند:

از امام معصوم علیه السلام پرسیدند: چرا علما از نظر رزق وضعشان ضعیف است؟ فرمود: «ألیس العقل رزقاً؟»

شما دلتان می خواهد بساط عالَم بر ظلم باشد؟ کسی زحمت بکشد و درس بخواند هم عالم بشود و هم از آن طرف رایگان مال گیرش بیاید؟ این نیست که کسی که درس خوانده به او چیز دیگری بدهند! شما عمر دادی، یک کالا و برلیانی گرفتی که با تو می آید و تو را هم همه جا حفظ می‌کند. آن بیچاره عمرش را داده پول گیرش آمده و می‌گذارد و می‌رود. چرا «فلک به مردم نادان دهد زمام مراد!»

مبادا اینها طلبه ای را بلرزاند. فرمود اگر خواستی خودت را بسنجی، با بازاری نسنج. خود را با متکاثر نسنج.

تو کوثر داری، کوثر را با کوثر می‌سنجند، کوثر را که با تکاثر نمی‌سنجند. بله سرمایه‌دارها بر اساس (ألهاکم التکاثر) باید یکدیگر را با خودشان بسنجند، اما کوثر را با کوثر می‌سنجند. فرمود: اگر حوزه یا دانشگاه خواستند خودشان را بسنجند، باید با شهداء بسنجند همین. با بازاری نسنجند.

فرمود آنجا که سخن از توزین و توزیع و ارزیابی است، «توزن دماء الشهداء و مداد العلماء»؛ این کوثرها را با هم می سنجند. آن مرکّب عالم با خون شهید، خون این شهید با مرکّب عالم، اینها هر دو کوثرند، کوثرها را با هم بسنجید. تازه گفتند در آن کوثر، مداد عالم افضل است، یا لااقل معادل است.



خطبه‌های نماز جمعه آیت الله جوادی آملی - ۱۳۸۰/۳/۴

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی