Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش پراکنده در سواحل خزر تا پایان هفته خبر داد و گفت: با توجه به بارش پراکنده و افزایش رطوبت نسبی هوا به شلتوک کاران برنج توصیه می‌شود که نسبت به پایش بلاست برنج در مزارع اقدام کنند و در صورت شیوع بیماری، مبارزه را در ساعات خارج از بارندگی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط بارندکی و افزایش دما احتمال شیوع کرم ساقه خوار برنج در مزارع وجود دارد، از این رو کشاورزان در صورت رویت آفت در مزارع نسبت مبارزه بیولوژیک و شیمیایی اقدام کنند.

حقیقت در توصیه به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط کنونی آب و هوایی به نوغانداران توصیه می‌شود که نسبت به برداشت پیله‌تر ابریشم اقدام کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به روند افزایش دما به چغندرکاران مناطق غربی توصیه می‌شود که آبیاری منظم و به موقع در مزارع خود انجام دهند.

وی با تاکید بر اجتناب باغداران پسته کار از مصرف کود‌های گوگردی گفت: پسته کاران تنها جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی از ترکیبات پتاسیم در باغات خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ ضرورت برقراری سیستم تهویه مناسب در واحدهای مرغداری

حقیقت با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها در فصل تابستان مربوط به نوار شمالی کشور است، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش در سال زراعی ۹۸-۹۷، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با بیان اینکه امسال مشکل کمبود منابع آبی کشاورزان تا حدودی مرتفع شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسب بارش و فراوانی آب‌های سطحی، کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کمبودی در منابع آب‌های زیر زمینی نداریم.

انتهای پیام/

بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب های سطحی جبران شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه

وحید طهماسبی گفت: در بازدید‌های صورت گرفته آفت ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال گسترش است.

مدیر جهاد کشاورزی اردل افزود: پایش مزارع گندم و جو برای مقابله با افت ملخ‌ها انجام شد.

بیشتر بخوانید

مبارزه با آفت ملخ در هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

وی اظهار کرد: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی می‌شوند یعنی در همان نقطه سم پاشی صورت می‌گیرد.

طهماسبی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه