Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

چین با سرمایه گذاری یک تریلیون دلاری تصمیم دارد سه بندر بزرگ خود را که در مسیر جاده ابریشم (یک کمربند و یک راه)قرار دارد ، با هوشمندسازی به مراکز تجاری جهان متصل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، با توجه به اینکه چین تصمیم دارد به قطب اقتصادی آسیا و جهان تبدیل شود و با توجه به ارتباطات اقتصادی و تجاری بسیار نزدیکی که با سنگاپور، کره جنوبی و هنگ کنگ دارد تصمیم گرفته است بزرگترین پروژه زیر بنایی را به منظور اتصال سه بندر بزرگ به مراکز تجاری ، اقیانوس آرام و شمال اروپا اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"Richard Aguilar" گزارشگر سایت های خبری الکترونیکی در گزارشی در این زمینه نوشت: از آنجایی که چین خود را به عنوان یکی از قوی ترین کشورهای پرجمعیت دریایی محسوب می کند به همین جهت تصمیم گرفته است که سه بندر اتوماتیک را با استفاده از اینترنت اشیا  و آخرین  فناوری های دیجیتالی به صورت کاملا اتوماتیک درآورد .

به گفته این گزارشگر اگرچه اجرای چنین پروژه ای از قول بسیاری از کارشناسان جاه طلبی و برداشتن سنگ بزرگ تلقی می شود اما چین تصمیم دارد چنین پروژه ای را به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های جهان به اجرا در آورد.

در پایان این گزارش آمده است کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت اجرای این پروژه های بلند پروازانه باید شاهد تغییر سیستم های محاسباتی باشیم  و هوشمند سازی این بنادر را به عنوان مغز فوق العاده و دیجیتالی شدن محسوب کنیم .

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قطب اقتصادی آسیا مسیر جاده ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد

تین نیوز

 استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی  در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی