Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@03:36:24 GMT

۶ مکان توریستی میلان و رم برای تابستان امسال

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۷۷۹۰

۶ مکان توریستی میلان و رم برای تابستان امسال

دو تا از مقاصد پر طرفدار این روز‌ها برای سفر‌های خارجه شهر‌های میلان و رم هستند که در کشور ایتالیا قرار دارند. کشور ایتالیا با برخورداری از فرهنگ و هنر جزو یکی از کشور‌های پر طرفدار اروپا محسوب میشود که توریست‌های زیادی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و هنری این کشور به این کشور سفر میکنند. در ادامه قصد داریم تا شما را با این شهر‌ها و ۶ جاذبه‌ی دیدنی آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این مقاله از طاهاگشت همراه باشید:

میلان:
شهر میلان را میتوان به عنوان مرکز مد ایتالیا شناخت که بسیاری از برند‌های معتبر جهانی در این شهر قرار دارند. مانند ارمانی، گابانا، ورساچه و.... اگر بلیط هواپیما به میلان خود را رزرو کرده اید بهتر است در مورد این شهر بیشتر بدانید.
هم چنین این شهر با داشتن دو تیم فوتبالی اینترمیلان و اث میلان توانسته دین خود را در زمینه‌ی فوتبالی نیز به شهروندان خود ادا کند. از دیگر جاذبه‌های مهم این شهر میتوان به غذا‌های متنوع و خوشمزه‌ی ایتالیایی اشاره کرد که در تمامی رستوران‌ها و کافه‌ها میتوانید طعم و عطر ایتالیا را بچشید.

کلیسای جامع میلان:
یکی از عظیم‌ترین و زیباترین کلیسای گوتیک در جهان در میلان ایتالیا قرار دارد که نمای بیرونی این کلیسا هر گردشگری را به خود جذب میکند. هم چنین میتوانید از بام این کلیسا نمایی بسیار جذاب از شهر میلان داشته باشید.

  طاق صلح میلان:
یکی از بنا‌های جذاب این شهر طاق صلح میلان است که همانطور که از نام ان بر می‌اید به عنوان نمادی برای صلح در زمان جنگ ساخته شد. این بنا در نزدیکی پارک سمپیونه و قلعه اسفورزسکو و در بلوار اصلی شهر قرار دارد.  
ساختمان پیاتزا دی مرکانتی:
شهر میلان دوران اوج خود را در عصر رنسانس سپری کرد که بسیاری از هنرمندان و روشنفکران این شهر در این عصر سر بر اوردند. در این دوران ساختمانی سیاه و سفید با سنگ مرمر در مرکز شهر به منظور قضاوت محلی ساخته شد. ساختمان پیاتزا دی مرکانتی که در سال ۱۲۳۳ ساخته شد در مرکز شهر میلان قرار دارد.   کلیسای امبروز مقدس:
یکی از مهم‌ترین جانبه‌های توریستی شهر میلان وجود بنا‌های متعدد و به رخ کشیدن معماری زیبا و جذاب قرون وسطی اروپا است.     این معماری را میتوانید در کلیسای امبروز مقدس نیز مشاهده کنید که به سبک معماری رومانسک ساخته شده است. درون این کلیسا شکوه و زیبایی هر چه تمام‌تر معماری را خواهید دید که با فضایی معنوی تلفیق شده و هر تماشاگری را میخکوب عظمت خود میکند. این کلیسا توسط امبروز مقدس ساخته شد که علاقه‌ی فراوانی به پیشرفت شهر میلان نشان میداد.

سالن اپرا آلا اسکالا:
یکی از جاذبه‌های پر بازدید شهر میلان سالن اپرای الا اسکالا است که اجرا‌های متعددی در طول فصل بهار در این سالن صورت میگیرد. گنجایش این سالن به ۲۸۰۰ نفر میرسد که همواره میزبان حضور موسیقیدانان بزرگ و مشهور جهانی بوده است. این سالن در ایتالیا و جهان بسیار شناخته شده است.  
کلیسای جامع ال دوئمو:

یکی از بزرگ‌ترین کلیسا‌های جهان در شهر میلان قرار دارد که ساخت ان از قرن ۱۴ شروع شد و تا سال ۱۸۰۰ ادامه یافت و در نهایت توسط ناپلئون بناپارت تکمیل شد. این کلیسا گنجایش ۴۰ هزار نفر را دارا است و به سبک معماری گوتیک ایتالیایی ساخته شده است. شاید این کلیسا را با نام کلیسای سانتا ماریا دوسنته بشناسید، اما مردم محلی ان را با نام کلیسای ال دومئو میشناسند.     رم:
رم یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های ایتالیا است و بلیط هواپیما رم یکی از محبوب‌ترین‌ها در حوزه سفر می‌باشد؛ که جاذبه‌های تاریخی متعدد ان موجب شده است تا افراد زیادی هر ساله به این شهر سفر کنند و از جاذبه‌های ان دیدن کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۶ جاذبه‌ی دیدنی این شهر بیشتر اشنا کنیم.

میدان سنت پیتر:
این منطقه یکی از زیباترین مناطق رم محسوب میشود. معماری این میدان به گونه‌ای است که به صورت دایره‌ای عظیم ساخته شده که دورتادور ان را ستون‌های عظیمی تشکیل داده است. بالای این ستون‌ها مجسمه‌هایی از پاپ‌های پیشین این منطقه قرار گرفته است.     هم چنین در وسط این میدان بنای عظیمی به شکل ستونی چهارگوش که روی ان هرمی قرار داده شده است قرار دارد. اگر درون این میدان قرار بگیرید میتوانید یکی از کلیسا‌های مسیحی (باسیلیکا) این منطقه را مشاهده کنید.

انجمن رمی:
این مجموعه عظیم که هنوز بخش اعظمی از آن باقی مانده است محل زندگی عمومی و سیاسی مردم رم بوده است. طاق‌ها و ستون‌های عظیم این مجموعه هنوز باقی است. طاق‌های زحل، تیتوس و وستا و هم چنین سوروس به خوبی باقی مانده اند. برای بازدید از این مجموعه بهتر است تا یک روز از سفر خود را اختصاص دهید تا از جای جای ان بازدید کنید.

کولوسئوم:
کولوسئوم و یا امفی تئاتر فلاویان که اکنون در شهر رم قرار دارد و یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های تاریخی ان به شمار میرود. این مکان میتوانسته ۸۰ هزار تماشاچی را در خود جای دهد. قدمت این مکان به سال ۷۰ و یا ۸۰ پس از میلاد باز میگردد.

آب نمای تروی:
این آب نما که شاهکاری هنری است از مجسمه‌های ظریف و متعددی توسط سالوی در سال ۱۷۶۲ ساخته شده است که خدای اقیانوس را سوار بر ارابه خود نشان میدهد که توسط تیریون‌ها کشیده میشود. گفته میشود اگر سکه‌ای را با دست راست از بالای شانه‌ی چپ خود به درون این حوض بیندازید شانس سفر دوباره به رم را خواهید داشت. این اب نما در نزدیکی معبد پانتئون قرار دارد.     باسیلیکای سنت پیتر:
یکی از زیباترین کلیسا‌های جهان که در میدان سنت پیتر رم قرار دارد. معماری فوق العاده این اثر را به میکل انژ نسبت داده اند که مملو از ریزه کاری‌ها و ظرافت‌های فراوان است. نمای بیرونی این کلیسا مجسمه‌هایی از مسیح و حواریون است. تزئینات داخلی و نحوه معماری همراه با تابش نور در روز به درون این کلیسا از ویژگی‌های منحصر به فرد ان است که نباید از دست داد.

پله‌های اسپانیایی:
۱۳۵ پله‌ای که هدف از ساخت ان‌ها اتصال دو میدان معروف این شهر یعنی اسپاگنا و مونتی بوده است. این پله‌ها پهن و از سنگ ساخته شده اند. بالای این پله‌ها یک اوبلیسکی و سنگ نبشته قرار دارد. در بالای این پله‌ها میتوانید کلیسای دی مونتی را مشاهده کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: توریست ایتالیا میلان ایتالیا رم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود میلان به فینال لیگ قهرمانان اروپا با کسب برتری 3-0 مقابل منچستریونایتد (2 می، 2007) / فیلم

سال 2007 در چنین روزی و در چارچوب دور برگشت رقابت های مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2006/07، دو تیم میلان و منچستریونایتد در شب بارانی ورزشگاه سن سیرو به مصاف هم رفتند. این بازی در نهایت با گل های کاکا، سیدورف و جیلاردینو به سود میلان به پایان رسید.

دانلود (28.6MB)

دیگر خبرها

  • قهرمانی میلان در سری آ ایتالیا با برتری 1-0 مقابل آاس رم (2004/5/2) / فیلم
  • واکنش وزیر کشور به آتش‌سوزی مهیب در روستای توریستی | حادثه سنگینی بود اما...
  • صعود میلان به فینال لیگ قهرمانان اروپا با کسب برتری 3-0 مقابل منچستریونایتد (2 می، 2007) / فیلم
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • پیروزی 3-2 میلان در خانه ناپولی با گلزنی فن باستن و مارادونا (1 می، 1988) / فیلم
  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند