Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی‌نیا بر ضرورت تعامل، مشارکت و همگرایی دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با دهه کرامت؛ نشست هماهنگی و توجیهی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان آذرشهر با موضوعات جشن‌های دهه کرامت، طرح اوقات فراغت، پورتال بچه‌های مسجد و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد هادی‌نیا» در این نشست به تشریح ویژگی های مسجد طراز اسلامی پرداخت و اظهار داشت: روحانی و امام جماعت به عنوان رییس معنوی تمامی نهادهای متولی امور مساجد شناخته می شود، بنابر این تمامی فعالان مسجدی باید حول محور روحانی مسجد نسبت به تعالی این نهاد اسلامی اهتمام داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با تأکید بر رسالت خطیر افراد متمکن، به ویژه خیرین و بازاریان در عمران و آبادانی مسجد، خاطرنشان کرد: آبادانی فیزیکی مسجد باید توام با آبادانی معنوی آن باشد، به این صورت که فضای مساجد؛ جاذبه‌ معنوی برای جوانان و نوجوانان داشته باشند.

وی بر ضرورت تعامل، مشارکت و همگرایی دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: ایجاد تعامل و تقویت برنامه های فرهنگی، قرآنی، هنری، آموزشی، اجتماعی و ... با محوریت امام جماعت مسجد بیش از پیش باید مورد توجه باشد.

هادی‌نیا پویایی مساجد را در گرو جذب نوجوانان و جوانان با برقراری ارتباط مؤثر میان متولیان مسجدی ممکن دانست و افزود: متولیان مسجدی باید مؤلفه های جذب جوانان را مورد توجه قرار دهند، یکی از این مؤلفه‌ها کمک به رشد شخصیتی، عیب‌پوشی، تائید و هویت‌بخشی به نواجوانان و جوانان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همدلی و هماهنگی تمامی نهادهای مسجدی در امر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شد و گفت: نیازمند تعامل حداکثری برای اجرای بهترین برنامه ها هستیم.

همچنین حجت الاسلام فتاحی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر در سخنانی توجه به اوقات فراغت جوانان و تربیت نیروی انسانی مؤمن و متخصص را نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده نظام دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آفت‌های موجود در امر اوقات فراغت؛ نگرش گزارش‌محوری نهادها است.

سرهنگ قدیر رحیمی، جانشین فرمانده سپاه آذرشهر نیز در سخنانی با اشاره به این‌که برنامه های اوقات فراغت بهترین فرصت برای تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: آماده هرگونه تعامل و هماهنگی با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تربیت نسل انقلابی و جهادی هستیم.

همچنین عباسعلی زارع‌سرشت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر در سخنانی با اشاره به ضرورت تقویت کانون های مساجد با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی گفت: 42 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان آذرشهر فعال است که از این تعداد 23 باب شهری و 19 باب روستایی هستند.

گفتنی است، در پایان این نشست ضمن تحویل بسته های فرهنگی و آموزشی به مدیران مسؤول کانون ها؛ به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای نقدی و معنوی اهدا شد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت اردبیل خبرگزاری شبستان قم بیرجند خراسان جنوبي مسجدسلیمان امامزادگان و بقاع متبرکه کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روزها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعارهای مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

منبع: آنا

دیگر خبرها

  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور