Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:00:37 GMT

کسب کرسی در اکو ارتقای سطح علمی ایران را در پی دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۷۹۲۸

کسب کرسی در اکو ارتقای سطح علمی ایران را در پی دارد

سید کمیل طیبی روز دوشنبه در حاشیه پنجمین نشست کمیته اجرایی بنیاد علمی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کسب کرسی‌های بیشتر در این بنیاد توسط مقامات ایرانی سبب افزایش مراودات و سهم بیشتر کشورمان در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: افزایش مشارکت با این بنیاد علمی، انتقال دانش را به همراه دارد و اجلاس و کنفرانس‌های مختلف اکو می تواند به شکل وسیع‌تری در دانشگاه های کشورمان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیبی ایران، ترکیه و پاکستان را اعضای اصلی و تاثیرگذار اکو دانست و افزود: همکاری بین بخشی این کشورها در حال افزایش است و هم افزایی ما راهکاری برای پیشرفت خواهد بود.

وی تبادل فناوری و دانش روز را ضروری خواند و گفت: در این راستا باید کارگاه‌ها، همایش‌ها و سمینارهای مشترک متعددی برگزار کنیم، زیرا فعالیت مشترک ثمرات جمعی در پی دارد.

مدیر اجرایی بنیاد علمی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) تصریح کرد: حدود ۵۰ راهبرد اساسی در این نهاد تعریف شده و در صورتی که کشورهای عضو این راهبردها را عملیاتی کنند، توسعه علمی و اقتصادی چشمگیری برای آنها رقم خواهد خورد.

وی شکل گیری سرمایه انسانی و دستیابی به منابع مالی را از جمله اهداف این بنیاد عنوان کرد و گفت: برای نیل به این هدف دستگاه‌های متولی آموزش و اقتصاد باید بیش از گذشته همکاری کنند.

چهارمین اجلاس هیأت امنای بنیاد علمی و پنجمین نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) روز دوشنبه در سالن اجلاس معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان آغاز شد.

در جلسه صبح امروز کمیته اجرایی این بنیاد، زمینه طرح‌های علمی مشترک بحث و تبادل نظر شد.

١۵ نفر از اعضا و بالغ بر ٣٠ نفر از مدیران و اعضا فردا سه شنبه در نشست‌های مرتبط شرکت می‌کنند.

انتخابات ریاست جدید بنیاد، بررسی و تبادل نظر برای مشکلات علمی این سازمان و همچنین بحث و بررسی درباره موضوع برنامه منطقه‌ای علم و فناوری در حوزه اکو از دیگر برنامه‌های این اجلاس ۲ روزه است.

بنیاد علمی اکو (ECOSF) سازمانی بین‌دولتی متشکل از ۱۰ کشور اسلامی متشکل از افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و ایران است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقا علم، فناوری و نوآوری است.

این سازمان با پوشش ۳۶۰ میلیون نفر که یک چهارم جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد، بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام محسوب می‌شود.

چهارمین نشست هیأت امنای بنیاد علمی اکو (ECOSF) با حضور هیأت‌های عالی رتبه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌های علمی این بنیاد در سطح منطقه برای ۲ سال آینده برگزار می‌شود.

اکو سازمان منطقه ای دولتی است که در سال ۱۹۸۵ با همکاری مشترک ایران، پاکستان و ترکیه با هدف پیشبرد همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد.
در ۱۹۹۲ کشورهای افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به این سازمان ملحق شدند.

۶۰۲۲/‏‬ ۶۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اکو اصفهان علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود

تین نیوز

 کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در حالی تا دقایقی دیگر برگزار می شود که ۱۰ سال از آخرین جلسه طرفین می گذرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تا دقایقی دیگر در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار می شود.

توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی