Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز دوشنبه در همایش دهیاران غرب مازندران که با حضور مسئولان استانی و محلی در اردوگاه افسران نوشهر برگزار شد، افزود: دهیاران نباید به هر بهایی برای کسب درآمد زمین‌های موجود که می تواند یک ظرفیتی در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعتی در منطقه باشد، تخریب و به ساخت وسازهای غیرمجاز تبدیل کرد که این یک آسیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آنکه مواهب طبیعی مازندران یک قدمتی حدود هفت هزار ساله دارد، با ابراز تأسف اظهار داشت: تاکنون رفتارهای خوبی با این مواهب طبیعی مانند اراضی کشاورزی، دریا و جنگل‌ها نکرده ایم و به یقین نسل‌های آتی قضاوت خوبی روی عملکرد ما مسئولان نخواهند کرد.

به گفته وی، وجود ساخت و سازهای بی رویه در روستاها سبب شده تا بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی از بین برود و در نتیجه معضل بیکاری گریبان روستائیان این منطقه را بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان آنکه با بهره برداری از آزاد راه تهران - شمال و فراهم نبودن زیرساخت‌ها مشکلات فراوانی برای مردم بومی بویژه غرب این استان ایجاد می شود، تاکید کرد که راهی جز صیانت از این مواهب طبیعی خدادادی نداریم چرا که هیچگاه این مواهب الهی دوباره متولد نمی شود.

احمدی همچنین از دهیاران به عنوان خادمان بی نام و نشان مردم یاد کرد و گفت که این قشر در روستاها با کوله باری از تجربه و تخصص تلاش می‌کنند منتهی یکی از دغدغه آنها نداشتن امنیت شغلی و مشکلات معیشتی است و باید برای رفع آن گام برداشت.

دهیاران امنیت شغلی ندارند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران هم در این همایش با بیان اینکه دهیاران امنیت شغلی ندارند، گفت: دهیاران با وجود ۲۱ سال سابقه کاری و ارائه خدمات خوب، خودشان از امنیت شغلی لازم برخوردار نیستند و لازم است برای حفظ این حوزه مدیریتی کشور، برنامه ریزی شود.

خسرو طالبی افزود: نداشتن امنیت شغلی دهیاران می تواند در روند توسعه روستاها تاثیر گذار باشد چرا که با جابجایی هر دهیار اجرای برنامه‌های توسعه ای در روستا دچار مشکل خواهد شد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران بر ضرورت تغییر نگاه توسعه به روستا تاکید کرد و افزود: باید درآمد کسب شده از خارج از بافت روستاها در همان روستا برای توسعه و آبادانی آن هزینه شود.

طالبی افزود: این در حالی است که الان این درآمدها به حساب دستگاه‌های دیگر واریز می‌شود ولی باید در خود روستاها هزینه شود.

وی با بیان اینکه با همدلی و تعامل و همچنین روحیه جهادی می‌توان در جهت توسعه روستاها گام برداشت، خواستار تفویض اختیار برخی از موارد اجرایی دستگاه‌های اجرایی شهرستانها به دهیاران شد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به طلکباری دهیاران گفت: حداکثر ظرف یک هفته آینده معوقات دهیاران پرداخت خواهد شد.

همایش یک روزه دهیاران از شهرستان آمل تا رامسر با حضور معاونین استانداری، مدیران کل استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرمانداران و بخشداران غرب استان در نوشهر در حال برگزاری است.

/ ‏۷۰۷۸/‏۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر دهیاران همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری