Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@19:30:59 GMT

تاکنون ۱۰ هزار خشت ایوان نجف مرمت شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۷۹۵۹

تاکنون ۱۰ هزار خشت ایوان نجف مرمت شده است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمد کریمی، مدیر صنعتی هنری ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار خشت مسی ایوان حرم مطهر امام علی (ع) تا کنون مرمت و بازسازی شده است اظهار داشت: پس از ترمیم خشت‌های مسی با استفاده از فناوری پیشرفته، روکش بسیار نازکی از طلا به قطر تنها چند میکرون روی خشت‌ها آبکاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کریمی افزود: مناره‌ها و ایوان نجف اشرف از مهمترین بخش‌های عمارت تاریخی حرم مطهر علوی و از میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی عصر نادری است.

وی با بیان اینکه حفاظت، مرمت و احیاء آثار تاریخی معماری ایرانی و اسلامی در اعتاب مقدسه از رسالت‌های ستاد بازسازی عتبات است گفت: طرح ترمیم و تجدید طلاکاری مناره‌ها و ایوان نجف اشرف در سه مرحله طراحی شده و در حال انجام است.

کریمی افزود: در مرحله نخست پروژه ترمیم مناره جنوبی را آغاز کردیم و در ابتدا و پیش از جدا کردن خشت‌های قدیمی، تمامی آنها شماره‌گذاری شد تا پس از ترمیم و تجدید طلاکاری، همان خشت در جای اول خود نصب شود.

مدیر صنعتی هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: تعداد خشتهای مناره جنوبی ۴ هزار و ۵۱۳ قطعه بود که تا کنون ۳ هزار و ۶۸۷ خشت ترمیم و طلاکاری و نصب شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون ۹۰ درصد از مراحل ترمیم مناره جنوبی انجام شده و ترمیم قسمت فوقانی آرامگاه مقدس اردبیلی که زیر این مناره واقع است به پایان رسیده است.

کریمی درباره مرحله دوم این پروژه اظهار داشت: در مرحله دوم طرح، مناره شمالی ترمیم می‌شود.تعداد خشتهای این مناره ۴ هزار و ۵۰۸ است.

وی گفت: در حال حاضر ترمیم سازه و زیرساخت مناره با استفاده از آجر و الیاف کربنی در حال انجام است و سنگ مرمر در قسمت پایه یا سکوی مناره و قسمت فوقانی آرامگاه علامه حلی در حال ترمیم است.

کریمی گفت: مرحله سوم پروژه، ترمیم ایوان نجف است.تعداد خشتهای ایوان یک هزار و ۷۰۵ قطعه است و در بخش فوقانی آرامگاه مقدس اردبیلی مراحل ترمیم به انجام رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسوولان استان اردبیل اظهار کرد: در استان تاکنون ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که دراین راستا رتبه استان در کشور دهم است.

وی افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کارهایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی هستند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور ثبت شده باشد.

فرماندار شهرستان اردبیل بیان کرد: خدمت‌رسانی به واحدهای صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

اعتماد اعجازی ادامه داد: کلیه واحدهایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده و واحدهای صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

کد خبر 6092289

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان