Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران گفت: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به اعتبار مالی نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که در جلسه هیأت امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سخن می‌گفت، بیان کرد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ۱۲ سال به طول انجامید و فاز یک مرکز که در سال ۹۶ افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش محتوایی در انتظار اعتبار مالی است. تاکنون بیش از ۴۴ میلیون تومان برای پارک موزه هزینه شد.

وی با بیان اینکه در ساخت پارک موزه از اعتبارات ملی، استانی و مشارکتی تأمین شد توضیح داد: سهم شهرداری چهار میلیارد تومان بوده است. تکمیل این پروژه بزرگ فرهنگی نیازمند عزم جدی استانی است و همکاری مسئولین را می‌طلبد. انتظار داریم در تکمیل این پروژه شهرداری مرکز استان و سایر دستگاه‌ها همکاری ویژه داشته باشند.

سردار ملکی در ادامه سخنان خود به تدوین ۴۰ عنوان کتاب در سال گذشته خبر داد و گفت: در بحث دانشنامه دفاع مقدس که ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح است کار تهیه مقالات در هزار مدخل توسط نویسندگان استان در سه محور جغرافیا و یگان‌های نظامی، فرهنگی اجتماعی و اشخاص و شهدا آغاز شده است و به مدت سه سال قرار است به اتمام برسد که نیازمند اعتبار و همکاری دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه کار تهیه ۱۰۰ مقاله دانشنامه انجام شده است، ادامه داد: کتاب کارنامه‌ای نقش هلال احمر استان در دفاع مقدس نیز به نگارش درآمد و آماده چاپ است. همچنین قرار است از ۴۲ فیلم کوتاه دفاع مقدس در سال ۹۸ تولید و حمایت شود. علاوه بر این با کمک سپاه، شهرداری، مردم و خیرین استان این یادمان‌ها ساخته شد و ۴۴ نقطه نیز دارای ۱۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت بوده است.

ملکی با اشاره به برگزاری سه جشنواره شعر اشک انار، خاطره نویسی و داستان کوتاه دفاع مقدس در سال جاری، عنوان کرد: برگزاری بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در ایام دهه اول بهمن ماه یکی از برنامه‌های این اداره کل است که نیازمند مشارکت دستگاه‌ها هستیم همچنین حماسه ششم بهمن آمل را باید به صورت جهانی و ملی معرفی کنیم، خواهان گنجاندن این حماسه در کتاب‌های درسی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران مازندران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد